Gloster Meteor F Mk 4 van PHiB schaal 1:5

Jazeker, we rommelen lekker door :yes:

Hee en neuswiel gevonden:
Gloster-Meteor-F-MK-4-42.jpg


Daarvoor moest de radioplaat eruit:
Gloster-Meteor-F-MK-4-43.jpg


Bekabeling liep bovenlangs:
Gloster-Meteor-F-MK-4-44.jpg


Maar ik ga nu zoveel mogelijk onderlangs zien te laten lopen:
Gloster-Meteor-F-MK-4-45.jpg


Moet nog wel even wat aanpassen, de bekabeling van de MPX stekkers van de powerbox komen nu tegen het neuswiel aan, die moeten dus nog wat verder naar buiten geplaatst worden.

Op deze plaat komen ook nog de telemetrie kastjes van de ECU`s en stekkerbevestiging voor de ECU`s.
 
Aardig op weg zo denk ik:
Gloster-Meteor-F-MK-4-46.jpg


Als de JetCat telemetrie er is kan ik die ook hier op plaatsen en aansluiten.

De REX12 aansluitingen 1 t/m 8 zijn ook zo aangesloten op de powerbox. Van de powerbox gebruik ik 9 en 10 niet.
Vie de powerbox lopen de:
- 2x rolroeren,
- 2x hoogteroeren,
- 1x richtingsroer,
- 2x flaps,
- 1x neuswiel.

Direct op de ontvanger komen de:
- landingsgestel,
- rem,
- turbine links,
- turbine rechts.

En dan zit alles vol.

Ik gebruik voor elke turbine 1 apart kanaal (maar geen extra kanaal voor een 3 standen schakelaar), op deze manier zou ik eens kunnen kijken wat er gebeurt als ik 1 turbine terug regel tijdens het vliegen.
 
Misschien niet nodig maar deze werken bijzonder goed en betrouwbaar in de SkyRaider .
Zit ook vertraging op en met met de door sequencer van de Mercury net echt
34F4C53F-1BE5-42FA-BC29-D4E3A2FBB000.jpeg
 
Klopt, die werken prima maar hier zitten Ultra Precision klep in voor het gear en de deuren:
Gloster-Meteor-F-MK-4-50.jpg


De bekabeling naar de vleugel:
Gloster-Meteor-F-MK-4-47.jpg


En vpoorzien vabn vlechtkous, tevens ga ik van 4 kabels naar 3 toe omdat ik de turbines 'single channel' ga aansturen:
Gloster-Meteor-F-MK-4-48.jpg


EN zo komt dat op de radioplaat te zitten.
Gloster-Meteor-F-MK-4-49.jpg


Mogelijk dat ik die 4de kabel toch ga gebruiken voor de telemetrie aansluiting, moet even kijken hoe dat uit gaat komen later.
 
Kijk het neuswiel kan ook nog uit :)
Gloster-Meteor-F-MK-4-51.jpg


Dat wilde ik omdat ik de accu`s even uit de neus wil zien te peuteren.
Ik heb daarvoor wel de neuspoot helemaal moeten verwijderen en ben daarna nog een uur bezig geweest om de accu`s uit de neus te krijgen en ook het lood (zo`n 1000gram) wat daar zit.

Maar het is eruit :koud:

De ECU en ontvangeraccu`s komen nu op een plaat te liggen boven het neuswiel en een stukje in de neus:
Gloster-Meteor-F-MK-4-52.jpg

Gloster-Meteor-F-MK-4-53.jpg


Als ze er dan eens uit moeten dan hoef ik niet zo te vechten ;)
 
Beide gears zijn er nu uit geweest en bekeken, van de rechter wieldeur heb ik de cilinder gangbaarder gemaakt, werkt nu ook weer goed.
Gloster-Meteor-F-MK-4-61.jpg


Afgelopen maandag was buum even op bezoek en had toen de Meteor opgebouwd in de garage en alles eens onder druk gezet.
Het werkt allemaal feilloos, echter de druk loopt heel snel weg, dus dat wordt even lekkage zoeken.

JetCat spulletjes komen er ook aan, dus kunnen we straks weer verder hiermee.


Turbine covers voorzien van tekst:
Gloster-Meteor-F-MK-4-62.jpg
 
Weer aardig wat te zien straks op ons cluppie.

Wat staat er nog op de ToDo lijst:
- JetCat telemetrie inbouwen, verwacht ik deze week binnen,
- rem lekkage opsporen, lek zit in de romp voor de schakelaar dus moet eenvoudig op te sporen zijn,
- antenne kabels een plekje geven,
- Rsat2 een plekje geven,
- alles uitslagen etc. nalopen, meetse is al redelijk ingesteld maar even dubbel checken,
- op de weegschaal zetten,
- tsja, dan eens op het werk opbouwen en motoren aanslingeren,
- keuren, testruns maken en vliegen maar.............................
 
Van het weekend nog wat retraction tests gedaan.

Het systeem op druk gezet en na 15min is de druk van 8bar naar 7 bar gezakt, daarna diverse testen gedaan en zelf bij krap 3bar gaat het gear nog in en uit:

Rechter poot komt er met een aardige klap uit, mogelijk dat hier iets zwaar loopt of klemt, ga dat nog er even uit zien te krijgen.
 
Back
Top