Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

hallo matthijs..
je setup klopt wel aardig, alleen paar tips.
voor je esc zou ik voor deze gaan, werkt prima.
Afro ESC 30Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware)
en de motoren zou ik vervangen voor betere kwaliteit motoren, zoek maar eens naar:
sunnysky 980kv x2212, zijn zowel te koop hier in nederland als op ebay.
2x een accu van 5000 mah is wel zwaar. en weet niet als je daarbij nog instaat bent om je canon te dragen. zou voor 2x 2200mah gaan dan. dan haal je gewoon 2 extra lipo's en land je ondertussen om ze te verwisselen.

en wat betreft de zender.... kijk eens op youtube zijn wel reviews waar ze met elkaar vergeleken worden en dan kan je zelf kiezen watbetreft je zelf beter vind... zijn allebij goede zenders.

en succes met zelf bouwen van frame kan een"pain in the ass zijn" :D

Hallo,
Bedankt voor jullie reacties, er kwamen een paar vragen bij mij op;
-Wat maakt die ESC's beter?
-De motoren die ik nu had uitgezocht konden 1,5 kg thrust leveren, dit leek mij erg handig om een wat grotere camera te kunnen tillen. Ik heb net gezocht naar degene van jou, maar die konden nog geen kilo thrust leveren. Ze zullen kwalitatief wel beter zijn, dat geloof ik graag.
-De rede dat ik voor 2 grote accu's had gekozen is zodat ik langere vluchten kan maken. Vooral omdat de motoren die ik nu had gevonden dit er nog wel bij konden hebben. Of heb ik me daarin vergist?

Ik ben al bijna klaar met het ontwerpen van het frame,zoiets moet het dus worden
Ik hoop dat het dan in een weekeind tas past.
Heeft er iemand anders toevallig ook zoiets zelf gebouwd?
Ben de laatste dingetjes aan het uitwerken en kan dan het aluminium bestellen.

Matthijs

matty ga je eerst beetje beter verdiepen in dingen...
en die motoren zit niet een goede kwaliteitcheck op.. heb 5 van die motoren gehad en 2 deden het niet. een andere was asje krom en gaf daardoor te veel trillingen door en heb je geen scherp beeld en die lagers van die turnigy motoren zijn 1 vlucht goed en dan worden ze van dat punt minder..

en frame maken van aluminium moet je er om denken dat het niet te zwaar word.
en met die lipos komt er al boel gewicht er aan hangen.

Armen kun je bijvoorbeelt van horsporen maken liggen bij je gamma super licht 150 cm 200 gram

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje voor je reactie,
Dan weet ik nu dus zeker dat ik die niet ga nemen. Weet jij, of zijn er misschien andere mensen, die motoren kunnen aanraden die veel thrust hebben en niet al te duur zijn?
Je hebt gelijk dat het frame niet te zwaar moet worden, maar met carbon werken vind ik net iets te moeilijk. Voor de armen dacht ik aan 15x15x1,5mm dunner kon ik zo snel niet vinden bij deze winkel. Als center plate dacht ik aan 1,5mm, is dit goed/te dik/te dun?

Alvast bedankt,
Matthijs

Als je zelf gaat maken de armen van hout een optie? Aluminium buigt snel en vaak niet handig voor armen als je crasht..

mijn quad 4x sunnysky weegt 2.5kilo met lipo. En denk dat je hem rond de 3kilo moet houden met lipo anders moet je kijken naar 750 kv met 11" of 12" props maar ben je wel gelijk 100 euro meer kwijt denk ik

zelf heb ik ook gewerkt met ALU voor mijn eerste quad's.

De armen waren 15x15x1.5 mm, deze had ik geperforeerd om het gewicht omlaag te krijgen. ondanks elkele zware crashes zijn deze nog steeds mooi recht.

Voor het centraal gedeelte (plaat in het midden) had ik eerst ook gebruik gemaakt van alu (150x150x2mm) 2 stuks (boven en onder). Deze plooiden echter vrij snel zelfs bij lichte impact. Dan heb ik deze vervangen door 2 carbon platen van 1.5mm (lichter, sterker en plooit niet).

Het nadeel van alu armen is dat het goede gelijders zijn voor de negatieve vibraties van de motors die je niet wilt hebben. Je props goed balanceren ofwel vibratie absorbeerde motormounts aanschaffen of zelf maken

en die motoren zit niet een goede kwaliteitcheck op.. heb 5 van die motoren gehad en 2 deden het niet. een andere was asje krom en gaf daardoor te veel trillingen door en heb je geen scherp beeld en die lagers van die turnigy motoren zijn 1 vlucht goed en dan worden ze van dat punt minder..

Niet schelden AUB.

NTM zijn k*t motoren, Turnigy is niks mis mee.

Tja, zelf zou ik liever voor carbon gaan en had dus opgezocht hoe dit te bewerken is. Had gevonden dat alleen een stofkapje niet genoeg is, aangezien de zeer kleine schadelijke deeltjes daar gewoon door heen gaan. Of heb ik dit helemaal verkeerd begrepen?
Ik ben nog steeds op zoek naar betere motoren die veel gewicht kunnen tillen, iemand tips?

Matthijs

Mijn setup
CRIUS MWC MultiWii SE V2.5
I2C-GPS NAV Module Navigation Adapter
U-blox LEA-6H High Accuracy GPS Module
CRIUS MWC Multiwii Bluetooth
Flysky FS-T6 2.4GHz 6-CH
NTM Prop Drive Series 28-30 900kv / 300W Brushless Motor
TURNIGY Plush 30amp Speed Controller
10x4.7 SF Carbon Fiber Propellers L/H and R/H Rotation (1 pair)

vraag dit werken, hoeveel mAh batterij heb ik nodig om een redelijke vliegtijd te krijgen, en wat is het liftvermogen.

Ik heb weer wat verder gezocht nog nieuwe motoren. Ik kwam er al snel achter dat als ik wat meer kwaliteit wil, dit ook een stuk meer gaat kosten. Dat is dan maar zo, ik heb geen zin dat er steeds weer problemen zijn die er anders niet zouden zijn geweest.
Ik heb nu deze motoren gevonden. Zijn er mensen die met deze motoren ervaring hebben? Kan ik ze beter daar bestellen of bijvoorbeeld hier? Ik hoor graag van jullie.

Matthijs

Sorry voor het plaatsen van 2 berichten, zag niet dat de ene al geplaatst was. Hoe verwijder ik deze?

Ik heb weer verder gezocht naar betere motoren met een flink lift vermogen. Dit omdat ik liever geen problemen heb die ik anders had vermeden.
Ik heb deze motoren gevonden. Heeft er iemand ervaring met deze motoren. Verder vroeg ik mij af of ik ze niet beter hier kan bestellen.
Ik hoor graag van jullie.

Matthijs

Je kan die motoren wel kopen maar dan moet je op 6s gaan vliegen........
Ik adviseer je om je eerst even te verdiepen in multicopters, met name in het motor/prop/esc/lipo gedeelte zodat je straks snapt wat je aan het kopen bent in plaats van willekeurige motoren uitzoeken en dan denken dat het allemaal met elkaar samen werkt ;)
kijk eens een paar filmpjes van o.a. flitetest of lees een paar bouwverslagen van Psycho(emil) door...

Dankje voor je reactie. Misschien komt het niet zo over maar ik heb me er al goed in verdiept, weet natuurlijk nog niet alles, maar dat komt wel. Dat ik dat op 6s zou moeten gaan vliegen zag ik ook, ik vond het geen probleem, eerder makkelijker denk ik zo. Mijn plan was om i.p.v. 2x2s 3x2s 5000mah te gaan vliegen. Zo heb ik genoeg flighttime om met de hexa+ camera en misschien later een gimbal te kunnen vliegen.
Ik denk dat de motoren die ik nu had gevonden goed zijn. Weet iemand toevallig of ze op deze site fake motoren verkopen en ik ze dus beter op een andere site kan bestellen, waar het dan maar wat meer kost.
De ESC's; ik heb nu deze gevonden, ik weet dat 40a een beetje overkill is, maar ik kon geen andere vinden die voor 6s geschikt is. Als iemand hier een andere suggestie voor heeft: graag!
Lipo; 3x 2s 5000mah
props; heb ik nog niet gevonden

Matthijs

Misschien komt het niet zo over maar ik heb me er al goed in verdiept, weet natuurlijk nog niet alles, maar dat komt wel.
Ik denk dat de motoren die ik nu had gevonden goed zijn. ik weet dat 40a een beetje overkill is, maar ik kon geen andere vinden die voor 6s geschikt is. Als iemand hier een andere suggestie voor heeft: graag!
Lipo; 3x 2s 5000mah
props; heb ik nog niet gevonden

Matthijs
Met alle respect maar ik heb de indruk dat je wat veel hooi op je vork neemt door alles zelf bij elkaar te gaan zoeken.
Het werkt niet als je als je naar goede motoren zoekt en de specs van rest nog niet weet en voor veel vragen van anderen afhankelijk bent.
Pas na diverse projecten weet je wat het beste kunt kiezen en waar je je spullen het beste kunt bestellen.
Probeer zo veel mogelijk een compleet consept te vinden wat je naar eigen inzicht kunt aanpassen naar je eigen eisen is eigenlijk mijn advies.;)

Back