Hpi Trophy 3.5

• Topicstarter Topicstarter Moncky
  • Startdatum Startdatum
Je moet alleen Ky8XmK3I4k0 tussen de youtube tags zetten en niet de hele link

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch typisch dan dat ik post #160 gewoon een filmpje kan afspelen op de iPad.

@ roelof bedankt voor de tip.

Iemand een idee wat er met e servo kan zijn?

Ik zou je servo er even uit halen, open maken en kijken of er tandwieltjes beschadigd of gestript zijn. Heeft deze servo kunststof tandwielen? Dan is de kans mega groot dat dit het geval is.

Zijn lagers van de servosaver nog goed?
Of je accupack is niet goed meer... En anders inderdaad de tandwielen van je servo zelf.

Als je tandwielen nog goed zijn, dan zal het de motor zijn die mankeert. Probeer maar eerst eens met een andere servo, maar ik denk dat de andere het servo het wel goed zal doen.

Als je tandwielen nog goed zijn, dan zal het de motor zijn die mankeert. Probeer maar eerst eens met een andere servo, maar ik denk dat de andere het servo het wel goed zal doen.

Ik ben er ook bang voor. De gas/rem servo doet het namelijk prima.

Vervang hem meteen door een sterkere servo. Deze standaard HPI is 4,5 kg bij 6V

Hmm aangezien links goed is en rechts niet..Probeer eens de schroefjes iets losser te draaien. Als ze voor strakker vast zitten als achter merk je dat. Tenzij je een savox hebt van 20 kg.

Ik merkte al verschil wanneer ik de schroef losser zette die de servo arm vast houd. Ik ga ook eens testen met de schroeven aan de onderzijde

Wip gewoon eens het linkje bij de servo los en voel aan de stuur-inrichting als die 1 kant op stroef loopt.

Wip gewoon eens het linkje bij de servo los en voel aan de stuur-inrichting als die 1 kant op stroef loopt.

Nee daar is zo geen verschil in te voelen.

Ook de stuurinrichting zelf is in orde.

Als ik van max links naar max rechts stuur zit er geen hapering in. Enkel terug naarbhet midden.

Ik heb een andere servo geprobeerd. Deze functioneerd prima.

Ik denk dat het in de electronica van de servo zit.

4.5kg is erg weinig voor een buggy...
Ik zou voor minstens 15kg gaan als je een nieuw haalt.
Een Savox 1256TG is denk ik het best wat je kunt krijgen kwa prijs/kwaliteit.

4.5kg is erg weinig voor een buggy...
Ik zou voor minstens 15kg gaan als je een nieuw haalt.
Een Savox 1256TG is denk ik het best wat je kunt krijgen kwa prijs/kwaliteit.

Bedankt voor de tip. Heb hem nu vervangen voor een 7kg servo om hem weer rijdend te krijgen. Zodra het seizoen weer begint ga ik zeker voor een Savox

Back