FORUMLEDEN met TECHNICITEIT in de aderen....."instrumenten"

Klok met nixie-buizen staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Mooie glasblazersoefening, Ron. Heel apart om te zien, wat ik me afvraag (niet naar het principe gekeken) is of zo'n apparaat niet erg temperatuursgevoelig is. Of zit daar een correctie voor in verwerkt?

Ik kwam trouwens wel iets tegen wat er op de verte op lijkt, een "Gitton Time Flow clock"

gittonside.jpg

Maar ik begrijp dat daar wel een pendulum in verwerkt zit.

Groet,

Ad

EDIT
Ik zie dat de door jou getoonde ook een Gitton klok is, maar ik zie nergens een verwijzing naar nixie-buizen.

Mmmmm, op 30 plaatsen op deze aardkloot te bewonderen, ik vrees dat je kansen om er eentje te bemachtigen niet al te groot zijn.........

Laatst bewerkt:
Het ziet er inderdaad wel mooi uit! Ik heb nog ergens op zolder zo'n oude rekenmachine (denk ik) met nixie buizen. Maar deze zijn te klein.

ben inderdaad benieuwd waar Dirk mee komt!

Vroeger ook zo'n kogelklok gehad maar werd gek van het geluid dus die is ook verdwenen. Nu weet ik dat ze er ook zijn in LED versie, daar maar eens naar kijken.

interludium....

Mooie foto, Steffe. Centraal de oude watertoren, die tot 1981 in gebruik was. We hadden toen hier het hardste (bron)water van Nederland. Fluitketels om thee te zetten zaten binnen een jaar helemaal onder de ketelsteen waardoor ze doorbrandden.
De dorpskerk uit 1512 ernaast valt er een beetje bij in het niet, maar is wel een hele mooie. Tja, toen ik geboren werd waren er zo'n 6.000 inwoners geloof ik, nu bijna 50.000

Groet,

Ad

Mooie foto, Steffe. Centraal de oude watertoren, die tot 1981 in gebruik was. We hadden toen hier het hardste (bron)water van Nederland. Fluitketels om thee te zetten zaten binnen een jaar helemaal onder de kalksteen waardoor ze doorbrandden.
De dorpskerk uit 1512 ernaast valt er een beetje bij in het niet, maar is wel een hele mooie. Tja, toen ik geboren werd waren er zo'n 6.000 inwoners geloof ik, nu bijna 50.000

de koorts is aan het stijgen voor de 11 steden tocht ?
ik zal het volgen op TV....

koud-weer-emoticon.gif

steffe

de koorts is aan het stijgen voor de 11 steden tocht ?

Ik heb hier in de schipperskroeg gezegd, het zal vrijdag moeten gebeuren, anders lopen de kansen heel snel terug. Morgenochtend is er een persconferentie van de organisatie, ik ben benieuwd!!! Wel wordt er gezegd dat er nog geen dag is vastgesteld.

Groet,

Ad

Net nu ik een weekje extra "gevrijwilligerd" heb op mijn werk gaat de kans op een elfstedentocht toch wel erg groot worden!! Grrrrrr, maar ja, "that's life!"

Hallo Ad.....
Klaar om te gaan kijken naar de 11 steden tocht?

Ik wel, Steffe. Maar de weergoden geloof ik nog niet helemaal. Volgens mij is zaterdag de laatste kans, en ik denk niet dat ze daartoe morgen besluiten.

Maar ja, we hebben wel eens langer moeten wachten......

Groey,

Ad

Nounounou Dirk, je neemt er wel de tijd voor.....

Trouwens Bagger, jij zou toch ook nog met een tussenopgave komen? Daar is het nu de juiste tijd voor!

Back