Zonder motor, hoeft de staart niets meer te doen.
Dus, op throttle hold zal de heli niet gaan draaien oid.
Daarom kun je zelfs een mcpx op de hold zetten tijdens vlucht, zonder problematisch gedraai
Het stukje 3 tegelijk..
Doorgaans als 1 servo gaat door bv slijtage, kun je er van uitgaan dat de rest ook komt.
Daarnaast zijn de motortjes van servo's bijna allemaal van het brushed type, dus onderhevig aan slijtage. Prestaties veranderen dus iets na gebruik.
In theorie kun je het verschil voelen tussen een goede set servo's, en een set nieuwe waar 1 bijna versleten tussen zit..
Sterker, het maakt echt uit.
Ik heb al eens 3 servo's gekocht, waarbij 1 blijkbaar uit een andere productieserie, en die had zichtbaar net even een andere snelheid dan de andere 2..
Dit komt vlieggedrag niet ten goede.
Vandaar de stelregel 3 tegelijk vervangen, om de prestaties van de 3 gelijk te houden.
Tuurlijk, redelijk verse servo met een gebroken tandje vervang je alleen.
Maar een oud setje liefst echt met zn 3en..
En kosten.
Helivliegen is niet goedkoop..
Je maakt er het beste van, maar de goedkoopste manier van helivliegen is het niet doen
Een prijsopgave maken met vervangen onderdelen na een paar crashes houden al snel in dat 1 nieuwe net zo duur was.
en jij vliegt nog een mcpx, die crashen meestal schadevrij
een 700 bv kan in 1 crash total loss zijn. 450 ook.
De mcpx is een goedkope manier van vliegen als je het afweegt tegen de grote broers
maar heb je regelmatig rare dingen, moet je toch dingen uit gaan sluiten.
en hoe irritant het ook kan zijn, dan kan het wel eens wat kosten.
heli's blijven niet heel na een crash. Soms zelfs niet eens als je niet crasht.
voor jouw geval: je kunt nog een keer proberen die ene servo te vervangen. Misschien toch meer verschil dan gedacht met de mcpx v1 versie.
misschien heb je pech gehad, kan ook nog. Of met een crash(je) de pech gehad dat een servo blokkeert
Dan fikt het vlot uit
gesmolten materiaal is doorgaans inderdaad niet normaal