Ik ben er denk ik uit hoe ik de vleugel kan repareren en de eerste delen zijn dan ook zojuist verlijmd
Je kijkt nu van achter naar voor tegen de voorste vleugel ligger aan, links zit de turbine.
Dit spant loopt zo`n 2cm naar links en is dan een grote ring waar de turbine in zit.
Echter is er een grote verzwakking aangebracht, de gleuf links hadden ze er niet in moeten maken maar gewoon vol multiplex moeten houden, ik snap het box idee voor de krachten van het gear maar ik zou eerder voor stevigheid zijn gegaan voor de vleugel en turbine.
De total hoogte is zo`n 55mm, de gleuf 35mm hoog....
Tuurlijk mijn klap was de nekkenbreker maar ik denk als de gleuf er niet had gezeten de vleugeluiteinde nog vast had gezeten.
Zo`n spant zit er ook nog wat verder naar achter maar ik denk dat ik daarvoor even moet opereren, da`s voor later.
Ik heb nu 2 hardhouten liggers verlijmd tegen de bovenzijde van de vleugel en aan het ringspant in de gondel.
Daar heb ik echter maar zo`n 20mm 'vlees'.
Tussen de houten liggers komt straks het originele spant uit de eerste foto, daar tegen is een brede multiplex plankje gelijmd die ook weer aan het ringspant verlijmd wordt, zo heb ik toch een redelijke oppervlakte die de krachten over zo moeten kunnen brengen.
Wel makkelijk zo`n 2de vleugel hier hangend kan ik af en toe afkijken hoe het origineel ingebouwd is.
Dit voorste spant zit dan ook maar zo`n 15cm links en rechts in het schuim van de vleugel
Je kijkt nu van achter naar voor tegen de voorste vleugel ligger aan, links zit de turbine.
Dit spant loopt zo`n 2cm naar links en is dan een grote ring waar de turbine in zit.
Echter is er een grote verzwakking aangebracht, de gleuf links hadden ze er niet in moeten maken maar gewoon vol multiplex moeten houden, ik snap het box idee voor de krachten van het gear maar ik zou eerder voor stevigheid zijn gegaan voor de vleugel en turbine.
De total hoogte is zo`n 55mm, de gleuf 35mm hoog....

Tuurlijk mijn klap was de nekkenbreker maar ik denk als de gleuf er niet had gezeten de vleugeluiteinde nog vast had gezeten.
Zo`n spant zit er ook nog wat verder naar achter maar ik denk dat ik daarvoor even moet opereren, da`s voor later.
Ik heb nu 2 hardhouten liggers verlijmd tegen de bovenzijde van de vleugel en aan het ringspant in de gondel.
Daar heb ik echter maar zo`n 20mm 'vlees'.

Tussen de houten liggers komt straks het originele spant uit de eerste foto, daar tegen is een brede multiplex plankje gelijmd die ook weer aan het ringspant verlijmd wordt, zo heb ik toch een redelijke oppervlakte die de krachten over zo moeten kunnen brengen.
Wel makkelijk zo`n 2de vleugel hier hangend kan ik af en toe afkijken hoe het origineel ingebouwd is.
Dit voorste spant zit dan ook maar zo`n 15cm links en rechts in het schuim van de vleugel