HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ik heb nog niet veel gereden met mijn Trophy omdat ik nog niet goede accu's heb voor de krachtige setup die ik er nu in heb zitten.

Ik merk wel dat deze set veel meer koppel heeft dan mijn (oude) Mamba Monster set met 2200 kv motor.

Van de Trophy Truggy zijn de differentielen en de assen de zwakste schakel. Die zou ik eerst upgraden. Ik heb in die van mijn versterkte diffs zitten die ook in de HPI Vorza zitten.

De assen wil ik nog eens upgraden naar 17mm hexes. Ergens in dit topic staat wat je daarvoor nodig hebt, op youtube is het ook wel ergens te vinden.

Ik denk dat ik qua topsnelheid nu ook wel op een 70km/u zit en dat is voor een 1/8 offroad auto best hard als je onverhard door het bos scheurt.

Als je nog harder wilt gaan, dan krijg je banden die uit elkaar vliegen en een onhandelbare auto.

Die van mij trekt geen wheelies, maar wel reteveel koppel. Voor mij hoeven die wheelies ook niet zo. Anders had ik mijn wheely king niet verkocht als ik wheelies wilde ;)

@wesley wat je zegt heb je gelijk in,
Ik heb gister gehad dat mijn voorband er af klapte door de snelheid, als ik op 22.2 v rij gaat het zeker vaker gebeuren
Ik laat het bij deze setup 14,8 volt is meer dan genoeg
Heb nu de revo 1/16 voor de wheelys en flips :-)

Je gaat zeker je banden aan gort rijden op 6s. Ik denk dat de standaard diffs ook snel aan hun eind komen :)

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Een beetje offtopic..

Hoe vinden jullie mijn high-tech carstand ;-) ook wel een labolift genoemd.

20130810_135537.jpg

Hij zal alleen wel wat zwaar zijn om overal mee naar toe te nemen, erg zware en stevige constructie..

Desondanks wel handig voor grote Truggy's/

Is het gebruikelijk om na elke rit alles qua stuur inrichting schoon te maken? Ik bedoel lager's, stuurstangen enz?

Ik maak ze elke keer schoon met ontvetter.

Gr. vincent

Nee. Even afspuiten met perslucht of even met een kwast afvegen is voldoende.

Alles met ontvetter inspuiten is juist slecht. Daardoor verdwijnt de smering uit je lagers en lopen ze niet meer soepel.

Nat.v schoon maken doormiddel van borstel . Smeer ik meestal vrijwel alles in met een doek die ik ingespoten heb met siliconen spray of w40 dit smeert een beetje en blinkt 't weer. Hier door spuit je ook niet alles vol en kan de stof zich niet erop hechten.

Als ik mijn plastic delen poets met wd40 blijft juist wel alles eraan hechten. Het glimt wel mooi maar vaak trekt het weer stof aan.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

WD40 doe ik ook nooit meer. Die fout maakte ik 1 maal. Siliconenspray daarintegen gebruik ik graag, het zorgt ervoor dat er minder prut blijft hangen wat de schoonmaak de volgende keer weer makkelijker maakt.

In diverse forums al het een en ander gespamd over een leuke wedstijd bij RACO2000 waar 20 oktober de 3e Pistoncup wordt gereden. Ik ben op zoek naar 1:8 rijders die die dag ook een paar heats en mogelijk finale willen rijden. Voor vragen PM me maar.

Leuke gezellige dag waar ook nitro en bigscale wordt gereden die dag. Eventuele transponders kunnen worden geleend van de club!

@ Leo-rcc : Maakt het nog uit welke?
Of kan je bij wijze van spreken ook die van de Action of een andere goedkope winkel gebruiken?
WD40 blijft inderdaad veel aan plakken..

ik gebruik Siliconenspray van de lokale bouwmarkt (in mijn geval is dat Karwei)

In diverse forums al het een en ander gespamd over een leuke wedstijd bij RACO2000 waar 20 oktober de 3e Pistoncup wordt gereden. Ik ben op zoek naar 1:8 rijders die die dag ook een paar heats en mogelijk finale willen rijden. Voor vragen PM me maar.

Leuke gezellige dag waar ook nitro en bigscale wordt gereden die dag. Eventuele transponders kunnen worden geleend van de club!

Ik ga er serieus over denken, maar beloof niks.
Ik zoek ook competitie in Nederland.
Volgens mij zijn er genoeg rijders dat wel, maar hebben ze niet allemaal transponders en zo.

Gehad , maar ik ga denk ik, toch een keer langs bij Raco om te kijken of je daar ook met een SC 1/8 beetje over de baan kan rijden :), en wie weet ....:cool:

Back