Graupner IFS/XPS systeem HOPT niet

Ich hatte heute die Gelegenheit einen R608FS eines Kollegen zu prüfen. Der Empfänger stieg bei 83°C Gehäusetemperatur aus (LED rot) und kam bei 48°C wieder (LED grün). Wenn es tatsächlich R608FS gibt, die bei wesentlich niedrigeren Temperaturen ausfallen, dann liegt es entweder an der Meßmethode oder erheblichen Bauteiltoleranzen.


Dat naar nu blijkt 2,4 Ghz ontvangers gevoeliger zijn voor hogere temperaturen is een onverwachte en niet aangename "verrassing".
:rolleyes:
 
Mag jij mij vertellen wanneer het meer dan 50 graden is in Nederland...

Overigens kunnen servo's sowieso niet tegen hitte... ik heb een keer gezien dat een helicopter die iemand in de zon had laten staan zonder beschutting op een erg warme dag(die word dan wel 50 graden of heter) een paar falende servo;s had... die deden dus NIETS meer... af laten koelen en toen werkte alles weer zoals het hoort.

Anyway, moraal van het verhaal... Niet alleen ontvangers kunnen niet tegen temperaturen van boven de 50 graden, ook servo's (en ik ben er vrij zeker van dat je accu's het ook niet lekker vinden!!).
Gewoon ff onder een parasolletje je model parkeren, dan is er niks aan de hand!

Cheers,

Richard
 
Probleem zit hem in het feit dat de Futaba Fasst en Graupner IFS ontvangers ongeveer 20! keer zoveel stroom gebruiken dan andere ontvangers. Nu is 20x5 mA nog steeds niet heel veel stroom maar het kan genoeg zijn om op een warme dag een ontvanger te laten stoppen met werken indien deze ongunstig is ingebouwd, onder een zwarte cockpitkap o.i.d.

Ik zou me bij pod and boom heli´s inderdaad niet al te veel zorgen maken, de langs geleidende lucht koelt voldoende af.
 
Reeds gewist, hier de orginele text:

"Yeh, the thread got deleted again from XPS forum. I've never met such an arrogant person that tries to sell something in my life. He's treating existing customers, and potential customers as if it's their good luck to be able to buy something from him. And since they are so lucky, they should never raise any questions, no matter how obvious the lies about the system are.
That such a man was able to sell he's system, based on lies, to a company such as Graupner just blows my mind.

Well, at least my thread got the truth out of Mr Jim Drew. The system was never designed to jump to the next channel in case of trouble.

I'm so upset by the way he's deleting threads, not answering questions, and flat out lies, that I will file a formal complaint to the Swedish authoritys first thing tomorrow.

I urge everyone to do the same. The laws in Sweden are NOT "one of a kind". Close to all countrys have laws that states that the burden of proof lies with the manufacturer/agent of a product. They HAVE to provide proof that their product does what their marketing says.

I just can't belive that Mr Jim Drew has the stomac to actually go out to meetings, and meet people face to face, when he has been proven to lie about most everything.

Not even he's so called 3 college degrees at age 17 can be proven, since there's no records of that.

It's just as surprizing that RC-Groups allow such a company to keep their forum here. RC-Groups are a place for honnest people, that share a passion for this hobby. We now have proof, from mr Jim Drew himself that he has been lying about he's system all along.

I think i stayed civil in my posts in the XPS forum, giving XPS every chance to do the right thing before file a formal Complaint. The first answer given was
Quote Jim Drew
"We are not concerned about this, as we know how the system works."

Well, if things go like they usually goes after filing a complaint, we will know IF it works.
Sorry for the long post, i'm just mad right now."

En nog een:

Seeing that XPS will not provide proof of the claims for "intelligent frequency switching", I have contacted Graupner for clarification of the subject.
I have asked for proof of those claims.

According to the law in my country(Sweden), any claims from a manufacturer has to be proven to be correct. This is of course more important when safety issues are concerned. Either way, the burden of proof is on the manufacturer, not the customer.

The interesting part in this is that I don't have to be a customer to file a formal complaint to the authoritys.

Should Graupner fail to provide such evidence, that shows that the system in fact work as advertised, i will file a formal complaint to the authoritys here.

This could lead to two things;
1. Graupner/XPS shows how the system works, and that it in fact switch frequency if needed.
2. Graupner/XPS fails to show such evidence, and are then forced to remove any claims that says so.

On the second scenario, it will end up in court, with all that goes with that.
It should also force Graupner in Europe to take back all systems from customers that so choose.

I don't own an XPS/Graupner system, but I was close to buying one. The reason I take this one step further is that it seems like people are getting ripped off.
I do not like it when a good company(graupner) try to sell me something based on a lie. I could be wrong, and it's possble that the system works as advertised, but I'm yet to see any proof of that.
Let me say it again, In Sweden(and probably in all of Europe) it's the manufacturer that has the burden of proof. If you claim something, you HAVE to show that what you claim is true.

Since Mr Jim Drew clearly states that he's system works as advertised, this issue should be very, very, very easy to solve. Just show us that it works as advertised. Again, Graupner has to do this according the Swedish law. There are no "if", "or", or "butt" about it, they are bound by the law. After reading the US law, i know that's the same there, the burden of proof is on the manufacturer, not the customer.



So, Mr Jim Drew, no matter how you respond to this, the system will have to prove that it does what you say it will. You either show it here, or Graupner shows it in Swedish court.

The Swedish law works like this.

I don't have to take it to court my self.
There is a departement in Sweden that handles consumers rights, and they will take it to court.
I don't even have to file the complaint with my name, i can do it anonymously.

I DO think that they will take this to court, due to the fact that we are talking about a system where safety is a major concern, an r/c jet doing 500km/h running without radio control is quite dangerous.

I'm posting this in the XPS forum, because I think that XPS should have a fair chance of providing proof before I take it any further. If this post gets deletet, then I have to post similar information somewhere else, where it can't be deleted.

It's time to get the facts on the table, there has been to much "he said, you said" on this matter.
 
Laatst bewerkt:
kan iedereen zeggen , kan meer zeggen over de schrijver dan over de man jd.
maar dat ie errug vreemd bezig is , dat is wel duidelijk .
ongeloofelijk dat graupner nog steeds niets zegd hierover.
jd zuigd , hij heefd mij een ban gegeven . zonder dat ik mij onbehoorlijk heb gedragen.
er blijven nu zo onderhand weinig fanboys over op die site .
die kiwi , heet iets van xjet ofzo [deed iets met radarontwikkeling]? die was zn vriend waarmee ie in discussie ging vanaf het begin , die is ook gebanned , en zn posts deleted.
ik weet t niet hoor , maar als ik 2 4 turbine yets de grond in boor door xps [zoals meerdere amerikanen], en de man woont niet heeel ver weg , dan is 1 en 1 gewoon 2 .
kwestie van tyd voor hij zich nergens meer kan vertonen , en iets later zal ie vaak bang over zn schouder moeten kijken.
maar ik vermoed dat ie dan wel een andere buissenes opzoekt zoals in het verleden wel vaker gebeurt is.
gewoon mn ontoerekeningsvatbare gedachten :]
mvg ferry
 
ik ben wel ramptourist in deze ! , ik had xps , nu ben ik een happy fasst gebruiker .
ik heb vragen op dat forum gesteld , en kreeg daarvoor warningpoints en een ban .
dat arrogantje kan mij niet hard genoed onderuit gaan .
de wereld wordt er gewoon niet beter op met dat soort mensen .
mvg ferry
 
Where is the proof???? - RC Groups

JIMDREW zei:
Now that we have clearance from the FCC, we will post a video of the current hopping vs. the new code that will be released as a firmware upgrade. We are keeping the original method as it allows the range to be better than any other system. The addition uses multiple channels when necessary.

We will also have a full time frequency hopping version required for Europe in August that will also be just a firmware upgrade.

Frequency hopping version for Europe - RC Groups

JIMDREW zei:
In order to have 100mw output, you must have no fewer than 15 hopping channels that are used in a psuedo-random pattern. We had to create this for Europe's ETSI compliancy starting August 1st. It's just a simple firmware upgrade.
So this Euro-version will be just like FASST now?
JIMDREW zei:
No, it is a completely different configuration from the FASST. The Motorola (Freescale) chipset has the ability to use 16 channels, but at the time only 12 were certified for use in the U.S. We can access all 16 channels for receiving data, but only 12 of those can be used for transmitting in the U.S. (something that the normal XBEE firmware does not allow). This firmware will be certified for compliancy with EN 300-328 v1.71.
 
Toch vreemd dat als het opgelost is met "It's just a simple firmware upgrade." dat het dan niet DIRECT zo gemaakt is... maar dat eerst mensen moeten klagen, crashen en dreigen met vervolging. Ook vreemd dat hij nu ineens wel een video wil gaan maken, wel dat hij dat eerst absoluut niet wilde...

Het blijft een vreemd manneke. Gelukkig heb ik er verder niks mee van doen, ben erg tevreden met FASST.

Cheers,

Richard
 
JD is niet zon fan van hoppen heeft hij al eens aangegeven, dus is het niet zo vreemd dat in zijn eerste versies hij het FHSS a la FASST idee niet gebruikt. Wat ik er nu uit opmaak is dat hij er een soort hybride versie DSSS en FHSS van wil maken zodat het alsnog conform ETSI gaat zijn indien deze herschreven word (corrigeer me aub als ik het verkeerd interpreteer).

Wel frappant is dat daarmee de claim XPS/IFS niet hopt daarna meteen al de das om word gedaan op die manier.
 
Laatst bewerkt:
Wel ik weet het allemaal nog niet. Één ding is me wel duidelijk, hier is nog een heleboel ontwikkeling nodig. Er zit veel meer aanvast dan de meeste van ons denken/dachten.

Ik krijg een beetje een déjà vue gevoel. In het verleden is al eerder iets soortgelijks gebeurt toen de FM zenders algemeen gebruikt gingen worden. Toen was er ook een soort van hype waarbij door diverse modelbouwwinkels vrolijk en met grote stelligheid verkondigd werd dat storingen voortaan tot het verleden behoorden. :rolleyes:
Goed het was veel kleinschaliger dan nu, internet en meer van andere wereldwijde communicatiemiddelen waren er nog niet. Ook was de "modelbouw scene" kleiner dan nu.

De naam van JD heb ik in het verleden ook al eens in negatieve zin gehoord. Ik weet alleen niet precies meer wat dat was, ik dacht met een nieuw PCM systeem dat hij "uitgevonden" zou hebben. Daarna ook nooit meer iets van gehoord!
Het is een blijft een vreemd mannetje waar ik persoonlijk ver uit de buurt wil blijven. In discussie met hem gaan zal ik zeker niet doen. Zo kan ik een discussie namelijk ook makkelijk winnen, gewoon alle reacties die je niet zint wissen. Ik kan m'n tijd wel beter gebruiken. ;)
 
Nog niet eerder heeft JD zo specifiek de voorwaarden voor een hop voorgesteld:

Does XPS hop, and under what conditions? - RC Groups

Hilgert zei:
1) Does the XPS system hop under high noise and/or interference conditions (conditions that would affect the ability to control an RC aircraft) in a timeframe that would allow control to be maintained? This is a simple "yes" or "no" question.

2) If the answer to #1 is "Yes", then under what example conditions, and how quickly, will it hop? This does not have to be a list of all conditions, just those that we might encounter during RC flight.

JimDrew zei:
The hopping is predictive in nature and increases the range of the system by moving to a cleaner frequency. A switch requires 512 frames of a rising (yet varying) noise floor that is +/-15MHz from the center frequency in use. As we have stated previously, a sudden increase in the noise floor (or frequency in use) will deliberately not change frequencies. This was not by accident as in the real world, if the frequency in use becomes fully saturated, the entire band is also saturated.

Since the FCC has changed its position on Hybrid type devices, we will now be able to offer hopping on saturation, and even full time frequency hopping schemes by making just a firmware change.
 
Ik volg ook al een tijdje deze discussies op rcgroups. Ik had al lang geleden een JD zen module willen kopen maar ze waren steeds uitverkocht. Op zich gelukkig maar want met al deze discussies zou ik niet weten op het een goede koop was. Ook al is het systeem misschien wel beter dan 35mHz, je krijgt toch vragen op het veld zo van "Is het wel veilig?..."

Klopt het dat JD nu bezig is met een Europese versie die wel hopt, een beetje a la FASST maar dan over 15 kanalen?
 
Volgens mij wilde hij hier aantonen op welke manier alle systemen buiten werking gesteld kunnen worden, bij de juiste omstandigheden (ook FASST en Spektrum dus) inmiddels is de hele test aan alle kanten bekritiseerd, maar goed. Hij gaf zelf aan dat hij het hoppen van XPS in een andere video aan zou tonen. Ik ben benieuwd ......
 
Laatst bewerkt:
Back
Top