FORUMLEDEN met TECHNICITEIT in de aderen....."instrumenten"

Word je ook al lid van de club, Piet?

De echte oplossing heb ik nog niet gezien. Wie maakte wat?

@Steffe.
Dat was inderdaad een belangrijk doel van de ontwerper. Deze heeft echter nooit zijn werk helemaal kunnen doen.
Als je mijn info terugleest kan je zien dat je moet kunnen lullen als Brugman om de link met navigatie te kunnen leggen......

Zo vader zo zoon !
zit ik met mijn pentium5
steffe was eerder dus hij mag het uitleggen hoe het zit
Ik was nog even bij de Spijkenissebrug , niet gezien wat er op leek!

Ik was nog even bij de Spijkenissebrug , niet gezien wat er op leek!

Ik zei toch al, een brug te ver. En de brug daarvoor was de Barendrechtse brug, waar de Heinenoord tunnel voor in de plaats is gekomen. Maar die brug is gesloopt, en er staat alleen nog een enkel peilertje als gedenkteken, dus zal je daar dit apparaat niet meer vinden.....

Nee hier ook niet Ad:
880463.jpg

aha

het heeft dus te maken met een soort rekenmachine voor analytische wiskunde....(het berekenen van integralen, differentialen, afgeleiden .. op mechanische wijze.... ?)

steffe

aha

het heeft dus te maken met een soort rekenmachine voor analytische wiskunde....(het berekenen van integralen, differentialen, afgeleiden .. op mechanische wijze.... ?)

steffe

Jawel Steffe, en ik was op zoek naar de vader (en zoon) van dit soort "numerieke wiskunde".....

Groet,

Ad

voorlopig kan ik alleen maar dhr Pascal en Dhr Babbage vinden die de eerste uitvinder waren van een mechanische rekenmachine....

<LI class=g>1642 - Wikipedia
<CITE>nl.wikipedia.org/wiki/1642</CITE>In cache - Vergelijkbaar
U heeft dit openbaar een +1 gegeven. Ongedaan maken
Blaise Pascal ontwikkelt de eerste mechanische rekenmachine. 4 januari - Karel I van Engeland probeert 5 vooraanstaande leden van het Long Parliament te ...

<LI id=mbb2 class=g>Charles Babbage - Wikipedia
<CITE>nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Babbage</CITE>In cache - Vergelijkbaar
U heeft dit openbaar een +1 gegeven. Ongedaan maken
Babbage ontwierp in 1821 een mechanische, automatische rekenmachine, de Difference Engine, om wiskundige tabellen te genereren. In die tijd werden deze ...

Babbage ontwierp in 1821 een mechanische, automatische rekenmachine, de Difference Engine

Inderdaad, deze bedoelde ik Steffe. Alleen het apparaat van de foto is gebouwd door zijn zoon Henry Prevost Babbage, die daarvoor onderdelen die z'n vader had nagelaten gebruikte.
Het apparaat heeft nooit gewerkt, maar zou dat in theorie wel gedaan kunnen hebben. Dat is pas veel later (eind vorige eeuw) echt aangetoond.

Maar voor mij is Babbage toch altijd de "vader" van de computer geweest. Voor zijn tweede versie werden zelfs al programma's "geschreven".

Het is stuivertje wisselen geworden. Ik heb nog geen opgave voor je nieuwe draadje, maar jij bent hier weer aan zet. Volgens mij tenmiste, of jij moet beslissen dat een ander aan zet is......

Groet,

Ad

ik kan even de link niet vinden tussen bovenstaande foto en....Babbage...?

Die zal je ook niet vinden hoor, Steffe. Piet en ik waren daar een beetje aan het dollen. Die foto zijn de overblijfselen van een oude, min of meer beroemde brug in mijn woonplaats, Barendrecht.

Ik vermoed dat jij nu een opgave gaat plaatsen?

Groet,

Ad

hallo ....dag Ad.....

u bent momenteel ook.... on line on internet......

tja
een beetje dollen doe ik ook....
op het werk......

ok
ik zoek een mooi plaatje
tegen morgen.......
de snelheid is iewat te hoog in dit draadje....
je moet toch kunnen genieten van het leven nietwaar.....:cool:

groeten
steffe

Ja, en ...........:confused:.......?

Of wil je hiermee zeggen, dat alleen Harm het juiste antwoord heeft gegeven en de volgende opgave moet plaatsen? Volgens mij vond-ie dat trouwens zelf ook :neutral:.

thinking.gif
Mmmmmw, als ik daarover nadenk kunnen we natuurlijk zowel Steffe als Harm een nieuw zoekplaatje laten plaatsen en bij nader inzien vind ik ook, dat Ron er te gemakkelijk van af is gekomen en ook wel iets voor ons kan opzoeken (uiteraard geen verwijzing, maar een echte opgave).

Een beetje georganiseerde chaos kan dit draadje m.i. best wel hebben. Het doel heiligt de middelen: als we maar nieuwe, raadselachtige apparaten op het beeldscherm krijgen.

corrien

dat is een mooie suggestie

eerst laten we ron een nieuw plaatje plaatsen
als het geraden is.....dan is het de beurt aan Harm

ik blijf eventjes aan de zijlijn.....
zoals...

johan-boskamp.jpg

steffe

Back