Fokker D21 project in Malta

Is deeze d 21 gebouwd van de tekeningen van yke rustykus.
Ziet er erg netjes uit. Ik heb zelf ook een d21 van ongeveer 2,5 meter die vloog met een 45 solo deeze was gebouwd door yke en ik had hem over genomen
helaas is het toestel met storing gekrast maar is nu weer bijna klaar.
De vleugol is spuitklaar bekleed met zeer vfeine glasvezol dit geeft een beetje een linne look de romp moet nog bekleed worden.
Het model vloog zeer goed en het ziet er zeer indrukwekkend uit om een d 21 op je af te zien komen . Dit vooral wegend ze dikke neus en de relatief smalle vleugols
kan me nog goed heinere dat ik stond te trillen op men benen dat ik hem voor het vloog.
Momenteel heb ik op bigscale gebied aleen men haweker hurigane vliegklaar die heb ik afgelopen zomen voor het eerst gevlogen .
Het model is te bezichtigen bij huider modelbouw inclusief een filmpje van de flucht
groetjes jeroen weel

Hoi Gerald,

heb John nog niet gesproken omdat hij nog verlof is, maar zal hem zeker de groeten geven.

De cockpit 'decals' zijn gewoon met Word gedaan, wat een goed resultaat geeft (vindt ik zelf ?!?). Gewoon op papier geprint (wel een laser printer) en geplakt.

Bedankt voor je compliment. Hoop een van dezer dagen om eens een keer een F4C mee te vliegen (.............misschien de D21........en dan maar eens zien hoe goed ie is.......maar ja ik denk eerder dit jaar met de Jenny....)

Hoi Jeroen,

Deze is niet van Yke. Het is mij eigen 'baksel' begonnen met de oude tekening van Muiderslot (1100mm) en een 5-zijden aanzicht en aangepast om zover als mogelijk schaal te maken.

Plaats wat foto's van jouw D.21? En van de Hurricane?

Hoi Jitze, Jan en Ton,

dank je voor de reacties. Oss is niet mogelijk...jammer....een beetje ver weg..
Er is zeker genoeg plaats voor details, maar..ehh...met 1:4...er is zoveel ruimte dat je niet weet waar je moet stoppen....maar ja het is zeker leuk om te doen....

Groetjes,
Edwin

foto,s

ik heb wat foto,s in een fotoalbum op deeze site staan
kijk bij spitfire daar staat een link
ik heb nog wat moeite met het uploaden van foto,s op deeze site
dus er staan er nog maar 2 op
maar de d21 de huricane en de spit in aanbouw staan er op
ik heb ook nog een grote valiant maar die foto wou niet lukken
groetjes jeroen weel

meer details

Goedenavond,

weer wat details in elkaar 'geknoeit'. Er komt nog wat meer... Ondertussen al het materiaal gekocht om de cockpitkap te maken. Daar binnenkort meer over.

full

full

full

Groetjes, Edwin

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat er al aardig gedetaileerd uitzien Edwin.:worship:
Ben zeer benieuwt wat er nog meer in komt te zitten!:grin:
Ik ga je goed bestuderen hoe je dat allemaal doet want over een tijdje ben ik de klos voor dit soort frutselwerk!

Mvgr hans

Hi Edwin,

Je maakt er wel echt iets ontzettend moois van! Af en toe moet ik goed kijken om niet te denken dat de foto's van een echte zijn :-) :worship::worship:

Groeten,
Bart

Edwin,

Schitterend, we nemen natuurlijk geen genoegen met een enkel fototje we willen zien hoe je die onderdelen gemaakt hebt ziet er zo echt uit.

Ton

Hoi Allemaal,

dank je voor de reacties.....maar zoals ik voorheen al aangaf, het is moeilijk om het 100% schaal te krijgen. Het kan altijd beter, maar dat maakt het altijd weer leuk en spannend.

Het meeste is gemaakt van rond balsa in verschillende maten, dun plastic, 0.4mm triplex, brandstof slang, sate-prikkers wat alu buis etc en heel veel fantasie...en als het niet goed is...opnieuw....

Geen vliegweer vandaag (veel te veel wind); dus maar weer verder bouwen. Een moeilijke klus voor de boeg...het maken van de gas- en prop hendels. Zal wat foto's plaatsen van de opbouw van deze constructie en de referentie foto('s).

Ehhh Ton weet je zeker dat je zo'n verklein machine nodig hebt, jij hebt vele kunstjes in je trukendoos.

Groetjes, Edwin

moeizaam vervolg

Had vandaag vrij, de weersvoorspelling was heel veel wind en regen...dus niets geladen.....en wat blijkt een prachtige dag. Dus de Fokker buiten gezet en maar wat begonnen met de afwerking. De eerste beglazing aangebracht (wat absoluut NIET een favoriete klus van me is!). Van de laatste cockpit details is nog niets gekomen, dat moet even op zich laten wachten. Maar even de vleugels geplaatst om weer wat energie te krijgen.

full

full

full

full

Groetjes, Edwin

Goedenmiddag,

zag dat de laatste post alweer 3 weken geleden is. Was niet tevreden met de beglazing, dus er maar weer afgehaald :onweer: :sniper: . Na vier pogingen het resultaat zover :hammer: :

full

full

Ondertussen ook de scharnieren geplaatst voor het deurtje van het gedeelte van de kap dat open kan (of liever gezegd gaat worden):

full

Wel nu weer verder met de linkerkant beglazing .... :help: ...

Groetjes, Edwin

Goedenavond,

een kleine update. De linkerbeglazing is nu ook aangebracht. Daarna verder gegaan met de rechterkant. Eindelijk een beetje tevreden met het resultaat.

full

full

full

Groetjes, Edwin

Dank je Bart.

Vandaag een mooie dag met veel wind. Gisteren zouden we een schaal meeting hebben maar die was door de vele wind (windkracht zes) afgelast. De laatste tijd is er veel wind, nadeel als je op een eiland woont. Vanmiddag de Fokker buiten gezet en wat aan de afwerking van de romp gedaan.

full

full

full

Groetjes, Edwin

Stond 'ie in het echt ook zo hoog op de poten? :shock:

Of is het staartwieltje te klein? :?

Wordt wel een beauty, dat dan weer wel . . . :p

jan.

Als ik de omgeving van je Fokker zo zie Erwin, bekruipt me enige nieuwsgierigheid, 'hoe/wat/waar(in)' wonen jullie? Historisch pand/locatie?

Hoi Jan,
het staartwiel is nog niet goed. Moet later nog aangepast en schaal gemaakt worden.

Hoi Ron,
niet een historisch pand, gewoon in een appartement in de Maltese stijl.

Hoi Edwin,

Wat mooi,wat mooi,wat mooi!!!!!!!!!!!!!!

Er zullen vast een aantal mensen bij mij op het werk(FOKKER,Hoogeveen)helemaal uit hun plaat gaan als ze deze kist zien:yes:

Succes verder met de bouw van deze prachtige kist(historisch erfgoed FOKKER)

Gr Jasper Toet

Laatst bewerkt:
Back