Graupner motor regelaar v15r

Ze hadden em daar open gemaakt en bleek een fabrieks fout in te zitten. Vandaar de robbe die ook meteen wat sterker is (wordt i niet steeds max belast)

Degene van wie we het hebben overgenomen had het hier in nederland gekocht dus dan zal het wel gewoon mogen neem ik aan. Zender is ook 41 MHz

Peter1996, dat is nou precies jouw probleem. Iemand zegt iets zinnigs en meteen ben je het daar niet mee eens.

De 41 MHz band is in Nederland voor modelbesturing simpelweg niet toegestaan. Zie hier: http://www.airtoi.com/framepage.php?pagetoframe=frekwen.php

Dat het in Nederland is gekocht zegt niets. Er worden wel meer verboden producten te koop aangeboden. Je hebt nu een illegaal product in je bezit dat toepassingen waaraan de betreffende frequentie is toegewezen kan storen.

Zou teruggaan naar de verkoper en de koop ongedaan maken.

agentschap telecom is blij met je. boetes op overtreding zijn niet mild naast de inbeslagname van de apparatuur.

ook al zal die kans bij een voerboot vrij laag liggen, uitgesloten is het zeker niet.

Je kunt hier alles lezen over frequenties:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/frequenties-in-nederland-belgië-en-wereldwijd.21634/

Zo is 41 MHz alleen in Frankrijk toegestaan, de kanalen 400 t/m 410 uitsluitend voor modelvliegen en 411 t/m 420 voor alle takken van de modelbouw.

Aangezien de frequenties 40 en 41 MHz stijf naast elkaar liggen kun je een 41 MHz set ook uitrusten met 40 MHz kristallen zonder dat opnieuw afregelen per sé noodzakelijk is. Zo langzamerhand wordt het echter wel een probleem om nog aan kristallen te komen.

nieuwe regelaar zit erop en doet het perfect, batterij is eruit en zal misschien terug komen als er meer servo's bij komen (weet dat je dan dat rode draadje eruit moet halen.) hij kan water gekoeld worden maar dat moeten we dan maar ff kijken hoe we dat gaan doen. (de regelaar)

iedereen bedankt voor de moeite en misschien tot volgende keer

Ik heb een Navy V15R van grouner maar volgens mij kloppen de draden niet ik heb op demin 2de van onderen bij m een rode draad nu heb ik een vraag is dat wel goed want ik krijg de servo niet aan de gang.

het is leuk als je dat soort vragen stelt maar niemand kan er iets mee.
je bent niet duidelijk, probeer er een foto van te maken dan kunnen we je helpen.
groet Piet

Piet heeft gelijk, ik kan er ook niet echt kaas van maken, wat bedoel je eigenlijk?
nog een tip probeer es echt te schrijven je gebruikt geen hoofletter punten kommas maak spelfouten enzo voorts dat maakt je schrijfsel heel lastig leesbaar
Nog een tip. Probeer eens echt te schrijven, je gebruikt geen hoofdletters punten, komma's, maakt spelfouten en zo voorts. Dat maakt je schrijfsel heel lastig leesbaar. (Deze regel is veel beter leesbaar en dus te begrijpen.)

Bij de Navy V15R is het gebruikelijk, dat de - M draad zwart is en dat de + M draad rood is. Zo net zag ik (bij het plaatjes-googlen), dat er ook exemplaren in omloop zijn, waarbij dat precies andersom is. Dit zijn de motordraden en daarbij maakt dat niet uit. Bij de accudraden (- B en + B) is dat wat anders, als die verkeerd op de accu worden aangesloten komt er rook uit de regelaar en is deze onherstelbaar stuk.

Wat voor een ontvanger gebruik je en is het servosnoer wel goed aangesloten op die ontvanger?
2861_Navy_V15R_11_600x600@2x.jpg

Als je een bericht opstelt dan zie onder in dat venster het woordje staan, Upload Bestand.
Als je hierop klikt kun je vanaf je computer, mits de foto daar ook opstaat, deze in je bericht zetten.
Je hebt dan de keus om hem klein of groot te plaatsen.
Succes.
Groet Piet

cORRIEN IK HEB BOVEN +B==ROOD
+M=ZWART

ONDERSTE TWEE _M=ROOD
-B=zWART
Dus:
+B = de plus van de accu
-B = de min van de accu
Dat zijn de belangrijkste, en die moet je dus nooit omwisselen, anders is het einde regelaar.
+M en -M is niet kritisch; dat bepaalt alleen de draairichting van de motor.
Het zou kunnen zijn dat je motor de ene kant dan wat sneller draait dan de andere kant uit; de kant waar de motor het snelste draait is dan de 'vooruit'.
Als dat niet het geval is, en je wilt dat de 'vooruit' sneller gaat dan de 'achteruit', moet je de motordraden ompolen. (en dus nooit je accudraden)

Als je een bericht opstelt dan zie onder in dat venster het woordje staan, Upload Bestand.
Als je hierop klikt kun je vanaf je computer, mits de foto daar ook opstaat, deze in je bericht zetten. ...
En als het een foto betreft die (al) ergens op internet staat, dan kun je het adres van die foto opvragen middels rechtermuisklik op die foto.
Vervolgens klikken op het berglandschap icoontje en het adres invullen.
gallery-64.png

Laatst bewerkt:
Knullig maar er kan weinig fout gaan. Gelukkig is de accu correct gekleurd en ik hoop de stekker ook goed aangesloten (ben al wat ompolingen bij Tamiya stekkers tegen gekomen)

Nu heb je alleen de motordraden verdraaid wat geen schade zal geven dan hooguit een onbegrip dat de motor verkeerd om draait.

Dus:
+B = de plus van de accu
-B = de min van de accu
Dat zijn de belangrijkste, en die moet je dus nooit omwisselen, anders is het einde regelaar.
+M en -M is niet kritisch; dat bepaalt alleen de draairichting van de motor.
Het zou kunnen zijn dat je motor de ene kant dan wat sneller draait dan de andere kant uit; de kant waar de motor het snelste draait is dan de 'vooruit'.
Als dat niet het geval is, en je wilt dat de 'vooruit' sneller gaat dan de 'achteruit', moet je de motordraden ompolen. (en dus nooit je accudraden)

Back