Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

15A kan 15Ampere doorgeven voordat ze uitfikken
30A kan 30Ampere doorgeven voordat ze uitfikken.
Even meten hoeveel Ampere er op volgas loopt en je weet of je de 15A kan gebruiken.

Gaat dit werken ??

Control board: HKPilot Meg 2 7 Flight Controller ----- Quadcopter frame: Hobbyking SK450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm ----- Motors/propellors: MultiStar 350 to 450 Frame Size 2212 Combo Set With Self-Tightening Propellers CW/CCW Set Of 2 ------

Speedcontrollers: Afro ESC 20Amp Multi-rotor Motor Speed Controller ----- Radiotransmitter/receiver: Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware) ----

Receiver: ?
Batterijen: Turnigy 3600mAh 3S 30C Lipo Pack

Zou moeten werken, maar kan beter.
SK450 frame hoor ik veel over dat ie te flexibele armen heeft.
ESC's zou ik 25A nemen ivm wat marge, motoren mogen maximaal 20A trekken.
Als flight controller zou ik ook naar de Naze32 kijken.

Dag allen !
Ik ben mijn motors en ESC aant solderen en aant installeren, maar als ik de ESC's calibreer, zoals op dit videotje dan gebeurt er niks als ik de throttle terug naar boven breng... [media=youtube]8NAXSBCtSLY[/media]
Als ik tijdens dat ik aan het calibreren meermaals naar boven en beneden ga, dan beginnen de motors wel te spinnen. Weet iemand raad?

Ik maak gebruik van een TGY-i6 en een kk board... als ik de receiver test op het kk board doe, veranderen de waarden, dus ok!

Laatst bewerkt door een moderator:
Om de motoren te laten draaien moet je eerst het bordje "armen".
Dit doe je door je yaw stick naar rechts te houden tot er "armed" op het scherm komt te staan.
Als je klaar bent met je motoren gelijk disarmen door je yaw stick naar links te houden.

ok, bedankt!
Ik denk dat hier ergens het probleem zit want als ik dat doe begint het bord een piepend geluid te maken. tuut tuut tuut

tijdens het armen piept je bord inderdaat, het armen met je stick hoeft niet langer als 1 sec, als je dan de stick in het midden zet, en gas geeft, zouden ze moeten draaien.

Hij wou niet in de arming mode gaan xs. Heb eens wat opt internet gezocht en daaruit bleek datk channel 4 moest reversen. Dus nu ist opgelost en draait er al 1 moteurke :D

na enige aanpassingen
control board MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module ------ quadcopter frame: Dead Cat Conversion Kit for SK450 Quadcopter Frame ------ Motors/propellors: MultiStar 350 to 450 Frame Size 2212 Combo Set With Self-Tightening Propellers CW/CCW Set Of 2 ----- speedcontrollers: TURNIGY Plush 25amp Speed Controller -------- Radiotransmitter/receiver: Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver ------ receiver OrangeRx R620 DSM2 Compatible Full Range 6Ch 2.4Ghz----- batterijen: Turnigy 3600mAh 3S 30C Lipo Pack

alles te vinden op hobbyking.com

Ik spreek hier uit eigen ervaring, je kunt beter een apm kopen dan een multiwii pro. Prijs schilt bijna niets en is vele malen beter met instellen, aanpassen en eigenlijk alles.

Je hebt alleen de dead cat conversion kit, daar hoort ook het SK450 frame nog apart bij.

APM en Multiwii zijn beide goed af te stellen. Om het nog makkelijker te maken, kijk dan ook gelijk naar de Naze32 (volledige editie) of zo'n DJI ding.

De Orange ontvanger gaat niet werken met je zender. Die werkt op DSM2 en dat zend je zender niet uit.

Ziezo, mijn quad zit in elkaar en het werkt :D. Helaas heb ik moeilijkheden met hem mooi in de lucht te laten vliegen. Hij gaat steeds naar voor in de self level mode als ik hem opstart... Kheb al eens reset gedaan en hem opnieuw gecalibreerd en ook eens aan de selflevelsettings geprutst maar het lijkt allemaal niet veel uit te halen. Wat zouden jullie aanraden van PI settingens en self level settings? Hebben jullie tips?
Thanks

DiMaC's setup

Hallo forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Dirk alias DiMaC en ben al een tijdje zeer geïnteresseerd in een drone/multicopter.
Na wat rondkijken om een kant en klare RTF quadcopter aan te schaffen, kwan ik op dit forum terecht en na veel te hebben gelezen ben ik eigenlijk zeer enthousiast geraakt om er zelf 1 te gaan bouwen en was wel weer toe aan een nieuwe hobby/uitdaging.
Ben van nature wel een beetje een DIY-er en doe-het-zelver en heb al wel menig projectje gedaan, dus dit moet uiyeindelijk ookwel gaan lukken (...hoop ik)!

Al begrijp ik nog lang niet alles, ben ik toch op een punt aangekomen om mijn benodigde spulletjes te gaan bestellen.
Er is voor mij nog een hoop te leren, maar ben van mening dat men aldoende een hoop kan leren en gezien de reacties in dit forum zijn de ervaren bouwers zeer behulpzaam in het beantwoorden van vragen.

Hierbij mijn samengestelde onderdelen tot nu toe:

Frame:
- S500 Glass Fiber Quadcopter Frame 480mm - Integrated PCB Version (EU Warehouse)

Flight Controller:
- APM Flight Controller Set APM 2.8 6M/H GPS & OSD & Radio Telemetry etc

ESC:
- Afro ESC 30Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware) (EU Warehouse)

Motor:
- SunnySky X2212 Brushless Motor KV980 For RC Airplane Quadcopter

Props:
- 9047 9X4.7 Carbon Fiber Propeller Prop CW/CCW for QuadCoptor (2-Pair)

Batterij+lader:
- ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 40C (EU warehouse)
- Turnigy MAX80W 7A Lithium Polymer Battery Charger (EU Warehouse)

Ik wil dit later nog uitbreiden met een FPV setje, maar eerst dit maar eens.
Gaarne een beetje input van jullie of dit een werkende setup kan gaan worden, heb ecalc al wat ingevuld en lijkt wel aardig.
Ook hoop ik van jullie wat advies te mogen ontvangen over een goede netaalbare zender+ontvanger passende bij deze setup (met toekomstige FPV) en met welke toebehoren (connectors, kabeltjes ed) moet ik rekening houden.

Hopende op een reactie van jullie, groet Dirk.

Dit is een standaard geadviseerde setup die goed zou moeten werken met uitzondering van de lipo waar van je de geadviseerde capaciteit meteen maar verdubbeld.
Ik weet niet wat je daar mee wil bereiken maar dat kan wel eens tegen vallen.
Lees dit draadje maar eens.;)

dji-phantom-dubbele-accu

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie, echter begrijp ik je niet helemaal!
Het draadje waarnaar je verwijst heb ik helemaal gelezen en snap ik, maar betreft een dubbele accu en ik wil gewoon een enkele lipo gebruiken met hogere capaciteit om uiteraard de vliegtijd wat te verlengen, ook dit staat in dat draadje vermeld en wordt geadviseerd.
Volgens ecalc moet dit ook geen probleem opleveren met de juist ingevulde waarden.

Hi Dirk, welkom!

Een accu met meer capaciteit is ook zwaarder in gewicht.
Dat levert qua extra vliegtijd niet zo veel op of is zelfs nadelig.

Daar verwijst CDrom flyer mogelijk naar.

Klopt en begrijp ik ook helemaal, daarom heb ik dit ook met ecalc gecontroleerd en deze houdt ook rekening met het gewicht van deze lipo, waardoor er een gem. vliegtijd van 16 min haalbaar zou moeten zijn.
Begrijp dat ecalc indicatief is, maar zover kan het toch niet ervan af zitten?

Ecalc geeft i.d.d. een redelijke indicatie maar dan moet je wel over de juiste gegevens beschikken wat betreft het vliegklare gewicht.
Ik weet echter niet exact wat dat gaat gaat worden omdat je misschien andere onderdelen kiest of nog extra zaken gaat monteren.
In dit geval komt er zo al 200 gram bij alleen voor de lipo + gimbal?+camera?
En wat vindt je belangrijker vliegtijd of vlieg eigenschappen prestatie niveau dat is heel persoonlijk.
Maar vliegen zal het zeker met 5000mAh.;)

Kom op een max totaalgewicht van 1200 gr. en dit in ecalc ingevoerd en incl. drive geselecteerd, met een lipo van 5000mah 25-35c, esc max 30a, motor sunnysky 2212 980 en props 9x4.7 en geeft een geeft mooie waardes met een gem. Vliegtijd van bijna 13 min.......of doe ik iets niet goed?

Back