Hk-450 tail probleem.

nha, weer wat dingen geprobeerd.

heb eerst de heli weer uit de romp gehaald, en eventjes de riem nagekeken. heb gemerkt dat er 2 keer 3 tandjes weg of erg versleten waren.

toen dus de riem vervangen en weer geprobeerd, met een strakke riem.
en heb ik weer geprobeerd, maar weer na en klein beetje op toeren dat raar geluid. en de riem zat weer los.

daarna heb ik de hele tail boom eruit gehaald en zag dat hij bij het begin waar hij dus de heli in gaat, gescheurd/gebroken was voor de helft.

alleen snap ik dus nog steeds niet waar dat geluid vanaf komt en waarom de riem steeds los zit, terwijl ik hem als 1e goed strak had, en met de hand niet kon verschuiven.

kan het iets zijn met het tandwieltje die de riem aanstuurt?
want ook de 2 grote tandwielen maken een soort golfbeweging.

hoe kan ik dit verhelpen?

Ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

is het tandwieltje dat de snaar aandrijft niet krom zodat de riem dan vast en dan weer los komt te zitten

dat weet ik dus niet, hoe kan ik dit nagaan?

want zou zelf ook niet weten hoe je die los krijgt.
helemaal uit elkaar halen?

en hoe komt het dat alle 2 de tandwielen dan een golfbeweging maken?
want wil vanalles gaan bestellen wat ook maar misschien kapot kan zijn.

omdat ik een paar crashes ermee heb gehad, met hooveren.

maarja, wat ik ook kan doen is, een 2e heli kopen waarvan alles metaal is en deze die ik nu heb als donor gebruiken.

ik zelf heb ook 2 heli's 2x KDS450c
deze is bijna indentiek met de HK450

als eerste zou ik de riem vervangen en het tandwieltje dat de snaar aandrijft deze kun je compleet kopen deze zit vast met 4 schroefjes het onderste gedeelte kun je laten zitten (steun met lager)alleen het lager zou ik vervangen en het bovenste gedeelte vernieuwen.
die steun is een beetje lastig te vervangen maar gaat wel.
ik heb hem zojuist vervangen:p:p
zou de schroefjes bij de tailboom mount ook eruitdraaien dan kun je het frame een beetje open buigen dan wip je hem er zo uit.

ja alleen heb ik hem zelf niet op ''voorraad'' zeg maar.
heb eventjes gedraaid en dat tandwieltje voor de riem bekeken.
hij is volgensmij inderdaad krom.

maar ligt het hier dan helemaal aan?
of komt dat geluid nog ergens anders door?
en als ikd at vervang, gaat die golfbeweging uit de 2 grote tandwielen er ook uit?

en dit is dat ding of niet? http://hobbyking.com/hobbyking/store/__11481__HK450V2_Tail_Drive_Gear_Set.html

of kan ik hem ook eruit halen en dan dat staafje vervangen? of hoe zit dat in elkaar?
ik heb nl. nog 2 staart rotor shaft's nieuw.
of kan ik deze niet gebruiken?

ik hoor het wel.

Mvg, marthijn.

Laatst bewerkt:
beste marthijn,

Wat jij allemaal voor problemen hebt met jou heli, kan jij denk ik wel zelf oplossen met wat kijk, en denk werk. Er is genoeg te vinden op dit, en andere fora, ik zou zeggen ga eerst eens zoeken, en lezen wat mensen met dezelfde probleempjes gedaan hebben.

Verder zou ik adviseren, haal de boel uit elkaar kijk het allemaal eens goed na met de handleiding erbij.

De wobble in de main gear betekend dat de one-way bearing scheef zit. Een klein beetje is niet erg. Haal je tail uit elkaar en zet het met beleid weer in elkaar, dan weet je dat dat goed zit.

Veel suc6. :D

Een hoop dingen die je vraagt moet ik echt zelf zien om iets nuttigs te zeggen

Iets gaat niet goed, maar je moet logisch alles uit elkaar halen, voelen, trekken en dat net zo lang tot je iets tegenkomt wat niet goed is...

Dan pak je de handleiding, kijkt welk nummer het heeft om het te bestellen

Je weet vast hoe een kromme as er uit ziet, je weet ook hoe de onderdelen er origineel uit moeten zien...
Ik zie jouw heli niet voor me, en kan dus niet zeggen wat niet goed is

ik heb net dus weer gekeken en de heli rond laten draaien zonder de heli tail boom enz.. dus de heli staart eraf.

en wat blijkt, geen raar geluid meer.

volgensmij komt alles door de scheve tail gear drive set.
maar is dit asje te vervangen met die tail shaft? als ik die een klein beetje kleiner zaag?

of kan ik dat plastic tandwieltje die verbonden is aan het grote tandwiel niet loshalen?

ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

ik heb net dus weer gekeken en de heli rond laten draaien zonder de heli tail boom enz.. dus de heli staart eraf.

en wat blijkt, geen raar geluid meer.

volgensmij komt alles door de scheve tail gear drive set.
maar is dit asje te vervangen met die tail shaft? als ik die een klein beetje kleiner zaag?

of kan ik dat plastic tandwieltje die verbonden is aan het grote tandwiel niet loshalen?

ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

Kijk alles nou even goed na, en ga dan dat asje bestellen, en andere dingetjes, die misschien nodig hebt. Repareer het dan goed want, een beetje aanklooien daar komen ongelukken van!!

oke, dus dat tandwieltje het kleinste zeg maar die aan het grote tandwiel zit, zit dus niet vast ofzo met een imbus? zodat ik het ergens anders op kan zetten?

en anders bestel ik idd. een nieuw asje en misschien nog wat andere dingen. maar volgensmij ligt het probleem alleen bij het asje want ik kan verder niets ontdekken in de staart.

het probleem moet in de staart zitten omdat hij nu zonder de staart geen geluid maakt en alles er goed uitziet. alleen nog die golfbeweging in de 2 grote tandwielen.

Volgens mij kun je het niet eens los bestellen

Kijk gewoon critisch naar dat ding
Als jij denkt dat iets kapot is, heb je daar een reden voor
Die reden kun je hier checken of hij klopt, maar momenteel ben je onze telepathie aan het testen
Ik zie hem niet, kan jouw probleem niet checken

Loop hem na, bestel nieuwe delen aan de hand van deze rondblik

Ga geen 5 euro besparen om daarna een week gezeur te hebben

oke maar komt die golfbeweging van de 2 grote tandwielen dus door dat scheve asje? of wat kan ik het beste nu allemaal bestellen, wat denken jullie, als jullie het probleem bekijken?

Dat zeg ik toch net, ik zie hem niet
Ik kan niet vanaf dit verhaal zeggen wat allemaal kapot is
Dit is een forum, geen videoconferentie

Is het een scheve as, moet je het spul goed in elkaar zetten
En eventuele kromme assen vervangen
Is het tandwiel zelf krom, zodanig dat het problemen geeft ( de meeste zijn wel een iets krom) moet er een ander op

Ga sleutelen, heb een beetje zelfvertrouwen
Ergste wat er kan gebeuren is dat je wat extra reservedelen krijgt

Oke sorry heb ik eventjes niet goed begrepen.

Maar, ik ben hem nu uit elkaar aant halen.
ben bijna bij de assen, alleen sommige zeggen dat je nauwelijks ziet als een as krom is?

of moet je hem dan naast een lijntjes a4 blaadje houden?

Oke sorry heb ik eventjes niet goed begrepen.

Maar, ik ben hem nu uit elkaar aant halen.
ben bijna bij de assen, alleen sommige zeggen dat je nauwelijks ziet als een as krom is?

of moet je hem dan naast een lijntjes a4 blaadje houden?

gewoon vervangen denk echt wel dat dit het probleem is!
nee ,deze moet je compleet vervangen

CopterX/HK450 Trex Clones : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

hier een link vandaag bestellen morgen in huis;)

zou ook de 2 tandwielen vervangen ben je ook van het schommelen af of althans het lager

oke, ik heb alles eruit gehaald.

ik zie dat het onderste tandwiel van die 2 grote, krom is.
alleen stuurt hij de staart dan krom aan?

ik ben dus aant twijfelen om een 2e heli te kopen, omdat het me veel kost eigenlijk om steeds alles te vervangen. had al lang van dat geld een 3e heli kunnen kopen :p

maar, is metaal beter als plastic? want ben nu dus aant twijfelen of een 2e plastic heli te kopen dus net zoals die ik nu heb, of een metale versie die is 15 euro duurder.

ik hoor het graag,

Mvg, Marthijn.

oke, ik heb alles eruit gehaald.

ik zie dat het onderste tandwiel van die 2 grote, krom is.
alleen stuurt hij de staart dan krom aan?

ik ben dus aant twijfelen om een 2e heli te kopen, omdat het me veel kost eigenlijk om steeds alles te vervangen. had al lang van dat geld een 3e heli kunnen kopen :p

maar, is metaal beter als plastic? want ben nu dus aant twijfelen of een 2e plastic heli te kopen dus net zoals die ik nu heb, of een metale versie die is 15 euro duurder.

ik hoor het graag,

Mvg, Marthijn.

Beste Marthijn,

Het maakt niet uit of je nou een ijzeren, plastic, of zelfs van carbon een helikopter koopt. Na een crash zal je altijd dat ding moeten repareren, en goed nakijken. Crashen doen wij allemaal, en zeker in het begin zal je vaak je coptertje weer moeten oplappen. Het is vallen en opstaan, maar daar leer je alleen maar van en des de vaker je een heli repareert des de beter ga je het spul leren kennen.

Suc6 met herstellen ;)

ja oke, dat snap ik allemaal.

alleen waar zouden jullie voor gaan dan?
een plasticen of een metalen met carbon?
wat is beter als niet aan de crashes denkt?

oke, dan ga ik denk ik dan voor een 2e heli.

Idd. gewoon de electronica overzetten en hopelijk gaat dan alles wél goed.

erg bedankt allemaal!!

Back