HET MX-12 Instellingen-topic

Slabs? Tang? Beetje inside termen denk ik. Ik neem aan dat het over een soort kraan op een geleiderail gaat? 7cm op 12m afstand is wel ff oefenen lijkt me ja :). Handig voor het modelvliegen!

hal%20MN.JPG

Hier ziet m'n een kraantje waar ik mee rijd,
capaciteit 140 ton, de slabs liggen op de grond:

1,20 breed, tot 10 meter lang, 22cm dik. gemiddeld 22 ton per slab. :mrgreen:

Indien intresse:

http://www.arcelormittalgent.com/prg/selfware.pl?id_sitemap=101&language=EN

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat is eigenlijk de minimale spanning van de MX-12. Ik bedoel hiermee, wanneer moet ik men zender opladen?
In het instructieboekje is er hierover niets te vinden. een snelle zoektocht op google heeft ook niets opgeleverd.

Alvast bedankt

Greetz,
Bert

ik dacht als ie onder de 9V komt te zitten

De zender begint dan vanzelf te biepen, je kunt hem dan nog wel een kwartiertje gebruiken...

ik heb de mixers zoals in permalink 115 ingesteld en nu hebben de hoogteroer servo's niet dezelfde uitslag? aanvullend heb ik de servouitslag van ELEVATOR en GEAR op 150% gezet en in de mixer allebei op 125%, offset is 0, subtrim is 0.. zie ik iets over het hoofd of heb ik gare servo's?

throttle cut

ik heb alles klaargemaakt voor mijn maiden met de corsair van great planes
nog 1 'klein' detail...ik kan de servo voor de gas wel besturen maar de subtrim en throttle cut werken niet, TENZIJ ik volledig gas geef, dan kan ik plots wel 'subtrimmen'

ik probeerde de servo om te draaien, subtrim en travel adjust bij te stellen maar geen resultaat....ik vlieg toch liever wetende dat dit ook kan werken...

wat moet ik doen???

Je moet in het systeem menu de gasfunctie op reverse zetten en vervolgens in het instelmenu servo reverse toepassen op de gasservo.

Dus down en select ingedrukt houden tijdens het inschakelen. Doorbladeren tot je het menu 'stickmode' hebt gevonden. In dit menu 'thr' op reverse zetten. Hiermee draai je de werking van de gasknuppel om. Daarmee komt ook de stationair trim aan de andere kant van de knuppel te zitten en ook de throttle cut draait hiermee naar de andere kant.

De draairichting van de gasservo is nu omgekeerd en dat is niet de bedoeling. Dit corrigeer je in het normale instelmenu onder servo reverse.

3D met de mx12

ik heb net een eflite edge 540bp gekocht en nu zie ik op realflight (want het is toch mijn eerste 3D vlieger dus oefen ik liever eerst op sim) dat die mannen een knop high/low rates hebben (ik veronderstel dat de uitslag dan groter/kleiner wordt)

kan ik dit ook met mijn mx12?

Hoi,

ja hoor, je hebt zeker nog niet in de handleiding gekeken ?
Staat er vrij duidelijk in hoor :)

- zet je mx12 aan
- druk gelijktijdig op down en select (enter)
- nu zit je in het DR / EXPO menu, alwaar je alles kan instellen.

De linker schakelaar is voor Elevator en de rechterschakelaar is voor Aileron.

Succes !

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Echter zou ik dan eerder grote uitslagen altijd gebruiken maar dan met Expo erin om het middenbereik fijner te houden.

ja, een handleiding zou aangenaam zijn, heb er net eentje gevonden via dit forum! (wel zonder de foto's maar beter dan niks)

echt bedankt, ik ga dit uitproberen!

je kan ook de dual rates van alle roeren op een schakelaar doen, dit doe je daar naar het menu te gaan voor opstarten:
down en select gelijk indrukken
dan pas zender aan
dan naar switch sel
en dan d/r kan je een schakelaar kiezen;)

ik vind het zelf handiger, je kan nu ook dual rates op rudder en je hebt alles op een schakelaar;)

Echter zou ik dan eerder grote uitslagen altijd gebruiken maar dan met Expo erin om het middenbereik fijner te houden.

hallo berto, nu ben ik niet meer mee hoor, wat betekent die expo? sorry maar ik ken er zeer weinig van, vind het zelf ook zeer moeilijk om die dual rates in te stellen!

Hoi,

expo instellen betekent dat je de gevoeligheid rond de middenstand van de stick vermindert. De eindstand blijft ongewijzigd, je servo beweging verloopt dan niet meer lineair.

Kijk maar even hiernaar:

exponentialgrafiekor5.jpg

Grtz,
Menno

dus menno, als ik het goed begrijp kun je met je exp te vergroten een grotere beweging maken met je stick zonder dat je daarmee een grote uitslag maakt met je servo...?

Niet helemaal ... :)

je stickbeweging wordt niet groter, die blijft gelijk evenals de servo beweging.

De stick zal echter rond het middelpunt minder gevoelig de servo aan sturen, waardoor je vliegtuig - heli minder zenuwachtig zal reageren op stickbewegingen. Druk je de stick echter volledig in de hoek, dan gaat de servo nog steeds naar de maximale stand.

De servo beweging is dus niet meer lineair aan de stick beweging. (zie bovenstaande grafiek)

Overigens kan je de servo beweging ook aanpassen, naar een grotere af te leggen weg maar dat doe je dan met travel rate.

Grtz,
Menno

Back