het posten in tekoop forums gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Edit: het werkt dus wel als ik in Google's geavanceerde zoekfunctie de termen te koop AND kds AND zender ingeef. Chow's topic is dan de tweede in de lijst. Maar misschien is dit voor de gemiddelde gebruiker iets teveel gevraagd?

Dat is zeer zeker teveel gevraagd voor de doorsnee gebruiker. Dat merk ik dagelijks in mijn werk.

Overigens heb ik echt alle begrip voor de moderators. Ik wil hier duidelijk over zijn. Uppen mag wat mij betreft ook gewoon verboden worden omdat dit niet werkelijk een doel dient. Het enige waar het mij een beetje om ging is dat ik nu geen prijsaanpassing kan doen die dan ook even extra aandacht krijgt. Meer was het niet.

Handelaren kun je verder weren door leden pas toegang te geven tot de koop topics bij een minimaal aantal posts. Dat gebeurd op vrij veel andere fora ook.

Jammer dat het zo moet, zonder aanwijzing in de PB ofzo.
Ik denk dat het meer nadelig is om het te blokkeren.
Ik had best mee willen helpen, maar nu heb ik niet eens meer zin om er te kijken.
Alles wordt slechter de laatste tijd lijkt het wel.

Ik heb hier niet veel betekend maar vaarwel mensen, veel plezier toegewenst.

edit-=- I know kan zeiken als de beste. Maar zo erg ist allemaal niet hoor. ;)

Laatst bewerkt:
Edit: het werkt dus wel als ik in Google's geavanceerde zoekfunctie de termen te koop AND kds AND zender ingeef. Chow's topic is dan de tweede in de lijst. Maar misschien is dit voor de gemiddelde gebruiker iets teveel gevraagd?

het is offtopic, maar toch... dat is ZEKER te veel gevraagd van de gemiddelde gebruiker!!! Die gebruiker wil gewoon de zoekmachine van het forum gebruiken (die zit er niet voor niets in) maar die werkt gewoon niet zoals gewenst wordt.

Ook kun je wel zeggen: "daar moet je in je topic titel dan rekening mee houden" (woorden van 3 letters of kleiner) maar er zijn nu eenmaal VEEL merken, en types (en vaat zelfs samen) die zo kort zijn...
feit blijft, dat de standaard zoekmachine VEEL resultaten mist.

Wel leuk om te lezen trouwens de voors en tegens die worden aangedragen. Natuurlijk kennen we de voors en tegens. Maar ik denk ook dat er wordt onderschat hoeveel werk het verkoopdeel met zich meebrengt. En ik kan je vertellen dat het in vrijwel alle gevallen negatief is. Dat is geen leuke bezigheid. Ik lees in sommige reacties dat je dan maar met bans moet gaan strooien. Lijkt misschien leuk voor een buitenstaander maar we geven liever geen bans. Het moet toch niet zo zijn dat je op een forum zit om te straffen of gestraft te worden? Ik ben liever met positieve dingen bezig. Naar argumenten wordt wel degelijk geluisterd maar iedereen begrijpt dat je een wijziging ook kans moet geven om te laten slagen. Als we elke dag de regels aanpassen omdat iemand een goed argumnent heeft gevonden wordt het pas echt een zooitje :D

Er zijn voors en tegens afgewogen en we gaan het zo gewoon een poosje proberen.

Om een inzicht te geven in doorslaggevende argumenten om het wel te doen (zonder daarover te willen discusseren omdat iedereen wel andere argumenten belangrijk vindt)

• Geen prijsdiscussies meer. Verkoper bepaalt en aan de koper de vraag of hij dat er voor over heeft. (ten gunste verkoper)
  • Geen scheldpartijen meer tussen verkopers alleen maar om te zieken voortkomend uit andere draadjes. (ten gunste verkoper)
  • Geen vervuiling meer met constant nutteloze upjes. (ten gunste koper)
  • Topics worden vanzelf beter met de juiste info omdat het anders niet verkoopt. (ten gunste koper)
  • Handelaren schakel je relatief snel uit. (ten gunste forum)
Uiteraard zijn er veel meer argumenten te noemen maar dit zijn de voornaamste.

Ik was een erge tegenstander maar ben helemaal om.
Het is nu veel rustiger en je kan veel makkelijker bekijken wat er te koop staat.
Misschien moet het zoeken wat makkelijker gemaakt worden.
Maar ik ben van mening als je wat wil kopen en je iedere dag even kijkt wat er nieuw is bij gekomen, je binnen 2 maanden alles heb gehad.
Want ik dacht dat de advertenties binnen 2 maanden verdwijnen.
Er zijn nu nog geen 10 advertenties bij de vliegtuigen per dag.
Ik zeg houden zo.

Nog een edit: de zoekterm te koop AND kds AND zender werkt dus ook gewoon als je de ingebouwde Google zoekfunctie van het forum gebruikt. Dat valt alweer mee, mijn zorg was namelijk meer dat de gemiddelde gebruiker de geavanceerde zoekfunctie van Google niet zou weten te vinden / gebruiken.
Het enige wat je nu moet weten (voor zover je dat al niet wist) is, dat je specifieker kunt zoeken door "and" tussen je zoektermen te zetten (wat dan weer in Ron's FAQ staat, samen met nog meer handige tips).

Ik mag er van uit gaan dat iedereen wel weet dat je meerdere zoektermen moet gebruiken om een enigszins bruikbaar resultaat te krijgen (mensen die zoeken op "zender" als ze een vraag hebben over hun eigen zender zullen nooit vinden wat ze zoeken, hoe intuitief de zoekfunctie ook werkt)
En tja, verzinnen op welke termen je moet zoeken zul je als gebruiker toch zelf moeten doen.

Al met al valt het dus eigenlijk best mee, je moet alleen een beetje moeite doen en initiatief tonen. Maar ja, dat is met alles in het leven nu eenmaal zo.

Maar ik ben van mening als je wat wil kopen en je iedere dag even kijkt wat er nieuw is bij gekomen, je binnen 2 maanden alles heb gehad.
Want ik dacht dat de advertenties binnen 2 maanden verdwijnen.
Er zijn nu nog geen 10 advertenties bij de vliegtuigen per dag.
Ik zeg houden zo.

Daar komt bij, Bertus, dat als je gewoon de zoekfunctie van de browser gebruikt (die alleen maar één pagina scant), je met 3 klikken per pagina de grootste verkoopgedeeltes (25 pagina's) in ongeveer 2 minuten doorgescand hebt.
Ik weet het, niet iedereen is/kan.............
Maar een beetje inventiviteit mag je toch ook wel verlangen van geïnteresseerde kopers.

Wat ik wel slordig vind is dat het eerste bericht met "regels" nog niet aangepast is. Dat is toch één van de dingen die je als eerste zou moeten doen.

Groet,

Ad

Ad, je bedoelt de stickies. Je hebt gelijk, gaan we zsm ook aanpassen. Wellicht even zaak voor de marktmeesters om even op te pakken. Anders ga ik vanavond wel even zitten.

Actueel voorbeeldje,

Heb gevraagd aan een moderator of een draadje gesloten kon worden.

Antwoord: zelf even aangeven op de advertentie...

Dat kon dus niet meer. Na nog een paar mailtjes heen en weer is het als het goed is gesloten.

Maar dit lijkt mij zeer onnodig extra data verkeer om iets te sluiten. Je bent ineens afhankelijk van een moderator die jou verkoop draadje wil sluiten. Tot die tijd krijg je nog steeds pb omdat het item nog steeds te koop staat.

Als dit vaak genoeg gebeurt 3xmailen om een draadje te sluiten dan gaan mensen een andere manier zoeken om te adverteren. Marktplaats zal meer adv van ons alleen maar toe juichen.

Blijf het echt jammer vinden. Vrienden van het forum die al betalen daar zou zoiets toch wel goed bij kunnen werken?

Actueel voorbeeldje,

Heb gevraagd aan een moderator of een draadje gesloten kon worden.

Antwoord: zelf even aangeven op de advertentie...

Dat kon dus niet meer. Na nog een paar mailtjes heen en weer is het als het goed is gesloten.

Maar dit lijkt mij zeer onnodig extra data verkeer om iets te sluiten. Je bent ineens afhankelijk van een moderator die jou verkoop draadje wil sluiten. Tot die tijd krijg je nog steeds pb omdat het item nog steeds te koop staat.

Als dit vaak genoeg gebeurt 3xmailen om een draadje te sluiten dan gaan mensen een andere manier zoeken om te adverteren. Marktplaats zal meer adv van ons alleen maar toe juichen.

Blijf het echt jammer vinden. Vrienden van het forum die al betalen daar zou zoiets toch wel goed bij kunnen werken?
Je kunt wel zelf de status van de advertentie aanpassen; te koop/gevraagd/gereserveerd/verkocht. Zit onder het knopje extra optie's. Moet je wel als TS ingelogd zijn uiteraard.
Helaas valt niet iedereen de status van de advertentie op.

Ik ben voornamelijk bezig in het heli en vleugel forum. Er zijn daar in het te koop gedeelte enkele "figuren "te vinden die liggen te janken als ze hun zin niet krijgen. Sluit hun uit van het te koop gedeelte en geef de rest vrij toegang.

Bump, nog maar een keer omhoog!

Wat een gezever hier zeg! Ben blij dat je eindelijk van die sneue types af bent die in ieder topic lopen te zeuren dat de prijs te hoog is!!

Je kunt wel zelf de status van de advertentie aanpassen; te koop/gevraagd/gereserveerd/verkocht. Zit onder het knopje extra optie's. Moet je wel als TS ingelogd zijn uiteraard.
Helaas valt niet iedereen de status van de advertentie op.

Nou mij ook niet. Waar zit dat knopje dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back