Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Hallo jongens !

Ik heb mijn alarmsetje binnen ! Te zalig voor woorden ! Had hem wel verkeerd ingesteld dus ik zal foto's maken hoe het goed in gesteld kan worden. De foto's zijn redelijk scherp (die komen vanmiddag) samen met een filmpje hoe je het aansluit enz

Hey, daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar mixit, vooral het aansluiten.
Mijn Lamaatje staat al een weekje in de kast, ben veel te druk met micro heli's de laatste tijd. Komt wel weer goed. :cool:

Ik ga nu de filmpjes uploaden, ik heb ook speciaal voor jullie een filmpje over het aansluiten gemaakt

DSC02488Large.jpg
DSC02490Large.jpg

DSC02492Large.jpg
DSC02493Large.jpg
DSC02495Large.jpg
DSC02495Large.jpg

L7aBMoIRehc[/media] - EA-020 If the battery is full
890gzjJhcwE[/media] - EA-020 How to connect navigationlights to battery
50lS-gJQEP4[/media] - EA-020 if the battery is under 4 volt

Sorry voor de grote foto's, ik moet nu direct weg en ik had ze per ongeluk op 1024x720 ofzo geupload. Maar nu heb je meer detail. Vragen ? Stel ze maar !

Laatst bewerkt door een moderator:
Nice one, thanks voor de filmpjes ook!
Zou je misschien een foto kunen maken van de heli totaal om te zien hoe je de snoeren en ledjes hebt bevestigd....het eindresulaat zeg maar.

Fijn weekend alvast iedereen!

Dat doe ik in het weekend wel. Op de laatste foto van mij zie je hoe ik dat toen had gedaan, maar nu heb ik het veel geordender

Ik ahd hem graag gewild (om als hoofdheli te gebruiken en die andere voor parts) Maar ik heb maar 35 euro :p

Ik heb een probleem en hoop dat iemand voor me de ultieme tip heeft.
Mijn Lama V4 heb ik volledig Xtreme opgebouwd. Hij vliegt prima stabiel en power te over. Mijn probleem is dat hij naar rechts draait. Het volgende heb ik geprobeerd zonder resultaat:
- Moters verwisseld, nieuwe moters, Xtreme moters
- Beide tandwielen vervangen
- Beide assen vervangen
- De heli volledig met Xtreme lagers uitgerust
- Alle bewegende delen in transparant dun lagervet gezet
- Frame vervangen door een nieuw frame
- De 4-in-1 gyro getest door de gain en proportional combinaties in alle standen te verstellen. Ik gebruik in meerdere apparaten gyro's en kan ze prima afstellen.
- Trim op de TX vol links, uiteindelijk ook de stick bijna vol links.

Het resultaat is dat de heli nu met de stick bijna vol links nogsteeds langzaam rechtsom draait. Met de stick vol links draait de heli soms wel heel langzaam de goede kant op. Als ik de heli opspin terwijl ik hem vasthoud merk ik dat als ik hem links en rechts draai dat hij met vol gas in beide richtingen 'gas' overhoud. Dus hij zou makkelijk de draaiing moeten kunnen compenseren.

De 4-in-1 ontvanger is trouwens ook nieuw. Kan het zijn dat er een stelschroefje op zit waar de rotatie mee af te stellen is?

Jakko

Ik denk dat ik weet wat er is.
Als je aan de propertional gaat rommelen zodat hij niet meer draait eerst je accu loskoppelen, en nadat je hebt gesteld weer aankoppelen, en probleem verholpen

Links/rechts draaiingen zou je op moeten kunnen lossen met de proportional instelschroef.

Kun je met de proportional wel instellen dat ie harder naar rechts gaat draaien? Als dit niet zo is is de 4in1 misschien defect.

Heb je een andere zender om te proberen? Misschien is de zender defect of de potmeter van het betreffende kanaal verschoven.

Zoals Martin49 al zei kan het zijn dat de motoren verkeerd om zitten. De Gyro werkt dan niet. Je kunt dit controleren door de heli in je hand te houden, de rotors op te spinnen en de heli naar links en rechts te draaien zodat de staart heen en weer gaat. Als je een kant op draait en je voelt dat de heli die kant op wil blijven draaien dan zitten de motoren verkeerd om aangesloten op de 4in1. ALs ze goed zitten voel je een kracht die gericht is tegen de richting waarin je de heli draait.

Fysiek verkeerd om plaatsen van de 4in1 kan ook rare effecten geven.

Bert

Ik heb besloten om wat spulletjes te gaan kopen:

Xtreme landing gear
Xtreme canopy
Xtreme fexibele staart (IVM de navigatie lichten gaat die staart met tailboom niet)
Extended innershaft +8 mm

Alleen wil mijn pa alleen bestellen als ik al het geld heb, dus als ik de verzendkosten bij elkaar heb moet ik maar even kijken wanneer en wat ik kan bestellen

En voor als ik nog wat meer geld over heb (10 euro of iets in die richting)
Wat kan ik dan het beste er nog bij nemen ?

2 heatsinks ?
Nog een extra setje Xtreme blades ?
Stabilizator set ?
Ball link rod set ? (om 2 ball links van stabilizator naar bladen te hebben, is dat beter of geen verschil ?)

Bedank voor het meedenken, maar dat soort voor de hand liggende dingen zijn het niet. De heli corrigeerd zichzelf wel, maar blijft constand in een rustige spin.
Jakko

Zo er even dik drie weken tussenuit geweest.... en kijk eens wat een berichten er bij zijn gekomen.... :):):)..leuk.
We moesten maar eens kijken of we een LAMA meeting kunnen organiseren over een paar maanden .....

@Jakko:
Je verhaal klinkt mij wel bekend, heb nog niet zo heel lang geleden een LAMA afgesteld...althans..geprobeerd af te stellen met zo'n zelfde probleem.
De proportionele afstelling werkte wel maar net zoals jij kwam ik een hoop tekort... het schroefje moest eigenlijk nog meer naar links om de draaing tegen te gaan. Ook dit was een nieuwe LAMA v3

Wat we uiteindelijk gedaan hebben is de 4in1 als klacht aangeboden bij de bij de webshop, die kregen we netjes omgeruild.

4in1 een weer geïnstalleerd en zie daar probleem uit de wereld....

wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat, ondanks dat je een nieuwe 4in1 hebt deze wel degelijk niet helemaal in order hoeft te zijn .....

groeten
Ferdy

@bert1961:

Ik zal dit vanavond eens proberen. Bedankt voor je tip. Trouwens is het niet alleen dat de servo's ongecontroleerd bewegen, maar ook de propellors doen maar waar ze zin in hebben.
Ben je al uit je probleem....ben wel benieuwd namelijk wat er aan de hand was..

Gr
Ferdy

Kan het lipo alarm weg gewerkt worden in de behuizing van een v4 denk je??
en gebruik je er zwaardere lipo's voor??

Back