HMS Agamemnon 1/64 Jotika

Ja Mitutoyo is erg goed, vroeger stage gelopen bij een gereedschapmakerij waar onder andere stansen werden gemaakt voor stans machines en precisie essentieel was, daar heb ik het merk leren kennen om zijn precisie en duurzaamheid.

heb dat draad gekocht bij Micro Mark in de Verenigde Staten.

Misschien heb je hier iets aan www.tichytraingroup.com
61F23C05-CFF5-4A37-BB30-857DF8CEA344.png

Wordt in Amerika vaak gebruikt bij de modelspoorbaan enthousiastelingen.

Vallen de transportkosten uit USA niet tegen?
Is er een reden waarom je fosfor brons gebruikt i.p.v. messingdraad?

Transport is inderdaad niet echt goedkoop uit de Verenigde Staten, maar dat is transport uit Europa eveneens niet. Alles moet hier naar toe worden gebracht en dat maakt alles erg duur. Dat is inderdaad wel eens een nadeel van wonen op een eiland.

messing draad is in die dikte enigszins zacht, fosfor brons daartegen niet, en het is ook mooi chemisch zwart te maken.
Kortom ik vind het prettig werken en je kan er mooie fijne dingen mee maken.

Dit is Hogeschool modelbouw. Echt schitterend hoe je dit allemaal doet en ons laat meegenieten. Ook al zo’n knipmachine, wie van ons gewone mensen kent zoiets.

Je bent daar prachtige kanonnen aan het maken Boris. :rofl::rofl:

bedankt we doen ons best, meer als dat kunnen we niet doen. :rolleyes:

Dit is Hogeschool modelbouw. Echt schitterend hoe je dit allemaal doet en ons laat meegenieten. Ook al zo’n knipmachine, wie van ons gewone mensen kent zoiets.

bedankt voor je lovende woorden, die knip schaar / zetbank is iets wat ik een lange tijd geleden heb aangeschaft, destijds voor de bouw van mijn Emden waar zeer veel messing is aan verwerkt eveneens aan mijn Scharnhorst.
Een stuk gereedschap waar ik tot nu toe erg veel plezier van heb gehad en hoop te hebben.

Gezien dat mijn brunnerings middel is uit gewerkt, zal ik moeten wachten tot mijn zending binnen komt, is het me uiteindelijk toch nog gelukt om 3 lopen te kleuren.

Omdat ik het nog niet helemaal eens ben met mezelf hoe het onderwater schip te gaan bekoperen.
maar besloten om tussentijds de stoof te gaan maken/ her maken.

Onder nog een aantal foto’s van de kanonnen.

10DA5CB0-7907-4F10-AA1C-1F5E6F4662DE.jpeg
FB573BCE-56A5-468A-9524-294A53D10A5F.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik de bijgeleverde (pewter) stoof/fornuis niet naar mijn zin vind, heb ik maar besloten deze opnieuw te vervaardigen, gebruik hiervoor zgn evergreen (pvc / polystyrene) eerst uit een vel de benodigde banen geknipt. en vervolgens van H of I profiel hoek profielen gemaakt, en dit alles bij elkaar gevoegd vormt het begin van mijn stoof/fornuis.

onder enige foto’s

514EBABE-3A4D-46C3-8844-E99AD8CF8801.jpeg
77FB05D2-5E51-4144-996B-FE1E65968416.jpeg
6FD24306-25D7-4C2A-8C04-2DD9E84B6675.jpeg
00214D41-3B26-4DE5-A950-88CE3C7E2DBB.jpeg
F2E57F59-656C-447C-941A-7CC44FA48B3B.jpeg

wordt vervolgd.

Mooi Boris! Evergreen card gebruikt?

ja klopt, vind dat nog steeds geweldig mooi spul waar je met de juiste gereedschap en behandeling mooie dingen mee kunt maken.

Dit gaat vast een heel mooi kooktoestel worden, het begin ziet er in elk geval prima uit.:):)

bedankt we doen ons best er iets moois van te maken, zo’n kook toestel is op zich toch nog wel een dingetje.

Het moet toch allemaal niet gekker worden hier zeg, wat mooi man :wave
Maar misschien even een vraagje van deze dombo maar wat is nu Evergreen card ???
Met google kom ik er zo snel niet uit, buiten veel credit cards en gift cards zie ik niet veel wat hier ergens op lijkt.........
Succes met de verdere afwerking van de oven Boris

Allen bedankt voor de reacties.

Het moet toch allemaal niet gekker worden hier zeg, wat mooi man :wave
Maar misschien even een vraagje van deze dombo maar wat is nu Evergreen card ???
Met google kom ik er zo snel niet uit, buiten veel credit cards en gift cards zie ik niet veel wat hier ergens op lijkt.........
Succes met de verdere afwerking van de oven Boris

Domme vragen zijn er niet hoor.

Zie link hieronder,
https://evergreenscalemodels.com/

Bedankt we zullen ons best doen. Is nog een lange weg te gaan, alleen een beetje jammer dat het hele gebeuren straks onder het dek wordt geplaatst, en na genoeg niet meer te zien zal zijn.

Back