FORUMLEDEN met TECHNICITEIT in de aderen....."instrumenten"

Neeneenee! Zo kom jij er zelf te gemakkelijk van af.
We hebben met z'n allen dit gelezen:
Dus dan zal dat gebeuren ook ............:evil:!

ok corrien
ik zal een eerste plaatje plaatsen:)

en dan is het aan ron en harm;);););)

(dan kan Ad eventjes op adem komen.......het is tenslotte hier geen 11 steden tocht ....)
@ Ad: geniet maar van een glaasje rode wijn.....:cool:

groeten
steffe

ok corrien
ik zal een eerste plaatje plaatsen:)

en dan is het aan ron en harm;);););)

(dan kan Ad eventjes op adem komen.......het is tenslotte hier geen 11 steden tocht ....)
@ Ad: geniet maar van een glaasje rode wijn.....:cool:

groeten
steffe
Ad, die drinkt alleen maar espresso koffie, DD (dubbele Dopie)

voila

de nieuwe opgave

een meetinstrument:confused::confused::confused::confused::confused:

iets uit de mechanica.....:banana:
neen.....het heeft niets met de geneeskunde te maken.....:bday:
:oops::nosmile::lol::schrik:

toepasbaar op staal, gietijzer, koper, titaan ....kunststoffen zoals PVC, PEHD....:rolleyes:

ferro magnetisch of magnetisch......heeft geen invloed op de meting....:D

geen alcohol drinken voor de meting....:(
een kopje koffie kan al ook invloed hebben......:wink:

de vraag: waarvoor wordt dit toestel gebruikt ?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Witte tornado langs geweest?
Zit ik voor de koffie een plaatje te maken is er hier weer geveegd. . .

Ach Harm, even in de ijskast dan heb je iets klaarstaan!!

Het meet zo te zien afstanden, of afstandsverschillen. Inwendige diametermeting zou kunnen, ik vind alleen die tasters daarvoor een beetje vreemd uitgevoerd. Maar wellicht heeft Nodri gelijk!!!

Groet,

Ad

Het lijkt op een micrometer voor binnendiameters.

en inderdaad.....:):):):):)

dit is de beschrijving van het meetinstrument

Binnenmeter , m. (-s) , inside measuring instrument , das Innenmeßgerät ,
l'appareil (m) mesureur d' interieur (m)ffice:office" /><O:p></O:p>
Meetinstrument voor het bepalen van de diameters van boringen, en van de inwendige afstanden tussen evenwijdige vlakken.<O:p></O:p>
Het meten van inwendige maten met handmeetinstrumenten is extra moeilijk doordat de tasters gewoonlijk niet te zien zijn. Dat betekent dat op het gevoel bewegend in twee richtingen een keerpunt in de aanwijzing moet worden gevonden.<O:p></O:p>
De volgende instrumenten, in een rijke schakering aan uitvoeringen voor alle mogelijke toepassingen, kunnen daarbij zeer behulpzaam zijn.<O:p></O:p>

universele binnenmeter<O:p></O:p>
<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:shapetype id=_x0000_t75 class=inlineimg title=Razz stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" alt="" src="http://www.modelbouwforum.nl/forums/images/smilies/icon_razz.gif" smilieid="5" border="0" v:shapetype o<><V:p</V:p<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com
><o:lock aspectratio=
</o:lock>

Mechanisch tweepunts-meetinstrument met een uitgebreide serie tasters, bekken en verlengstukken. Door de vele combinatiemogelijkheden kan dit instrument voor een grote verscheidenheid aan binnenmetingen worden toegepast. Daarnaast is het ook bruikbaar als buitenmeter, wat de universele toepasbaarheid verder verhoogt.<O:p></O:p>
Het meetgebied van het basisinstrument bedraagt 20-200 mm (voor buitenmetingen 0-220 mm). De beweegbare taster heeft een slag van 15 mm. Het meetgebied is te vergroten met verlengstukken van 100 mm, 200 mm en 500 mm. Een principieel maximum wordt door de fabrikant niet opgegeven.<O:p></O:p>
De meetkracht is constant, en er kunnen meetklokken gebruikt .worden met een schaalwaarde van 0,01 mm/sd of 0,001 mm/sd. In plaats van een meetklok kan ook een inductieve
ver&shy;plaatsingsopnemer (met 0 8 mm inspanschacht) toegepast worden.

Oorspronkelijk geplaatst door steffe
ok corrien
ik zal een eerste plaatje plaatsen:smile:
en dan is het aan ron en harm:wink::wink::wink::wink:

en nu.....
ron en harm (harm was al bezig een plaatje aan het zoeken....maar dat is geen verloren werk...)
het is aan ron of harm........zie bovenstaande tekst met de vorige opgave....

@ Nodri
goed geraden, mag ik je even verzoeken eventjes te wachten ? :cool:
ik moet iets goedmaken met ron en harm.....
en daarna..... is het aan U

steffe

ja....iedereen....
dit wordt even bochtenwerk in de draai......:rolleyes::rolleyes:
dus ron en harm gaan even een interludium doen.....
helaas voor degene die hun opgaven zal raden.....(deze zal voorlopig niet aan de beurt komen......
jammer....maar het valt wel mee.....

zo....en dat was eventjes proberen om een compromis te sluiten....

groeten
steffe
</v:shapetype>

Een bevroren spreeuw? Nah, aan de staart te zien iets papegaai-achtigs, een post-papegaai ;) ?

Ik geef nog even geen hints.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij nader inzien lijkt mij dat die poster op de achtergrond Chinees is. Die draden lijken mij een indicatie van iets met zonlicht. Verder zoeken......
Nee het is Koreaans, een "Jagyeongnu" ... en de draden zijn buisjes ... bij de grieken noemden ze zo iets een "clepsydra" ... een wateruurwerk dus ...

Ik heb express geen Griekse waterklok/clepsydra geplaatst omdat het dan een weggevertje zou zijn (ook zonder de verklarende tekst eronder). Geen idee waarom de Koreaanse in tweevoud is uitgevoerd, voor dag- en nacht-tarief ;) ?

Dirk mag weer.

513px-3206_-_Athens_-_Sto%C3%A0_of_Attalus_Museum_-_Water_clock_%28reconstruction%29_-_Photo_by_Giovanni_Dall%27Orto%2C_Nov_9_2009.jpg

Afbeelding gevonden in de graftombe van Ramses de zoveelste.

Tombe-Rams%C3%A8sVI-clepsydre.jpg

Deze is heel mooi, hebben wil. Klok met nixie-buizen staat ook nog op mijn verlanglijstje.

576px-Modern_water_clock.JPG

Laatst bewerkt:
Back