Fokker D21 project in Malta

Dat ziet er schitterend uit Edwin. Het wordt een pracht bak :worship:

het ziet er erg mooi uit maar ik heb toch het gevoel dat je kleuren niet kloppen, bruin te donker

:teacher:

Hoe heb jij je scherm gecalibreerd Jeroen? Ik denk het niet zoals 98% van de gebruikers. Schermkleuren zijn een indicatie die bij een ieder afwijkt t.o.v. de daadwerkelijke kleuren. Hier kan je niets uit afleiden of een kleur daadwerkelijk goed of fout is in jouw ogen op het scherm van je computer. En dan nog maar niet te spreken van het gebruikte kleurenprofiel/belichting/witbalans, enz. van de camera. De enigste manier is om het bij Edwin te gaan beoordelen in daglicht en niet bij kunstlicht ;) en dan nog heeft iedereen zijn eigen interpretatie van gebruikte kleuren.

Zou kunnen en maakt ook niet veel uit want bij fokker zelf weten ze het ook niet meer
Yke had mijn d21 gespoten naar voorbeeld van een stuk echte d21 bekleding van een oud vlieger
Bij fokker zijden ze toen dat er uitgegaan moest worden van bepaalde ral nummers die daar weer niet mee overeen komen
en de d21 op soesterberg daar lijkt het groen haast blouw
Dus laten we het er gewoon op houden dat i erg mooi word ;)

super!!!!!

aankomend jaar in oss te bezichtigen op de scale meeting?

ik stuur wel een herc. van defensie om je op te pikken.

Wat zullen die maltezen dadelijk raar op kijken als ze voor t eerst in hun leven een D.XXI

zien vliegen.

erg mooie en zeer goed bezig, keep up te good work.

ben benieuwd hoe ze vliegt.

groetjes pascal

Dank je allemaal voor de positieve reacties.

Over de kleuren van het origineel kun je urenlange discussies hebben. Ik heb erlang over zitten piekeren. De replica in Soeterberg is heel mooi, maar de kleuren komen voor mij niet natuurgetrouw over. Als ik ooit de kans heb om de D.21 op een F4C te vliegen, zal ik ondervinden wat de jury ervan vindt (en van de documentatie). Maar zeker volgend jaar wil ik mijn tweede titel van de enige schaalwedstrijd in Malta verdedigen met de D.21!

Hoi Pascal,

het verbaasde mij dat de Fokker D.21 bekent is in Malta. Vaak trekken ze wel de vergelijking met de Focke Wulf 190! Wat de werkelijke vraag is of de hurricane is ontworpen uit 1 van de Fokker D.21 ontwerpen met de Kestrel motor????

Stuur de Hercules en zeker kom ik dan naar Oss (Ben nog steeds lid van de KNVVL maar heb nog steeds geen brevet om te vliegen in Nederland?!?

Groetjes, Edwin

Dank je allemaal voor de positieve reacties.

Over de kleuren van het origineel kun je urenlange discussies hebben. Ik heb erlang over zitten piekeren. De replica in Soeterberg is heel mooi, maar de kleuren komen voor mij niet natuurgetrouw over. Als ik ooit de kans heb om de D.21 op een F4C te vliegen, zal ik ondervinden wat de jury ervan vindt (en van de documentatie). Maar zeker volgend jaar wil ik mijn tweede titel van de enige schaalwedstrijd in Malta verdedigen met de D.21!

Hoi Pascal,

het verbaasde mij dat de Fokker D.21 bekent is in Malta. Vaak trekken ze wel de vergelijking met de Focke Wulf 190! Wat de werkelijke vraag is of de hurricane is ontworpen uit 1 van de Fokker D.21 ontwerpen met de Kestrel motor????

Stuur de Hercules en zeker kom ik dan naar Oss (Ben nog steeds lid van de KNVVL maar heb nog steeds geen brevet om te vliegen in Nederland?!?

Groetjes, Edwin

Als ik in de jury zat/zit werd/word je meteen eerste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die kleuren zijn prima Edwin!!

Gr Jasper.

Hoi Jasper en Jeroen,

dat zijn heel lovende woorden waar ik stil van wordt. Trouwens jullie maken ook mooie projecten van zeer hoge standaard.

Hoi Allemaal,

de laatste twee dagen niet stil gezeten. De D.21 registratie '234' zit erop. De semi-matte blanke lak zit erop. De Zenoah GT80 is geinstalleerd, dus nu kan ik verder met de afbouw van de motorkap. Dit weekend hoop ik wat tijd te hebben (morgen wordt goed vlieg weer) om de rolroeren en flaps te installeren en de aansturing af te maken. Foto's volgen.

Groetjes, Edwin

Goedenavond,

zoals beloofd hier wat foto's:

80404b0709448fb43.jpg

80404b07094550f52.jpg

80404b070946067e1.jpg

Lijstje van 'voorlopige' dingen die moeten worden gedaan:
1. rolroeren en flaps installeren en stuurstangen.
2. verlichting afmaken.
3. richtingsroer installeren en close loop kabels.
4. brandstof tank en gas servo.
5. batterijen, schakelaars en regelaar.
6. linker cockpitkap installeren
7. motorkap afmaken en installeren.
8. dummy motor maken.
9. dummy antenna en vizier installeren.
10. cockpit stoel installeren.

Groetjes, Edwin

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ie vliegt, begin dan ook svp aan en vliegende 1:1 ?

als je dit al kan bouwen kan je ook een echte maken.

Supermooi hoor!!

ASH

Goedenavond,

door jullie positieve reacties, wat zeker de motivatie hoog houdt, heb ik aardig wat werk verricht dit weekend, ondanks het mooie weer thuis gebleven en aan de D.21 gewerkt. Alles werkt en is aangesloten: Rolroeren,Flaps,Hoogteroer,Richtingsroer en Gas. Nu nog de servo/schakelaar installeren voor de landingslichten. Sneller dan ik verwachtte. Kan nu beginnen aan de inbouw van de tank, regelaar en batterijen. Foto's volgen...

Greotjes, Edwin

een update

Het duurde even maar hier is weer een update:

Verlichting bijna klaar. De brandstof tank heeft ook een plaats gevonden.

80404b1c0f1579278.jpg

Kleine schakelaar is voor de landingslichten. Op het moment vastgezet met 1 schroefje. Het tweede schroefje gaat er pas in als de schakelaar goed is afgesteld.

80404b1c0f1499d9c.jpg

Nu kan de tank erweer uit, om de slangen, viltclunk etc te installeren. Daarna kan de ontvanger geplaatst worden.

Groetjes, Edwin

Hoi Ton,

de motorkap is nog niet helemaal af. Zit nog een beetje te puzzelen over de sluitingen!

Ondertussen:

80404b1d6ea5ddc0d.jpg

80404b1d6ea69d0dc.jpg

Lekker een lang weekend vrij, dus redelijk opgeschoten. De LIPO ontvanger batterijen zitten erin. De spanningsregelaar ook geinstalleerd. De LIPO voor de verlichting en de bijbehorende schakelaar kunnen nu ook een plaatsje krijgen. De verlichting werkt goed. De schakelaar voor de magneetontsteking ook aangebracht. En dat allemaal verdwijnt onder de motorkap!

Wel genoeg voor vandaag.

Groetjes, Edwin

Ziet er echt top uit
Morgen plaats ik weer foto,s van mijn d21 de panelen beginnen vorm te krijgen
Ook heb ik na lang zoeken de persoon gevonden die de tekeningen heeft van de d21 die gebruikt zijn voor de bouw van de replica die op soesterberg staat
Aleen jammer dat i wijgert ze te kopieeren want ze wilen de enige zijn die een vliegend exemplaar kunnen bouwen wat ze ooit een keer willen doen

Jammer voor hun dat ik niet zomaar opgeef
Ze zeggen dat ze 30.000 euro hebben geinvesteerd om de tekeningen te krijgen en woude ook niet zeggen hoe en waar
Nou dat probleem heb ik dus opgelost
Van de zomer dus een lekere vacancie in het buiteland
en terugkomen met alles wat ik nodig heb
en dat gaat geen 30.000 euro kosten

Wat een lulkoek van die gasten!
Als iemand een D-21 wil bouwen is dat in het belang van onze nationale trots, en niet zodat een paar van die gasten een dikke leuter krijgen.
Eigenlijk een vette schande dat wij op dagen als 5 mei geen D-21 kunnen voorvliegen. Die mannen van het eerste uur hebben alles gegeven wat ze hadden.

Zou een mooie stunt zijn Jeroen als je na je vakantie de hele boel in het publiek domein gooit.

Laatst bewerkt:
Back