het posten in tekoop forums gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ze het hebben geregeld op RC-Network.de is eigenlijk gewoon het mooiste.

- Er zijn bepaalde standaard waarden die ingevuld MOETEN zijn voor het aanmaken van een verkoop topic
- Reacties door derden zijn niet mogelijk
- Zelf kun je wel reacties plaatsen, bijvoorbeeld naar aanleiding van PB's met vragen om je topic aan te vullen met bepaalde gewenste informatie, of nog wat extra foto's. Echter als je zelf een reactie plaatst zal je topic niet worden ge-upt! ... ...
Ik ken het niet maar het klinkt goed. Geen idee wat zo'n software-module kost. We moeten wel in het achterhoofd houden dat RCN meer gebruikers heeft. Robert?

Klinkt inderdaad erg goed!!

Mee eens. Maar zoals Ron al zei, dit is waarschijnlijk geen standaard optie, en vraagt de aanschaf van een aparte sotware module, en die zijn niet goedkoop. En gezien de status van het verkoopforum binnen het totaal van MBF kan ik me heel goed voorstellen dat dit niet bovenaan de prioriteitenlijst van Robert staat.
Zoals het nu werkt is denk ik ook aanvaardbaar, maar zoals Arjan al zei, je moet het de tijd geven. Over een paar weken zal duidelijk zijn dat de effecten lang niet zo dramatisch zijn als sommigen denken.

Groet,

Ad

Ik ken het niet maar het klinkt goed. Geen idee wat zo'n software-module kost. We moeten wel in het achterhoofd houden dat RCN meer gebruikers heeft. Robert?

Zo werkt t op.rcgroups ook. Topics blijven op de plek staan waar t staat. Alleen kunnen daar de starters zelf modden, of zeggen dat er niet.gereageerd wordt volgens mij.

Zo doe ik het ook, en bij mij werkt subfora filteren zonder problemen.

Inderdaad, een hele goede optie. Zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik nooit last heb van "opvliegers".

Maar is dikwijls wel een probleem bij dit soort fora. Er zijn zoveel mogelijkheden dat velen door de bomen het bos niet zien. Ik heb zelf een (veel op MBF lijkend) forum voor ons appartementencomplex opgezet, en dacht: ik maak er een hele uitgebreide Help functie in. Nou, vergeet het maar, bijna niemand die daar gebruik van maakt.

Zo doe ik het ook, en bij mij werkt subfora filteren (einde pagina) zonder problemen.
Die gebruik ik ook, maar ik heb nu ontdekt waar het verschil zit. Je kunt alleen het 1e nivo wegklikken, bijvoorbeeld boten. Als je dan in de gewone boom structuur kijkt, zie je ook alle onderliggende sub en sub-sub forums niet.
Ik heb nu ook de sub en sub-sub forums weggeklikt (blauw gemaak), en nu komen die ook niet meer terug in mijn "nieuwe berichten".

Bye bye stoommachine's.

Beetje off topic, maar toch leerzaam dus.
Nu weer on-topic, die mogelijkheid om "per ongeluk" nog wat te leren ontbreekt dus in de verkoop topic sinds 6 januari ;).

Hallo Henk

Ook ik was een sterke voorstander van het verkoop gedeelte zoals het nu is.

Dat hele geup en discussie gedoe is nu voor bij.:D

Je krijgt zo een verkoop gedeelte wat niet ouder is als 2 maanden en je elke dag in 2 minuten ziet wat nieuw is aangeboden.

Als verkoper heb je nu ook rust en moet niet alle 48 uur uppen.

Heeft iemand interesse krijg je een Pb.
En je kan altijd de prijs of beschrijving aanpassen de eerste 4 weken .
maar je draadje blijft in de rij op zijn plaats.

Zo leer je snel een goeie omschrijving neer te zetten met foto,s en direkt een minium prijs .

Ben je te duur krijg je geen reaties dus dat leer je snel af .

Ook de dubbele posters zijn snel op de vingers getikt en als ze eerst voor het verkoop gedeelte op de bank gezeten hebben leren ze dat ook snel af.

Het duurt nog even een week of 6 en dan hebben we een schoon verkoop gedeelte waar je snel iets vind als je even doorbladerd .

Een knop om de topic zelf te sluiten als iets verkocht is zou nog perfekt zijn.;)

Mvg Johan

Ps je seidel heb ik gevonden , je hebt een Pb

De dubbele posters blijven voorlopig nog hun gang gaan.
Ik meld er iedere dag toch nog wel een paar, vanmorgen er al 2 gemeld, alleen al bij de vliegtuigen.
Als we daar met elkaar op letten is dat misschien ook snel verleden tijd.
Ik vind het trouwens ook raar dat motoren ook bij vliegtuigen staan.
Dat hoort volgens mij in een andere groep.

Het maakt mij niet zoveel uit , wel of niet uppen . als ik er geen interesse in heb lees ik het gewoon niet ;)

Dat geld ook voor alle folders/krantjes die je in de bus krijgt . (of schrijven juliie die ook aan met de tekst : "ik zie elke week dezelfde advertentie" :( ;)

Of elke tv zender die je dagelijks bombarderen met dezelfde advertenties .

Maar is het niet gewoon een beetje raar om alle appelen weg te gooien als er maar een paar rotte in de kist zitten ? :rolleyes:

P.s. Op MP kun je gewoon iedere keer een advertentie aanmaken hoor , daar staan ook de nodige dubbel adv.

Of verwijderen en weer een nieuwe maken (gratis)

Google heeft weleens een onderzoek laten doen naar het zoekgedrag van mensen en daar kwam uit dat de meeste gebruikers niet verder lezen als een pagina of 2 .

Die gene die dubbel posten gaan na een waarschuwing op de bank met een ban.
Dus dat is hopelijk snel over, daarom moeten we dat nu flink melden dan is dat snel over.

Zoals ze het hebben geregeld op RC-Network.de is eigenlijk gewoon het mooiste.

- Er zijn bepaalde standaard waarden die ingevuld MOETEN zijn voor het aanmaken van een verkoop topic
- Reacties door derden zijn niet mogelijk
- Zelf kun je wel reacties plaatsen, bijvoorbeeld naar aanleiding van PB's met vragen om je topic aan te vullen met bepaalde gewenste informatie, of nog wat extra foto's. Echter als je zelf een reactie plaatst zal je topic niet worden ge-upt!

Voordeel hiervan is dat voor de koper/lezer/geïnteresseerde duidelijk is dat er wat aan het topic is toegevoegd. De topicindicator geeft namelijk aan dat er ongelezen berichten in dat topic staan! Hier op het forum zal de topictitel dan weer dikgedrukt staan. Ik als bekijker van het te-koop forum weet dan dat er in dat topic iets is aangepast, en het mogelijk de moeite waard is nog eens dat topic te openen!

Wil ik best eens naar kijken..

Robert

Upjes binnen de 48 uur

Hoi ik wilde er ook ff iets aan toevoegen.
Er zijn hier ook (figuren) op forum die dan in een topic van een,bekende of vriend dan zo upten,,,,,, als volgt.
Heli of vliegtuig vliegt mooi en dan nog een gratis upje erbij en dan stond het gebeuren weer boven aan de lijst.
Maar dat kon dan ook niet juist zijn,terwijl de TS daar mss niks aan kon doen werd hij bestraft.
Maar deze figuren liggen hier wel te zeuren over ander mensen.

Mvg Ron.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat nu net wel het doel van het forum.
Je vind het toch leuk als mensen een reactie geven op een verslag wat je aan het maken ben?
Als niemand reageert kap je er al vrij snel mee.

Nee nu niet meer, maar eerst wel? denk dat hij daar op doelt.

Als hij dit echt bedoelt bij normale topics, dan ben ik het met jou eens, bertus :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back