Het Multiplex Twinstar 2 topic

Mooi kistje!
Vast landingsgestel a la Twin Otter maakt de Twinstar en het starten/landen nog veel mooier.
Voor de power/vleugelbelasting hoef je het echt niet te laten....

Franck, anders moet je Michel eens aan zijn jasje trekken.. Die heeft nog een landingsgestel van zijn afgeschreven GWS toestel.

Morgenochtend gaan alex en ik de maaier op het veld zetten... Als het weer het toe laat word er binnenkort dus weer gemaaid....

He Muis,

Dit ding weegt bij elkaar bijna een kilo..dat landingsgestel van die GWS kist (300 gram) lijkt me wat licht uitgevoerd voor dit toestel :roll:

Tiewrap moet nog om de regelaar. Verder werkt de motor met nieuwe LRK windingen prima.

IMG_2569.jpg

:D :D ziet er goed uit frank .
maar hoe ga je dat doen met al die stekkers uit de vleugel.
gewoon elke keer alle,s in en uit elkaar halen of 1 grote computer stekker .
of een multiplex stekker????
groeten wiebe

Dank je :D

Valt wel mee hoor. Ik houd maar 3 snoeren over uit de vleugel.

1. Aansluiting naar accu
2. Rolroeren (ik gebruik twee servos (via Y kabel) op een kanaal-> 2)
3. Gas (kanaal 3 ook op Y kabel)

Ik soldeer alles aan elkaar dus niks geen spagetti.(op de foto nog wel 8O )

IMG_2570.JPG

Ineens zit er op de motorgondel een depron deksel :) Echt geweldig spul dat piep.

IMG_2571.JPG

Franck, ruim je bureau nou eens op man... en pas je op met die verfbrander? kan piep niet zo goed tegen.... :lol:

Maar ik ben benieuwd hoe het vliegt..... Ik ga snel mijn GWS-je maar ombouwen naar dubbel fietsbel.... dat word leuk...

Nadat ik met limbovliegen de vleugel in 2en had, heb ik de vleugel al verstevigd met een 7x7mm houten balkje .... die breekt dus niet meer bij duikvluchten....

Gras is trouwens weer gemaaid... winter of geen winter.... :D

Na [proefdraaien op volgas zag mn bureau er een stuk opgeruimder uit 8O

De vleugels is nu af, zoals je ziet op de foto heb ik slechts drie snoeren uit de vleugel. De blauwe speldenknopjes markeren het zwaartepunt (85mm vanaf LE) De kist zit perfect op het zwaartepunt met deze setup..helemaal blij zo dus.

IMG_2577.JPG

Nee geen video :)

De twinstar is nu helemaal klaar, nu het weer nog. Heb nog wel 8*6 APC ipv de 7*4's gemonteerd. Met deze props draaien de motoren statisch 24 ampere wat precies goed is. Tijdens vliegen zal dit net onder de 20 uitkomen.

Nu het weer voorlopig niet echt vliegbaar lijkt ben ik maar begonnen met een landingsgestel voor de Twinstar.

Het hoofdlandingsgestel is al bijna klaar (carbon) het neuswiel inmiddels ook. Echter, ik zit er een beetje mee of ik dit neuswiel stuurbaar moet maken of niet. Tweede is is dat het neuswiel erg kort is en dus niet echt geveerd uitgevoerd kan worden. Hmmm.....

Het gaat er uit zien als op de foto.

twin_otter.jpg

dat ziet er top uit frank .
maar op gras zijn die wielen wel een beetje klein.
of maaien ze lekker kort bij je op de club???
groeten wiebe

Even fairings uitproberen. Hij staat eigenlijk wel iets te hoog op zn poten, maar echt vreselijk is dat niet. Neuswiel..daar ben ik uit.

twinstar09.jpg

Uitsparing in neus gefreesd, neuswiel gelijmd met bruislijm.

Er komt zowel over het hoofd als neuslandingsgestel nog een licht epoxymatje om te voorkomen dat bij de eerste landing de boel van de romp afscheurd.

IMG_2622.jpg

IMG_2626.jpg

IMG_2623.jpg

Eerste vlucht vanmiddag gemaakt (en velen daarna).

Wat een ge-wel-dig geinig toestel is dit !

(Met dank aan Niek voor de opslag van de video)

video verderop in deze draad

Hij vliegt mooi, maar hij lijkt me wel erg tam op die fietsbellen. Was dat op vol vermogen vliegen? Wieltjes zijn erg gaaf trouwens!

Back