Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Leer eerst die snelheid goed onder de knie krijgen, mooi laag doorvliegen. Snel traag vliegen.

Deftige landingen uitvoeren en dan gaat iets sneller je ook goed lukken.

Greetz

Ik begrijp het niet. De motor is gereversed, draait dus naar links volgens mij maar de luchtstroom is de verkeerde kant. Zelfs als ik de prop met de tekst naar achter monteer.. :confused:

Beste wensen iedereen :D

Prop moet met de tekst naar voor staan en maakt niets uit als je die draait, hij blijft dan naar de verkeerde kant draaien hoor :p

Gewoon 2 van de 3 draadjes van je motor wisselen en het is in orde.

Dus tekst van de prop naar voor en luchtstroom naar achter :-)

Wat moet nu juist zover mogelijk van de ontvanger weg blijven? Zijn het alleen de motor en batterijdraden of kan de batterij zelf ook voor storing zorgen?

Ik zou namelijk de ontvanger in de canopy plakken zodat ik meer plaats vooraan heb om de lipo in te verplaatsen, alleen zit de antenne wel tegen de lipo aan.. Anders krijg ik de ontvanger niet ver genoeg naar voor om de lipo op de juiste plaats te kunnen krijgen voor het zwaartepunt.. Tips om dit goed te krijgen? Ik gebruik 2200mAh 3cell lipo..

gewoon erin duwen die handel! plak gerust je ontvanger tegen de deksel :p en laat de antenne naar buiten steken ofzo. je moet je ontvanger niet tussen de draden van je regelaar naar de motor in stoppen. En dan nog...

Ziezo, hij is klaar voor de maiden. Wat een monster :2gunfire: Krijg er bijna schrik van als ik hem optoer :cool:

Iedereen bedankt voor de tips/advies!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag blauwe windstille dag, dus heb de maiden gedaan ! ;) Hij vloog perfect.. En ben blij met de snelheid :banana: Wel wat meer lawaai dan verwacht :s

Vandaag is de prop afgebroken tijdens de landing.. (prop die tijdens aanraking met grond verticaal hangt? ) Is het aan te raden om een prop saver te gebruiken? Want ik kan me voorstellen dat dit nog meerdere keren kan gebeuren doordat je er niets aan kan doen lijkt me..

Momenteel gebruik ik een 4,7x4,7 prop, om eens uit te proberen zou ik een 5,2x5,2 prop meebestellen of gaan hiermee de ampères te veel omhoog gaan?

Vandaag is de prop afgebroken tijdens de landing.. (prop die tijdens aanraking met grond verticaal hangt? ) Is het aan te raden om een prop saver te gebruiken? Want ik kan me voorstellen dat dit nog meerdere keren kan gebeuren doordat je er niets aan kan doen lijkt me..

Momenteel gebruik ik een 4,7x4,7 prop, om eens uit te proberen zou ik een 5,2x5,2 prop meebestellen of gaan hiermee de ampères te veel omhoog gaan?

wel nee geen prosaver, soms gebeurt het je, neem een paar extra props mee

Ben je nu echt zo dom of doe je maar alsnog, ik weet gewoon niet wat ik lees hier ......
Neem alsjeblieft een camera mee bij de maiden
@Gert-Jan: achteraf zal ie denken, goh ... ze hadden toch gelijk. zet je wel foto's erop van de crash, altijd leuk voor in ons archief ....
foto's zijn ook goed, leuk voor in het archief ....
wie was er hier een wijsneus, volgens mij heb ik nog nooit een grotere meegemaakt.
Het bewijs dat deze “wijsneus” een vliegende Funjet Ultra in elkaar heeft gezet en er mee vliegen kan (op veler verzoek):

Landen gaat me nog niet goed af zonder tegenwind en op dit knollenveld. Zwarte tape op de neus is tegen zand en koeienvlaaien:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back