Het ziet er bij jou allemaal zo clean en strak uit! Ook je arsenaal aan verf doet me aan een verfwinkel denken. Je hebt best wat te kiezen denk ik zo. Ik herinner me jou nog toen je met roerhoutjes bezig was de PW te bouwen. Het is een hele evolutie, maar mooi om te zien hoe je het allemaal doet.
Bedankt voor het compliment.
probeer voor me zelf altijd zo schoon mogelijk te werken, en mijn werkplek netjes te houden, van huis uit ivm familie bedrijf en als beroeps militair bij de marine was/is een schone werkplek essentieel. Laten we maar zeggen dat dat is blijven hangen.
Het nadeel van wonen op een eiland waar geen tot weinig aan modelbouw wordt bedreven is dat je altijd ver vooruit moet kijken, dus koop altijd mijn spullen in 2 voud, en heb op deze manier een voorraad spullen gekocht over de loop der jaren.
Ja klopt de PW die ik inderdaad heb gebouwd van een doos verfhoutjes (1200 stuk) en een houten luxaflex, met alleen een zaagmachine gemaakt van een haakse slijpmachine, een oude kolomboormachine, een micro draaibank en wat klein hand gereedschap.
En ze staat nog steeds in een glazen vitrine (zonder masten)
ik heb zo'n idee dat jouw beroep iets met verf spuiten te maken heeft. Autospuiter? (gezien je droogcabine, autospuiters zien daar het nut van in.) je ondergrond en verf uitharden in een droogcabine heeft veel voordelen, betere hechting en het is harder waardoor minder gevoelig voor beschadiging.
dank voor je reactie,
Mijn beroep heeft helaas niets te doen met autospuiterij of zo, heb een eigen bedrijf en we leveren technische diensten aan de horeca / grootkeukens.
Mijn kennis van verf onder andere , heb ik tijdens mijn jeugdjaren opgedaan bij mijn buurman, een zilver/goudsmid die tevens een tin verlakkerij had,
http://kraantjeskan.nl/Werk_wordt_Hobby.html
en waar ik vele uren van mijn jeugd heb doorgebracht,
en later in mijn leven veel tijd heb door gebracht bij een (overleden )gepensioneerd restaurateur van schilderijen bij het Rijksmuseum in Amsterdam.
En mijn vader was hobby matig bezig met schilderen (zee en landgezichten)
https://www.lievehemel.nl/weekly_nagtegaal.htm
En gezien dat deze personen, graag hun kennis deelden en bij mij een zeer goed luisterend oor vonden, is er een beetje van die kennis blijven hangen.
Dus vandaar mijn verfspullen en toepassing van dat.