Hk-450 tail probleem.

Nah, ik heb de 2e heli besteld.
De HK-450GT CCMT, als het goed is kan ik hier toch goed mee overweg?

De heli die allemaal die mankementen heeft met die staart enz..
gebruik ik voor onderdelen en ik haal hem eens helemaal uit elkaar.
misschien kom ik dan nog een paar dingen tegen die krom of kapot zijn.

Hopelijk gaat alles goed en kan ik hem snel in de romp monteren.
ook weet ik nu waar ik allemaal op moet letten met afstellen.

Mvg, Marthijn.

Hmmmmmm..

De 2e heli is binnen, alles ziet er goed uit alleen een klein probleempje alweer.

als ik de grote tandwielen rond draai, en dan als we kijken naar de kleine van de 2, dan gaat de kleine steeds 2 cm stroef, dan weer helemaal rond en weer 2 cm stroef.
hij komt niet tegen het frame aan, alleen dus tegen het staart-tandwielje.
als ik kijk naar het staart-tandwielje, en de grote tandwielen weer ronddraai zie ik dat het staart-tandwielje een golfbeweging maakt.
is dit asje dan scheef? of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

erg raar, want volgensmij had ik hetzelfde probleem met die gecrashte hk-450.

ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

Of men is vergeten het midden van het tandwiel op te zoeken voor men begon met boren

Kwestie van uitbouwen, testen..
Evt vervangen door align?

Of men is vergeten het midden van het tandwiel op te zoeken voor men begon met boren

Kwestie van uitbouwen, testen..
Evt vervangen door align?

Kan je het iets makkelijker uitleggen :P?
ja, sorry voor deze vraag maar vind dit wel klote..

Laatst bewerkt:
Je zal toch wat aandacht moeten geven aan jouw technische kant van de hobby. Het vliegen met rc-heli's bestaat voor het grootste deel uit het opbouwen, en afstellen. :o

Het vliegen met rc-heli's bestaat voor het grootste deel uit het opbouwen, en afstellen. :o

En dat zeg je me nu pas.....:-?

Die HK tandwielen (maingear) durven al eens waki waki draaien, soms heb je geluk soms niet. De mijne draait mooi axiaal maar er zit radiaal een slag in. Ik laat het even zo want zoals ik vlieg zal hij vlug enkele tandjes moeten missen en hij trilt niet als een gek. Ik heb wel Align's klaar liggen voor het geval dat....

Stevo;)

maar heeft deze golfbeweging invloed op de staart? want kaat deze golfbeweging dan verder naar het tanwieltje die de riem aandrijft? omdat het misschien ook kan zijn dat het kleine tandwieltje die aan het grote tandwiel ziet er scheef op zit?

als dit geen invloed op de staart heeft ofja, nauwelijks, dus dat de riem niet weer los gaat zitten, dan laat ik het gewoon zo en ga ik verder met opbouwen en grondig afstellen..

Mvg, Marthijn.

Een riem gaat niet echt loszitten door radiale onbalans in de maingear ( de aansturing van de getande riem gebeurd niet rechtstreeks maar weer door een tandwiel en as).

Een riem lost omdat de riem niet genoeg spanning heeft omdat bv de tailboom wat inwaarts verschoven is.

Axiale onbalans is iets anders maar dat kunnen we niet zien van hier hé

Stevo

dus het kan ook zijn dat ze bijv. scheef geboord hebben en dat het tandwieltje er scheef op zit, dus daarom de golfbeweging..?
en dit heeft dan natuurlijk geen invloed op het asje.

Mvg, Marthijn.

Laatst bewerkt:
nog ook eventjes gekeken bij de reacties bij de spare parts van de hk-450 en dan naar dat nieuwe asje.
bij de reacties staat dus dat het slechte kwaliteit is en dat het niet gecenterd is.

dus nu maar een nieuwe van align aanschaffen.
kan iemand mij vertellen welke nu geen clone is op hobbymaniac?
dat ik dat asje dan wel van goede kwaliteit koop?

ik hoor het graag,

Mvg, Marthijn.

Main gear is wel goed, het zit meestal in de ww bearing. Los halen, en kruislings weer vast zetten. Het tweede (kleinere) tandwiel beetje buigen.
Daar hebben de zogenaamde merk tandwielen ook last van, helaas. :rolleyes:

Een golfbeweging is niet zo erg, daar zul je tijdens het vliegen weinig last van hebben

Maar als het gat niet in het midden geboord is of het tandwiel niet rond is, heeft ie dus iedere keer een " zwaar" stuk, en dat ga je echt terug zien

Oftewel, hoogteslag maakt niet uit, zolang dit binnen de 5 mm oid valt
Slag van bovenaf gezien is wel belangrijk

Als ik de heli van de zijkant bekijk en dus de tandwielen ronddraai, zie je dus een golfbeweging in het hele kleine tandwiel die de staart aandrijft.
ongeveer 2 mm hoogteverschil.
dit maakte dus niets uit?

alleen als je van bovenaf kijkt wat moet er dan zeker niet gebeuren als je aan de tandwielen draait?

Van bovenaf gezien mag er niets gebeuren.

Als dat wel gebeurt, krijg je dus "stroeve" plekken als je het hoofdtandwiel ronddraait

Ja, als ik van bovenaf kijk naar het hele kleine tandwiel, gebeurt er zker wat.

stel hij is in diameter 1 cm en als je van bovenaf kijkt zie je dus de helft.
stel dat is 5 mm.
als ik hem dan ronddraai, zie je dan 4mm en dan weer 5mm dus hij verdwijnt steeds een heel klein stukje en dan wordt hij weer groter.

is dit asje dan krom/het tandwieltje niet helemaal goed gecentreerd?

Heb het nieuw asje binnen die de riem aandrijft, nieuwe tandwielen (de 2 grote) en een nieuwe shaft erin gedaan.

alleen nu heb ik weer alles ingebouwd en als ik de motor dan laat draaien, draait het grootste tandwiel steeds voor de helft tegen het asje aan wat de riem aandrijft. steeds de helft van het tandwiel komt er tegen en de andere helft weer niet.
heb hem toen weer uitgebouwd en alles losgedraaid en weer in elkaar gezet maar het wil niet baten.

iemand een oplossing?

Mvg, Marthijn.

Back