Bedankt maar ik heb er zelf minstens één liggen dus dat zou moeten lukken.Heb hier ook nog een afgedankt mobieltje liggen dat zich wil opofferen en een oude zender die klaar ligt voor transplantatie...
Dat zal volgens mij wel meevallen. Hij hoeft de hele kast niet te laten trillen, als je hem maar voelt. Een experiment zal het uitwijzen.Ik vrees alleen dat een trilmotortje van/voor een mobieltje te licht gaat zijn om een zenderkast aan 't trillen te brengen.
Maar als ik nu eens in een electronicazaak een andere "pieper" (of "buzzer" of hoe het beestje ook moge heten) haal met méér DB? Zou dat niet het eenvoudigste zijn?

Nee even geen gekheid. Dat kan mogelijk wel maar dergelijke piepers zijn meestal vrij groot en kunnen lastiger in te bouwen zijn.
Een ander punt is dat er twee soorten piepers zijn. De ene heeft een ingebouwde oscillator en hoeft alleen maar 5V of 12V te krijgen om een boel herrie te maken.
De tweede soort is eigenlijk alleen maar een soort speakertje. Het geluid wordt door door een externe oscillator opgewekt. Dit zijn meestal de piepers die "te weinig" geluid produceren. Daar een andere voor in de plaats zetten zal helaas niet veel helpen.
Nu ik dat zo schrijf bedenk ik me dat een trilmotortje parallel zetten aan zo´n pieper ook niet zal lukken. Het motortje zal echt niet gaan draaien en de pieper maakt dan waarschijnlijk helemaal geen geluid meer.
Hier is duidelijk meer onderzoek nodig.