Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Wat een eer voor onze minicoopert om in het filmpje te mogen staan.

Hulde!

Maar mooi gevlogen hoor turnen met een funjet is natuurlijk ook een vak apart, een 10 voor de afsprong iig.

Mvg Paul

Volgens mij moet ie me niet, geen idee hoe dat kan, haha. Leuk filmpje toch wel. Houdt wel zijn woord, waardeer ik wel.
Een tip voor verdere bouwers, Gert Jan-P heeft de bovenkant in 1 stuk gemaakt zoals te zien is in het filmpje, niet slim (ondanks dat je er wel goed bij kunt). Dit bevordert alleen niet de stevigheid van de FunJet. De bovenkant fungeert ook als gedeelte van de romp en dient gelijmd te worden.

Was me ook al opgevallen.. Ik vind dat eigenlijk wel ambetant.. Altijd wel handig om aan de regelaar en motor te kunnen.. (temperatuur meten, motor loskoppelen etc)

Was me ook al opgevallen.. Ik vind dat eigenlijk wel ambetant.. Altijd wel handig om aan de regelaar en motor te kunnen.. (temperatuur meten, motor loskoppelen etc)

Nergens voor nodig: motor + regelaar kun je vanaf de achterkant zo naar binnen laten zakken. De stijfheid is een zeer belangrijk punt, zoals Coopertje al zegt.....

Mijn regelaar is breder als de anderen lijkt me want men regelaar kan ik zomaar niet laten neerzakken.. En ik heb hem vastgezet met klittenband.
Maar de motor kan ik loskoppelen via het luchtinvoergat :rolleyes:

Hallo aan iedereen,

Ik volg dit draadje nu al sinds het begin met veel belangstelling en heb al enige tijd mijn eigen funjet. Onlangs vroeg iemand me of het mogelijk zou zijn om er retracts onder de zetten? Dat was een vraag waar ik nu niet onmiddellijk een antwoord op wist. Dus aan alle ''funjetexperts'' hier op het forum. Zou dat mogelijk zijn?

Met vriendelijke groeten,

Roy Van De Sande

Iemand een idee welke retracts dan goed zouden zijn? Ik neem aan dat veel gewicht toevoegen niet de beste optie is? Mocht er iemand linkje hebben, altijd welkom! + Is de vleugel dik en stevig genoeg voor de retracts?

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Groeten, Roy

Als je retracts wilt inbouwen zou ik een carbon buisje in de neus lijmen en daar de retract opzetten. Achter hetzelfde maar dan op de hoofdligger. Welke retracts weet ik niet, heb er nog nooit gebruikt.

waarom retracts in een funjet, extra gewicht en beinvloed vlieggedrag misschien. zover ik weet heeft nog niemand dit ooit gedaan, dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit werkt.

Het kan altijd, en zijn de vleugels er sterk genoeg voor ? Je kan met 300km/h nog een flink strakke bocht trekken, en dat houden ze ook... waarom retracts dan niet ?

Stel jezelf eigenlijk gewoon eens de vraag: waarom zou ik het doen ? wat heeft het voor toegevoegde waarde aan een funjet haha :p

De wieltjes zullen klein zijn, dus als je ze inbouwd gaat starten en landen op een grasveld niks meer uithalen, dus dan zou ik het zelf al zeker niet meer doen, en het is onnodig extra gewicht :p

Dat is ook zo een beetje wat ik ook tegen de man op de club gezegd heb maar omdat hij geen gras ter beschikking heeft en alleen maar een asfalt baan thuis moet hij een vliegtuig hebben met wieltjes eronder.

Toch heel erg bedankt voor de snelle reacties en de hulp!

Met Vriendelijke groeten,

Roy

Waarom dan een funjet? Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het geweldige kistjes zijn en dat je voor neem 300euro al 1 vliegend hebt over 200km/h, voor dat geld denk ik niet dat het je lukt met een edf..

Groeten,
Roy

Iemand hier nog een funjet ultra liggen die hij wil verkopen? Een vriend van me zoekt een lege kit en nog een dsm2 satelliet. Of een website waar deze het goedkoopst is? Ik vind niet lager dan €79 inclusief verzenden.

Back