Pff, daar vraag je wat. Ik heb het niet bijgehouden; 50 lipo's? Nog niet meer dan 80 in ieder geval, denk ik. (heerlijk wat zijn we weer concreet aan't formulerenHoeveel vluchten heb je op die heli? En vaak in vuile / stoffige omgeving?

In het begin een paar keer op zolder geprobeerd, dat is wel echt stof happen bij het stijgen/landen/dicht bij de grond, maar voordat ik weer in zo'n kleine indoorruimte ga oefenen zijn we wel een tijdje verder, 'k heb nog veeeeeel te veel ruimte nodig.
En als noob beginnersfouten maken waardoor de heli al een paar keer best hard gras/zand stond te happen (bijv. na die noob crash door op zender te kijken en oriëntatie te verliezen; toen bleef hij door razen op de grond, reageerde niet meer op stick input/throttle hold etc.) en dan kan er natuurlijk makkelijk wat vuiligheid/zandkorreltjes de werking v/d servo beïnvloeden.
Van de schroefjes niet... maar het is niet een kwestie van alleen schroefjes: als je de boel wilt ontwerpen zodat het geschikt is voor herhaaldelijke demontage, moet het hele gietstuk op de schep. grotere schroefjes, meer vlees rond het schroefgat, eventueel metalen draad-inserts etc etc. Heel veel werk, extra gewicht, en enorm kosten-opdrijvend.
Maar dat kleine gepriegel, daar heb ik geen zin meer in om aan te sleutelen.
Ik ben geen industrieel ontwerper en een welles/nietus discussie op dit punt schiet ook niemand wat mee op, maar ik blijf erbij dat, eventueel met een niet noemenswaardige toename qua gewicht, het beter/makkelijker te onderhouden gemaakt had kunnen worden, maar dan hadden ze minder spare servo's los verkocht en volgens mij zit daar (reserve onderdelen verkopen) ook een groot deel v/d omzet en het zal me niks verbazen als dat op sommige punten ook (te) zwaar (vanuit het oogpunt v/d consument) meegewogen wordt bij keuzes die gemaakt moeten worden tijdens het ontwerp proces.
Ben het met je eens dat het niet prettig werken is, eerst een onderdeel met een vergrootglas opzoeken en dan met een pincet oppakken, etc. etc...