Het Multiplex Twinstar 2 topic

was op 1/4 gas..sja dat lijkt tam ja. Harder ging niet, filmen en vliegen (beide met elk een hand) is niet echt bevordelijk voor de levensduur van een nieuwe kist :?

Volgas (24 ampere / 11 volt) gaat ie toch onder een hoek van ca. 70 a 80 graden omhoog. en das precies goed zo. Erg snel vliegt de twinstarII niet, dat wil ie ook niet, en das ook prima zo.

nog wat foto's op het veld genomen (op et asfalt)
Ik ben er geloof ik wel happy mee :)

IMG_2659.jpg

IMG_6666.jpg

IMG_6669.jpg

zoon mods (of hoe moet ik het noemen) vind ik echt fan-tas-tisch......zalig gewoon
hoe heb je je neuswiel bestuurbaar gemaakt ???

El Barto

Leuk he ? :)

Ik ben er ook helemaal blij mee. Het neuswiel is nog niet gekoppeld aan een servo en zit dus nog " los" ...ik kon niet wachten en moest echt vliegen vandaag.

Het ding vliegt echt geweldig...erg "schaal" . Het volgas opstijgen is vrij heftig voor een " schaalkist", hij gaat nt niet vertikaal .

Flaps zijn op deze kist en met dit gewicht echt niet nodig, hij komt kruipend binnen.

De constructie van het landingsgestel is stevig genoeg. Ik was van plan dit nog steviger te maken maar dat lijkt niet echt nodig. Deze twinstar land als een zweefkist. Vliegt tegen overtreksnelheid aan zo'n 20 km/h max. (vandaag windstil op het veld)

De meeste kicks krijg ik van van head-on vliegen en landen zoals een "normale" twin-otter dat doet: steile approach en op het laatste moment afvangen.

Er gaan wel props op met minder spoed (en meer diameter...9*4.7 ipv 8*6) als ik de twinstar wil landen moet het gas helemaal dicht. Een paar klikjes gas meer en hij blijft gewoon vliegen. Super.

Meer van het laatste. Snel en fel hoort niet bij (deze) twinstar..Misschien zonder landingsgestel..??

Sneller dan pak em beet 80 a 90 km/h gaat ie echt niet zoals ik em heb..(ons veld ligt naar een 80km/h weg met flitspaal...dus redelijk nauwkeurig snelheid meten door naast auto's te vliegen)

Deze beperking zal vooral met de kist te maken hebben. De zwarte fietsbellen gebruik in bijna dezelfde configuratie op mn speedplanckjes. Die gaan echt veel en veeeeel rapper door de lucht.

haha leuk toestel franck
zat te denken
je zegt dat jullie veld naast een flitspaal ligt
al eens geprobeerd om .........?

voor de rest moet je dit toestel inderdaad mooi schaal vliegen en niet mee willen 'gassen' zoals freakazoid wil
dan kan je beter een ander toestel nemen

ga zo door

Twinjet......(postje met antwoord aan Sven maar sta er toch boven?)

Mooi geworden Franck, veel plezier ermee!

Roberco: Noem dan eens een ander toestel van 140cm spanne met 2 motoren, waar je WEL mee kunt gassen? ;)

En zon twinjet smurf is veel te klein om mee los te gaan. :P Bovendien geeft zon twinjet weinig vernieuwing van mijn pico-jet die even groot is en er behoorlijk op lijkt.

Twinjet te klein?
Heb je wat aan je ogen of zo?
Bij ons op de club vlogen ze rustig met 120 km/u in de rondte hoor.....

Ik heb inderdaad een bril, maar met mijn picojet kan ik niet echt ver voor et ding te klein wordt om nog lekker te raggen. Dan zie je et nog n beetje spartelen en slingeren, maar echte acrobatiek kun je dr niet meer uit halen vind ik. Ik heb em niet voor niks aan de onderkant beplakt met felgekleurd plakband. :P

Ikke ook aan de bril, was niet beledigend bedoelt ;)
Een Twinjet heeft een flink langere romp (91x80) en de dubbele vinnen zorgen ook voor een duidelijk vliegbeeld (Picojet 89x51)
Heb nooit moeite gehad met de herkenning in de lucht.....
Pico jet is meer een vliegend vleugeltje met neusje, soms moeilijk te zien hoe het in de lucht hangt, dit probleem heb je met de Twinjet niet.

021432101.jpg

021432401.jpg

twinjet_patrol.jpg

Sven, je moet eens voor jezelf duidelijk maken wat je wil van een model.
Aan een kant wil je heel snel en heel veel power om vertikaal te gaan en aan de andere kant wil je acrobatiek. Veelal gaat dat niet samen. Ofwel ga je snel ofwel ga je voor acrobatiek en dan lever je op snelheid heel veel in. Er is in mijn ogen op dit moment geen enkel model dat voor beide doeleinden geschikt is of je moet vele jaren terug naar die snelle rc-1 kisten zoals de Curare, Minare en andere gelijke modellen. En dan heb je modellen van net geen 5 kilo die met een dikke 10-15 cc motor of vergelijkbaar electro goed vliegen.

HEEL snel hoeft niet perse, maar et moet natuurlijk ook geen slowstick snelheden hebben. Jullie zijn mischien al heel wat gewend, maar mijn picojet met fietsbel in duikvlucht vind ik al heel wat. :P Als ik maar geen moeite heb met klimmen, en dattie niet te flauw is met rolls en loops vind ik et goed genoeg. Zo denk ik dat mijn spacescooter met een fietsbel een leuk kistje is. :P Bovendien heb ik nog een leuke tucano liggen voor komende zomer, om aan al mijn acrobatische trekken te voorzien, maar ik heb zin in iets aparts. :P Dat vleugeltje motortje ken ik allemaal al wel. Nu heb ik zin in 2 motoren, 2 vleugels mischien, of nog gekker een autogyro.

Maarem, ik ben zo onderhand Franck zn topic aan et kapen. :P Ik laat het hier dus even bij.

Ow, oeps. :P Wiebe zijn topic. Sorry wiebe!

Een twinjet komt er mischien als ik mijn picojet geslacht heb. :P Maar dat ding is zo taai, die overleeft nog wel een frontale plof of 5. :lol:

Ik heb et al weer gezien. :P Geen kistje voor mij helaas. Hij ziet er mooi uit, maar dat schaal achtige krijg je dr bij mij niet in. :) Mijn zoektocht naar een lekkere grote bak gaat verder.

Back