Het opknappen van een Avonds F-16

hey jolmer
wat ben je goed zeg (enne nu niet eigenwijs worden)
heb je toch eens een berichtje van mij kost me wel weer een half uur om dit te typen
haaaaahaaaaa

Dr. Platbek is back in town. Heeft weer een super uitlaat voor de f-15 gebasteld!!!! En Jolmer: je bent lekker bezig!!!! Greetz Andre.

Hi Pablo,

Nice to meet you too! ;)

Your work also seems very nice, when I look into your pictures! Hold on, i'll tell the Dutch "audience" where to find your stuff:

Voor iedereen die nieuwsgierig is wat Pablo zoal aan het doen is, neem dan hier maar eens een kijkje:

MODELO F-16 ESC 1:5

Pablo, do you have some sort of building thread of your own, or do you only keep your blog up to date? Oh, by the way, where are you exactly from?

Regards,

~Jolmer

Hi Jolmer,
thank you for introduce me. Nice to meet Dutch People :thumbsup::proost:. I'm from Perú but now living in Spain a year ago. 2 thread i have:

Building a RC F16 scale 1:5
Construyendo un F16 escala 1:5

Keep up the good work Jolmer and keep enjoying this beautiful hobbie.

Greets,
Pablo

Laatst bewerkt:
Hoi iedereen!

Zo, eindelijk weer eens wat gedaan! ;) Door veel andere drukte en het vele kleine gepruts aan de scharnierpunten, heb ik nu pas weer wat zichtbare vooruitgang geboekt, waarvan hier meteen maar weer even akte!

Na voorgaande werkzaamheden, was het nu de beurt aan de scharnierpunten in de vleugels:

IMG_3846.JPG

IMG_3847.JPG

IMG_3848.JPG

Eenmaal klaargemaakt heb ik de boel getest op vrijloop in de flaperons:

IMG_3851.JPG

~Jolmer

Vervolg van de foto's:

IMG_3857.JPG

IMG_3858.JPG

Daarna heb ik de gehele puzzel...

IMG_3860.JPG

... in elkaar gelijmd! :mrgreen:

Ik ben benieuwd hoe de boel morgen uitgehard is en of ik dan überhaupt de flaperons nog kan scharnieren (wie weet zijn de scharnieren alsnog vastgelijmd? Zal vast wel wat loslopen, heb het meeste overtollige Epoxy weggehaald...

IMG_3862.JPG

IMG_3863.JPG

Dat was het weer voor nu, later meer! ;)

~Jolmer

Laatst bewerkt:
En? Zitten ze nog los?

Jep, ik kon de boel nog scharnieren! Gelukkig maar, anders had de Dremel weer meteen wat werk moeten verrichten! ;)

Passen je deuren al en scheelt het veel wat er uit de kist gehaald moet worden?

Ik ben nog niet met de wieldeuren bezig geweest, ik richt m'n aandacht eerst op de vleugels. Als ik die klaar heb, ben ik naar schatting al zo'n 35% verder met het gehele project...

Ik ben zojuist nog even bezig geweest de scharnierpunten te borgen met koolstof deuvels. Dat leek me wel een goede zet, aangezien er redelijk wat kracht op deze punten kan komen te staan.

IMG_3864.JPG

Daarna heb ik de doorvoerbuis voor de staaldraad vastgelijmd:

IMG_3866.JPG

Morgen de boel aftoppen en opschonen. Dan is het meeste werk t.b.v. de flaperons wel achter de rug. Het strak maken doe ik later, tegelijkertijd met de LEF's (="Leading Edge Flaps"). Kunnen we dan weer 3 weken onafgebroken, plamuren, schuren, plamuren, sch... Enz, enz, enz... :mrgreen:

~Jolmer

Laatst bewerkt:
Kon je draadje haast niet meer terug vinden, zo nu sta je weer bovenaan. Gaan we nog wat zien of blijf je maar druk aan het werk en gebeurt er weer niks. (grapje bezige bij).

Moet ik je draadje even oppimpen? Komt ie.............

full

Dit wordt het landingsgestel alleen heeft het dan op schaal uitgefreesde velgen.
Volgens mij zijn er maar drie kisten die zulke mooie velgen hebben in dit formaat.
Zo, pak je het vanaf hier weer op want de fans zitten met smart te wachten op nieuwe onwikkelingen.

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
ooohhh bbqén

hee nou snap ik het daarom wou jij graag dat ik ook kwam in dokkum.
maar hoe staat het ervoor met de kist schiet het al een beetje op?
maar ja werkse met die warmte.
gr sander

@Peter: Tsja, het werk houdt nog even aan, helaas. Maar dan heb ik ook wel érg veel zaken tegelijkertijd voor elkaar gemaakt. Het einde van de drukte is wel in zicht, nog even volhouden dus! ;)

@Mendelt: Moehaha, dat zou je wel denken, zeker? :mrgreen: Ik wou dat het waar was, hele dagen barbeknoeien...

@Sander: Ja, dat heb jij gemist, hè?! Was weer een gezellige boel, de BBQ van de D.M.C.! Wel iets rustiger dan normaal, maar niet ongezelliger.

@René: Ach, je weet wie het zegt, hè?! :mrgreen:

~Jolmer

netjes!!

enne, nou al twee stroaljoager monteurs op je topic!

-- ff off-topic ---
Hey Chris v Gaalen!

Weet je nog? cursus module 9 & 10???

-- on-topic---

Hoi Melvin, module 9 (human factors) geslaagd en module 10 (luchtvaartwetten) alleen multipegok.
Krijg de essay vraag er maar niet door.

Afgelopen zondag de F-16 gevlogen in nogal winderig en turbulent weer.
Hij is nog heel ,dus het ging goed, maar was wel aan de limiet.

propeller nog maar eens extra uitgebalanceerd, trilde een beetje.

@Jolmer, gewoon even er voor gaan zitten, even snijden, en plakken, uurtje of 2 werk,,,schilderen kan later ook nog wel.

Back