Graupner motor regelaar v15r

Piet heeft gelijk, ik kan er ook niet echt kaas van maken, wat bedoel je eigenlijk?
nog een tip probeer es echt te schrijven je gebruikt geen hoofletter punten kommas maak spelfouten enzo voorts dat maakt je schrijfsel heel lastig leesbaar
Nog een tip. Probeer eens echt te schrijven, je gebruikt geen hoofdletters punten, komma's, maakt spelfouten en zo voorts. Dat maakt je schrijfsel heel lastig leesbaar. (Deze regel is veel beter leesbaar en dus te begrijpen.)
 
Ernst laat voortaan dat afkraken,daar ben ik geen lid voor geworden we zijn niet allemaal zo goed in de Nederlandse taal als u
 
Ernst laat voortaan dat afkraken,daar ben ik geen lid voor geworden we zijn niet allemaal zo goed in de Nederlandse taal als u
Het gaat niet om taal- en type-vaudten, die maakt iedereen, zelfs ik ;), het gaat om (niet) begrijpen.

Als het probleem na twee keer lezen niet duidelijk is, heeft een derde keer lezen weinig zin. Met als resultaat dat jij geen/minder antwoorden krijgt, en da's ook niet de bedoeling.

Kwaliteit van antwoorden is afhankelijk van de kwaliteit van de vragen. Punten, komma's, hoofdletters en nieuwe regels kosten niets en ze zorgen voor een helderder en beter lopend 'verhaal', ze helpen de schrijver om het probleem te structureren.

Dit bericht heb ik na lezing een paar keer veranderd/verbeterd/aangevuld, met overdreven witregel gebruik.
 
Laatst bewerkt:
12806156_773531022777556_6902454275258041160_Paulus Kok.jpg
 
Kun je ook uitleggen, eventueel een foto, wat er niet werkt.
Soms kun je op een foto wel zien of iets goed is aangesloten, mits er natuurlijk geen onderdelen stuk zijn.
Groet Piet
 
Ernst laat voortaan dat afkraken,daar ben ik geen lid voor geworden we zijn niet allemaal zo goed in de Nederlandse taal als u
Ik wil niets afkraken maar je helpen. Helaas kan ik dat niet omdat ik je probleem niet begrijp. Dat komt mede door de manier waarop jij je vraag hebt omschreven daarom geef ik je de tip om eens te kijken of je daar wat aan kan doen.
Als met al ben je nu nog steeds geen stap verder terwijl je misschien al lang alles werkend had kunnen hebben.
Piet vraagt het ook al, geef eens meer informatie en mijn vraag daarbij is probeer dat duidelijker te omschrijven. Zoals Ron al schrijft die taalfouten zijn niet het belangrijkste, ik maak die ook regelmatig. Toch blijf ik er op letten dat ik die zo veel mogelijk voorkom. Als er dan eens één doorslipt is dat pech hebben en moet ik dat aanpassen.
 
Kijk aan die foto heb ik iets en ik denk dat ik de oorzaak zie. Je hebt de servo op de verkeerde aansluiting zitten. Hij zit hier op de Batt aansluiting waar "normaal" de accu (Batterij) op zit.
De servo moet op CH2 aangesloten worden. Met CH3 kan je een extra functie zoals bv een lampje aan en uit schakelen.
De Batt aansluiting blijft ongebruikt.
Succes.
 
Toevoeging, hoewel hier niet van toepassing: een accu kan op elke ontvangerconnector aangesloten worden. In de ontvanger, onder de connectoren, zijn alle plus-pennen rechtstreeks met elkaar verbonden. Idem alle min-pennen. Een accu/batterij hoeft dus niet persé op de batt-connector.

Wat plaatjes die verduidelijken hoe lengte van pulsjes de stand van stuurknuppel of -schakelaar overdraagt.
full
full


In de zender worden de pulstreintjes samengevoegd (multiplexen), de ontvanger haalt ze weer netjes uit elkaar (de-multiplexen) zodat iedere servo zijn eigen pulstreintje krijgt.

full
 
Bij de Modelcraft pistoolzender (ik ga er van uit, dat deze bij deze ontvanger is geleverd) moet de stuurservo op kanaal 1 en de snelheidsregelaar op kanaal 2.
 
Bekijk bijlage 318893
Kijk aan die foto heb ik iets en ik denk dat ik de oorzaak zie. Je hebt de servo op de verkeerde aansluiting zitten. Hij zit hier op de Batt aansluiting waar "normaal" de accu (Batterij) op zit.
De servo moet op CH2 aangesloten worden. Met CH3 kan je een extra functie zoals bv een lampje aan en uit schakelen.
De Batt aansluiting blijft ongebruikt.
Succes.
Ernst bij de afstand bediening zit een sleutel waar dien dat voor?Bekijk bijlage 318893
Bij de Modelcraft pistoolzender (ik ga er van uit, dat deze bij deze ontvanger is geleverd) moet de stuurservo op kanaal 1 en de snelheidsregelaar op kanaal 2.[/QUODe stuursrrvo
 
Een sleutel? Helaas kan ik de bijlage niet openen. Is hij misschien niet openbaar?
Dat je de servo en ontvanger apart hebt gekocht maakt niets uit. Of de ESC op CH1en de servo op CH2 moet hangt van de gebruikte zender af. Het kan dus dat het omgekeerd moet zijn. Gewoon proberen dat kan in dit geval geen kwaad. Maak wel even de motor los dat voorkomt dat hij ongewild gaat draaien.
 
In Ridderkerk is een modelbootvereniging http://www.smvr.nl/ . Neem daar even contact mee op of ga er heen. Ze kunnen je vast verder helpen.Neem alles wat je hebt aan handleidingen van de zender, ontvanger een regelaar (ESC) mee.

Het wordt wel heel ingewikkeld als je niet weet of de ontvanger aan de zender is gebonden.
 
In Ridderkerk is een modelbootvereniging http://www.smvr.nl/ . Neem daar even contact mee op of ga er heen. Ze kunnen je vast verder helpen.Neem alles wat je hebt aan handleidingen van de zender, ontvanger een regelaar (ESC) mee.

Het wordt wel heel ingewikkeld als je niet weet of de ontvanger aan de zender is gebonden.
Dat ga ik doen bedankt
 
Na 4 bladzijden zijn we er nu achter, dat er een 3-kanaals FlySky ontvanger wordt gebruikt en dat deze apart is gekocht. Als het goed is, is er ook een FlySky zender in gebruik. Zo niet, dan gaat het ook nooit werken. Op 2,4 GHz werken ontvangers nu eenmaal uitsluitend op zenders van het zelfde merk. Je moet zo'n ontvanger echter wel met de zender binden. Dit doe je één keer en daarna weet de ontvanger voortaan naar welke zender deze moet luisteren.

Bij FlySky is de binding procedure als volgt:
- bij de ontvanger is een lus-stekkertje geleverd. Dit steek je in kanaal 3.
- vervolgens voorzie je de ontvanger van spanning. De servo en de motor hoeven daarbij nog niet aangesloten te zijn. Beide ledjes in de ontvanger knipperen nu.
- op de zender druk je eerst de knop 'bind' in en deze houd je ingedrukt als je de zender inschakelt. Je houdt deze knop ingedrukt totdat de ledjes in de ontvanger niet meer knipperen.
- hierna zet je alles uit en haalt de lusstekker uit kanaal 3.
- als je daarna alles weer aansluit en inschakelt (uiteraard zonder het lusstekkertje) zal op de ontvanger de groene led oplichten en zal alles functioneren.
 
Back
Top