hms Diana, Engels Fregat uit 1794

Het schilderen is zover gereed, de puntjes op de I komen later.
165423-50df138028c8edb0e8d7a0c1981e94ee.jpg

Kleuren zijn wat flets op deze foto, maar het idee hoe het word is wel te zien (hoop ik).
Na bestudering van de tekening is het verstandiger om nu eerst de buitenboordtrap en de stootwillen te monteren zodat ik de sierlijsten daaraan kan aanpassen.
165424-f0ada62c1ff5516f01360cd00e892cba.jpg

De moeilijkheid van dit soort klusjes zit hem in het feit dat bak- en stuurboord identiek moeten zijn.
165396-fac0d2ef5bae9607b673d85ff148dfe0.jpg

Ziet er misschien wat slordig uit, maar de sierlijsten gaan straks alles strak afwerken!

Laatst bewerkt:
hms diana

Het schilderen is zover gereed, de puntjes op de I komen later.

full

Kleuren zijn wat flets op deze foto, maar het idee hoe het word is wel te zien (hoop ik).
Na bestudering van de tekening is het verstandiger om nu eerst de buitenboordtrap en de stootwillen te monteren zodat ik de sierlijsten daaraan kan aanpassen.

full

De moeilijkheid van dit soort klusjes zit hem in het feit dat bak- en stuurboord identiek moeten zijn.

full

Ziet er misschien wat slordig uit, maar de sierlijsten gaan straks alles strak afwerken!

knap werk piet, het wordt nog een hele heis voor we zover zijn!
:D

Laatst bewerkt door een moderator:
sierlijsten

Vandaag een beginnetje gemaakt met het aanbrengen van de sierlijsten en de stootwillen.

full

Het gaat weer wat beter met de arm, dus morgen weer een paar uurtjes.

Laatst bewerkt:
Vandaag een beginnetje gemaakt met het aanbrengen van de sierlijsten en de stootwillen.

Ik moet zeggen dat ik het een hele mooie kleur combinatie vind, het rood,blauw en zwart en daar tussenin het lichte hout.
sterkte met je arm, gewoon je werkzaamheden/hobby doseren en ik weet als geen ander hoe moeilijk dat ook is.

A3

Laatst bewerkt:
verder met de lijsten

Weer een stukje Make-up voor de romp....
full

Is best wel een hoop w erk en een uitdaging om alle lijsten naar tevredenheid op de romp te lijmen.

166160-b9ddf8630ac282177c8babc89c215c1b.jpg

166159-91c151f1d2c32dc11b7c059ef5a9c65c.jpg

Laatst bewerkt:
prachtige boten waren toch die fregatten,
zeer mooi en een verzorgde look.
fijne afwerking en kleuren

groetjes
Ward

Back