Dat is een goede tip Han. De zaak ligt nu toch open. Ook ga ik dat ook op de andere vleugelhelft toepassen. Beter voorkomen dan repareren.
Ruimte voor het verstevigingslatje, hier al in de "gezonde vleugelhelft".

Het latje wat erin komt, hier in de gebroken helft. Ik gebruik hiervoor 5 laags vliegtuigtriplex van 8 mm dik. Dat is behoorlijk sterk en de lijm
trekt er ook in.

De sleuf vochtig maken met water, met een vernevelaar, goed vol smeren met PUR lijm. (Water is de aktivator voor PUR lijm)
Latje ook insmeren met PUR lijm erin leggen en afdekken met doorzichtige folie of plastic. Plankje erop en vast klemmen.
De PUR lijm zet nu goed uit en kan geen kant op dus trekt de lijm in alle hoekjes en gaatjes.
Het resultaat. De ruimte is helemaal vol geschuimd en vormt een goede verbinding met de omgeving.

Alles goed uit laten harden, schuren en eventueel wat plamuren en er kan weer gefolied worden.
Ruimte voor het verstevigingslatje, hier al in de "gezonde vleugelhelft".

Het latje wat erin komt, hier in de gebroken helft. Ik gebruik hiervoor 5 laags vliegtuigtriplex van 8 mm dik. Dat is behoorlijk sterk en de lijm
trekt er ook in.

De sleuf vochtig maken met water, met een vernevelaar, goed vol smeren met PUR lijm. (Water is de aktivator voor PUR lijm)
Latje ook insmeren met PUR lijm erin leggen en afdekken met doorzichtige folie of plastic. Plankje erop en vast klemmen.
De PUR lijm zet nu goed uit en kan geen kant op dus trekt de lijm in alle hoekjes en gaatjes.
Het resultaat. De ruimte is helemaal vol geschuimd en vormt een goede verbinding met de omgeving.

Alles goed uit laten harden, schuren en eventueel wat plamuren en er kan weer gefolied worden.