Gloster Meteor F Mk 4 van PHiB schaal 1:5

Lek in het rem systeem gevonden, lekke luchtfles doordat er iets in ligt te trillen.
Voor nu even dicht gelijmd zal tzt vervangen worden:
Gloster-Meteor-F-MK-4-66.jpg


De bekende elastiekjes om de stuurkabels weg te houden tijdens intrekken:
Gloster-Meteor-F-MK-4-67.jpg


Neuswiel weer los gehad en geshimd omdat de deuren niet helemaal lekker sloten, nu ben ik tevreden ermee:
Gloster-Meteor-F-MK-4-68.jpg


2 van de 4 antennes hebben alvast een plekje gekregen:
Gloster-Meteor-F-MK-4-69.jpg

Gloster-Meteor-F-MK-4-70.jpg


En de piloot is dik tevreden:
Gloster-Meteor-F-MK-4-71.jpg
 
De UAT`s en brandstofpompen weer geplaatst en alles aangesloten:
Gloster-Meteor-F-MK-4-74.jpg


NU wachten op de ECU`s die komen maandag erindelijk:
Gloster-Meteor-F-MK-4-75.jpg

Gloster-Meteor-F-MK-4-76.jpg


Ontluchting van de tank:
Gloster-Meteor-F-MK-4-77.jpg


En de ontluchting onder de vleugel bij de voorlijst:
Gloster-Meteor-F-MK-4-78.jpg


Info bordje gemaakt:
Gloster-Meteor-F-MK-4-79.jpg
 
Dank je Ramses.

Ik ben eigenlijk wel klaar met de Meteor.

Vandaag besteed aan het fine tunen voor het vervoer.

Dus de steun voor de neus aangepast, was niet geheel tevreden met de eerste versie dus een nieuwe gemaakt die meer steun bied, nu happy:
Gloster-Meteor-F-MK-4-80.jpg


En de stabilo`s hebben ook een plekje gekregen:
Gloster-Meteor-F-MK-4-81.jpg


En zo zit de kar bijna vol, 5 kisten,2 zenderkoffers, laadkoffer, 30ltr kan kero, 5 ltr kan benzine, brandblusser, startkist (met methanol, starter, compressor en gasfles) en een bakje met rommel.
P-51 vleugel zal tegen het dak worden gehangen.
Gloster-Meteor-F-MK-4-82.jpg
 
Tsja, hij is er eigenlijk wel klaar voor:
Gloster-Meteor-F-MK-4-83.jpg

Gloster-Meteor-F-MK-4-84.jpg

Gloster-Meteor-F-MK-4-85.jpg


Echter er is altijd wel wat te doen.

En dat is:
- turbines zijn in geregeld maar wil deze nog elke apart kunnen in- en uitschakelen,
- dubbel check roeruitslagen,
- motoren eens starten,
- na laten lopen door iemand anders,
- en dan vliegen maar.........
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond met de Jeti een copy aangemaakt van de Gloster en beetje aan het programmeren geweest voor de turbines.

Heb het nun zo voor elkaar dat ik:
- beide turbines tegelijk kan starten en afzetten,
- de turbines apart van elkaar kan starten en testen en ook apart kan afzetten als ik dat wil.

2 schakelaars functioneren als trim voor de linker en rechterturbine.
En een 3 standen schakelaar bepaalt welke turbine aangestuurd word, in de middenstand worden beide turbines tegelijk aangestuurd.
 
Diep respect dat je al deze techniek, fysiek en electronica, beheerst. :thumbsup:

Vergeet je niet het zwaartepunt te checken? ;)

Succes!

(Wat is dat voor F50 die daar ligt? :))


jan.
 
Dank je Bart, was een verschrikkelijk gezellige meeting en ben blij dat ik gegaan ben.

@jan brilman
Ik doe ook maar wat ;)

En zwp is allang gecheckt, ligt op het moment op 185mm van de voorlijst.

Gezien de handmatige berekeningen van Wolterinck die tussen 225 en 177mm ligt.
En de berekeningen via een CG programma waar het tussen 210 en 165mm uit komt.

Daarnaast heeft het eerste model gevlogen met een CG op 226mm welke later is teruggebracht naar 200.

Met 185mm zit ik nu dus aardig veilig.
Voor mijn gevoel mag hij iets naar achter maar dat zal zich bij de diverse vluchten wel uitwijzen, met dit CG heeft hij al bewezen dat de Meteor hiermee goed vliegt.

En die F-50 had de 'mallen verzamelaar van NL' mee ( @Viperman ).
 
.
Wat een indrukwekkend gave kist is dit :worship: :thumbsup:
Gaaf om de Gloster irl gezien te hebben en l
euk je weer gesproken te hebben Berto.
Succes met de re-maiden!
Happy landings,

Groeten, Ramses
.
 
Dank je, en ja was zeker gezellig elkaar weer eens te spreken, net als vele anderen.

De kist heeft de rit van bijna 500km zich ook goed gehouden in de aanhanger dus het systeem zoals gebouwd werkt prima.

Vandaag de JetCat telemetrie binnen gekregen en na wat gerommel werkt het ook nog :-)
Kwam ook tot de conclusie dat ik de propaan klep van de rechter turbine niet juist had aangesloten dus romp er weer af, stekkertje goed plaatsen, romp er weer op en nu schijnt het allemaal te werken.

Morgen mag alles mee naar m`n werk en dan ga ik eind van de dag/begin van de avond daar eens kijken of ik beide turbines een kan laten draaien......
 
Mooie kist.
Ik heb hem afgelopen zaterdag kunnen bewonderen.
Persoonlijk vind ik oude jets mooier dan de nieuwe.

Ton
 
Back
Top