Het Multiplex Twinstar 2 topic

klikker is voor de kap werkte bij mij 3 keer was toen stuk .
het werkt wel nog steeds goed bij de aezy starr .
en de vleugel schroef je vast met 2 schroeven en een leuke verbinder plaatje .die houd ook je vleugel bij elkaar.
mooie oplossing voor de motoren frank .
ik heb de motoren gewoon voor op het schot gezet ook om het gewicht nog iets meer naar voren te krijgen .
maar dit ziet er beter uit
groeten wiebe

IK heb de vleugel gelijmd. Deelbaar kan inderdaad, maar ik vond het allemaal wat gammel. Die klikker voor de kap heb ik bekeken, en deze wordt gelijk vervangen door magneetjes.

Mocht ik met het zwaartepunt in de knoei komen dan verleng ik de neus gewoon een paar centimeter. Daar zie je uiteindelijk niets meer van.

nog een foto van de motor (met oude stator los ernaast)
Overigens heb ik beide endbells moeten balanceren, die waren flink "off" balance.

IMG_2544.JPG

Wat heb je daarmee uit gespookt? :P Nat gras ofzo?

Maarem, even terzake. Waar kun je et goedkoopst online zon toestel aanschaffen?

Freakazoid zei:
Heuh? Betekend dat dat de vleugel uit elkaar kan? Lijkt me vrij handig. :P
dat is ook zo maar je krijgt bij borstelloos wel een bult draden om te verbinden.
ik heb nu 2 van die multiplex stekkers gekocht ,die gaan aan de regelaars en aan de motoren .
ik doe het nu met 6 goudstekkers 2mm en dan afwachten welke kant hij op gaat geen porum vind ik dus darom die multiplex stekkers.
groeten wiebe

Ziet er goed uit, Franck! Hoe heb je die nou gekleurd? Met sjabloontjes gespoten ofzoiets? En wat is die kras langs de hele neus? Ongelukje ofzoiets?

Hihi, niet slecht voor een marker stift. :P Zou et met spuiten mooier zijn? Of is et met marker mooi genoeg dat et kopen van een spuitbus de moeite niet loont? Dat ik dr eentje ga kopen weet ik zeker, maar hoe ik em ga optuigen weet ik nog niet. :P Maar als je dat lekker makkelijk met viltstift kunt doen, dan is alles wel mogenlijk. :)

De kleur komt me trouwens vrij bekend voor, ik kan t alleen niet thuisbrengen. :P Heb je een bepaalde vlieg maatschappij in gedachte? Et heeft wat weg van transavia. :P (Hmm, ook leuk, opdirken als een vlieg organisatie als KLM ofzo)

Enne, ik roep maar even wat, weet je wat ik zou doen? De randjes van et groen lijnen met zwart. Dat tekend denk ik mooi af. ;) Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. :) Wel jammer dat je niet gewoon lekker kunt aanmodderen als in paintshop. :P CTRL+Z en je kunt even terug.

Spuiten is zeker mooier, echter je ziet na 3 vluchtjes niet meer zo veel verschil. IK heb een paar setjes stiften en die gaan al een jaar mee. Met spuiten is dat echt anders :( Probleem met stiften is wel dat de kleur niet echt UV bestendig is en dat het er snel afschuurt. maar ja het er ook zo weer op :)

Wat betreft groen..bekende kleur ja maar uit nood geboren...edding heeft maar 4 kleuren dikke stift. Zwart en blauw zijn te donker, rood gaat maar groen is mooier.

Er komen nog zwarte lijntjes..zkr...

Ik kan niet wachten om em te zien vliegen met dat mooie kleurtje en die monster motors. :P Wel de maiden laten filmen he!

Mooi toestelletje franck. Geef me ff een belletje voor de maiden.. wil ik wel komen filmen..

Ik ben al een tijdje van plan mijn GWS-BN2 ook een nieuw leven te geven met 2 fietsbellen... Ik ben benieuwd hoe de jouwe vliegt zo...

Maar zie ik nou een karbon voorlijst? Heb je daar een sticker op geplakt?
Probeer je er een franck-planck-killer van te maken? :lol:

Nee. Gekke muis.... :wink:

Voorlijst is gewoon markerstift. Ik wil nog een Tera-mega-extra planck te maken van 3meter zonder motor...kan deze twinstar mooi omhoog slepen.

Ik heb de kist bijna klaar plaats vanavond wel een fototje. Gewicht blijft op ca. 950 gram hangen..... wat echt niet gek is. Met deze twee fietsbellen gaat dit een vlotte kist worden ! Zit nog te dubben over een landingsgestel...met onze nieuwe maaier misschien wel een leuke optie....maar wel weer gewicht.

Je mag zeker komen filmen (vanaf het dak)

Is een twinstar II goed te gebruiken als opsleper ja? Leuk, want een belgische cameraad wil gaan proberen met zwevertjes. :P Moet je daar van tevoren rekening mee houden door er iets tussen te lijmen?

En 950 gram, is dat helemaal vliegklaar? Of moet daar nog een accu en et een en ander aan motoren bij?

950 gram helemaal vliegklaar. Voor slepen hoef je niet zoooo veel te freubelen, ik maak er wel een starthaakje voor, die ik achter de vleugel op de romp plaats.

wauw, 950 gram vliegklaar, das pas een thrust/weight ratio. :P Met orginele fietsbellen dr op gaat zon ding al zonbeetje vertikaal volgens mij. :P Wat voor accu heb je dr in hangen?

Ik gebruik 2200 accu' s van polyquest en ELE. IK weet niet of het verikaal gaat..en eigenlijk hoeft et ook niet. Het kan wel met deze setup, met twee maal 8*6 ipv 7*4 zit je toch aan 300watt :) (vinden de PQ's echter niet zo fijn..20A max...)

Wordt binnenkort misschien weer tijd voor nieuwe lipos in deze capaciteit..de PQ's gaan alweer bijna twee seizoenen mee.
Zeker omdat ik komend jaar met meer wat grotere electrokisten ga vliegen. 2p van 3s 2200 15C ele lijkt me wel wat. 60 amp max bij 11 volt.
Totaal 4400 mAh. Ik heb daar nu een pakket van, welke het al een paar maanden prima doet tot 25Amp.

DSCN3626.jpg

Back