Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Check dan gelijk de contacten in de romp waar je de flap en ailerons servo’s in steekt, en ik zou zowieso je bekabeling eens nalopen en een beetje fatsoeneren want het was best wel een warboel in je rompMet pielen is een van de antennes losgekomen van de ontvanger dus terugsturen kan ik nu ook wel vergeten.
Ik heb de ontvanger eruit gehaald en op de werkbank getest hoeveel de spanning inzakt onder belasting. Dus accu > y kabel sensor en ontvanger en één servo aangesloten. Met een 4,8v NiMH pakje is de onbelaste spanning 5,19 en zakt naar 4,5. De sensor gaat wel in het rood hierbij.
Ook getest met een 2s lipo: onbelast 7,96 en belast 7,6v.
De RSSI is overigens niet veranderd, nog steeds rond de 65.
Hmm, er zijn veel mensen die brandstof vliegen, ook met Frsky.
Nou eist brandstof wel meer van de apparatuur en inbouw, trillingen ontkom je niet aan.
Een brandstofmodel trekt ook meer stroom, door de trillingen want de servos staan steeds te corrigeren.
Ik zal even kijken wanneer ik weer in NL ben, dan plan ik wel iets in het weekend.
En ik zal wat mensen die echt dikke benzinemotoren vliegen met frsky vragen of ze problemen hebben.
Het kan zijn dat een bepaalde ontvanger gevoeliger is.
GJ
Daar zat ik ook aan te denken....weet je zeker dat de ontvanger maar 1 spanningsbron heeft?Gebruik je dezelfde accu voor je ontsteking en besturing?
Kan het er niets mee te maken hebben dat hij zowel de ontsteking als de servo's met 1 accu-> bec van spanning voorziet?
Dat had ik gezien. De ontsteking kan met geen mogelijkheid stroom doorgeven aan het andere circuit?Stond in het schema wat hij in het andere draadje had geplaatst. 1x 1500mah. Vanaf de BEC naar ontvanger en ontsteking.
Volgens mij zitten die ook gewoon met zo'n "drukknoopje" op de print? Zou je zo weer terug moeten kunnen klikken?Met pielen is een van de antennes losgekomen van de ontvanger dus terugsturen kan ik nu ook wel vergeten.
dat zou inderdaad iets verklaren.... heb net even een krimpkousje van een jeti R7 afgehaald en die zitten stevig gefixeerd met een soort lijm/harsVolgens mij zitten die ook gewoon met zo'n "drukknoopje" op de print? Zou je zo weer terug moeten kunnen klikken?
Verder is het raar dat een nieuwe ontvanger het EERST wel goed doet en na een paar vluchten niet meer. Dus ik geloof het spanningsverhaal niet zo. Iets "verslechtert"...
Volgens mij zitten die ook gewoon met zo'n "drukknoopje" op de print? Zou je zo weer terug moeten kunnen klikken?
Verder is het raar dat een nieuwe ontvanger het EERST wel goed doet en na een paar vluchten niet meer. Dus ik geloof het spanningsverhaal niet zo. Iets "verslechtert"...
Ik zei ook "verslechteren", niet "verouderen"....Electronica veroudert amper.
Dat dus.... slechte contacten.Wat wel kan is dat door trillingen dingen loskomen.
Alles kan, maar DAT heb ik de afgelopen 7 jaar nog niet meegemaakt.... En zo lang vlieg ik al met ontvanger en ontsteking op 1 accu, in ondertussen ongeveer 10 modellen.En als de ontvanger gevoed word uit dezelfde accu als de CDI dan kunnen er impulsspanningen problemen veroorzaken.
Ik zei ook "verslechteren", niet "verouderen"....
Dat dus.... slechte contacten.
Alles kan, maar DAT heb ik de afgelopen 7 jaar nog niet meegemaakt.... En zo lang vlieg ik al met ontvanger en ontsteking op 1 accu, in ondertussen ongeveer 10 modellen.
Ik kan hier de vinger ook niet op leggen, anders dan dat ik niet weet wat voor Big Lift dit precies is (originele multiplex bouwdoos of latere freeskit) maar ik weet wel dat er een dikke eencylinder stamper op hangt, en de oude Multiplex bouwdoos was erg mooi van constructie die goed met motortrillingen overweg kan, de moderne freeskit is erg "hard" en neigt naar mijn mening ontzettend naar rammelen. Dat hoeft de oorzaak niet te zijn, maar het is een van de dingen die me als eerste voor de geest komen als ik het probleem in de openingspost lees.