Hpi Trophy 3.5

  • Topicstarter Topicstarter Moncky
  • Startdatum Startdatum
Das gewoon een Jamara Q7. Gewoon een backup servo.

Als je iets anders gaat kopen zou ik voor een Savox gaan. Iig een echte goede servo.

Die Jamara was 15 euro. Die had ik nog liggen. Als ik iets moest gaan kopen zou ik die 15 euro bij een savox leggen, wat vanaf een 35 euro begint.
 
Komt nieuw uit de doos,
maar mijn stuurservo keert niet elke keer volledig terug bij het naar links sturen. Ik ga eens proberen om de vijsjes wat losser te zetten zoals in vorige posts hier.

ik hoop dat die servo's van HPI het enige zwakke punt zijn ;-)
 
Wat de stuurservo, dat vind ik ook tegen vallen. Maar dat is gewoon het goedkoopste van het goedkoopste. Daar word door een fabrikant op bespaart bij RTR auto's.

Verder vind ik de auto erg degelijk. Ik heb de auto meteen helemaal na gelopen. Er zaten geen schoven los en zo. De motor was netjes uitgelijnd.
Ik vind het een fijne auto die behoorlijk wat kan hebben..................
 
Ik wou laatst mijn trophy weer eens starten maar het lukte niet.

gloeier is vol
2 gloeipluggen geprobeerd waarvan 1 nieuwe
nitro is nog maar een maandje of 2 oud

voorverwarmen met föhn geprobeerd, ook niks.

Het lijkt wel alsof die geen compressie meer heeft.
Ik kan hem niet aan de trekstarter optillen in iedergeval. de achterwielen komen wel van de grond maar hij komt niet helemaal omhoog.

Ook kan ik met mijn vinger het wieltje waar je een startbox tegenaan zet met de hand doordraaien.
Dan voel ik wel weerstand maar het is mogelijk.

kan het door het weer komen? ik denk het niet.

Ik denk dat het eerder komt omdat die een keer hard onderste boven is geland en iets zo heeft verbogen waardoor er lucht bij komt of verliest.

thx



Ik heb het vanochtend weer geprobeerd en het is gelukt. ik eigenlijk niks bijzonders gedaan. alleen dit keer de fohn erbij gehaald en hij deed het vrijwel direct.
ik heb ook ineens weer compressie. ik kan hem aan de trekstarter optillen
heel raar maar ik ben allang blij dat die het weer doet.
misschien was het toch de kou maarja.
 
Ik zou graag weten welk gewicht er standaard in de schokbrekers zit. Ik heb het gevoel dat de standaard olie te dun is voor het circuit waar ik rij.
Ik twijfel nog om meteen andere schokbrekers aan te schaffen. Maar ook in dat geval heb ik wat hulp nodig bij de keuze van het olie gewicht.
 
Ik heb RXfreak zijn Trophy vast gehad vorige week en ik vond de olie onzettend dik z'n demper. Op het gevoel af toch. Die van m'n Mugen voelen een stuk lichter aan.
 
Ik zal eens uitzoeken welk gewicht olie er nu in zit.

Ik vind de standaard schokbrekers niet echt geweldig, zeker gezien de clips om de veer spanning in te stellen.

Zal eens een set zoeken met draad op de body's en een een set verschillende veer diktes erbij zodat ik wat kan testen.
 
Clips op de shock is niet verkeerd hoor, met draad kan je mssn wat makkelijker afstellen maar daarvoor zou ik geen andere shocks kopen...

Je kan beter je shocks / diffs van een RTR nakijken en hervullen.
Meestal zit in de diff een beetje vet, en zijn de shocks maar voor de helft gevuld.

Ik heb een HPI Vorza heel int begin gehad, deze had int middendiff een brei zitten, voordiff was redelijk achterdiff was leeg... :)
 
Dat is een goeie tip. Dat ga ik zeker doen.

Mag ik je vragen wat voor diff olie en schokbreker olie ik daar voor moet gebruiken. Ik bedoel dan de gewichten.
 
Ik neem aan dat je in Helmond wilt gaan rijden op astro ondergrond?

Dan zou ik als startpunt 10 10 7 of 15 15 10 in je diffs doen.
Shocks is een beetje afhankelijk van de sterkte van je veren, maar hier kan je als begin punt 450 voor en 500 achter steken.
 
Bedankt voor je antwoord.

Ik wacht even af wat HPI terug antwoord op de vraag wat voor dikte er standaard in zit. Zal er waarschijnlijk achter komen dat er gewoon vet in zit.
 
@Paultje040 Ben je morgen ook aanwezig in Helmond, ikzelf ga met zowel Stewie als Celifor. Normaal kwam er nog iemand mee, die het aangevraagd had bij Mach one, maar die kan echter niet...
 
Hallo ik was met mijn trophy aan het rijden en had in een keer geen aandrijving meer de motor loopt gewoon maar hij komt niet meer vooruit.
Als ik met de hand aan een wiel draai dan gaat dit wel maar als
de auto op de grond staat blokkeren de wielen.
 
Bedoel je dat de motor wel toeren maakt? Of juist niet.

Pak een beide voor of achterwielen vast. Kan je deze wel samen tegelijk naar voor of achteren draaien?
 
Back
Top