HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ik krijg morgen een reparatie setje voor een schokbreker van mijn trophy truggy, maar geen idee hoeveel olie ik erin moet doen???

Iemand een idee, of is het gewoon volgooien??

gr. vinny
 
Die shock moet idd vol. Hetgeen wat ge teveel erin kapt komt er tijdens het dichtdraaien wel uit.

Is het bij deze shocks niet belangrijk dat hij bv 1/3 in is? Bij mugen is het 20mm voor en 25mm achter dat de pistonstang uitsteekt. Kan me voorstellen dat HPI ook,wel iets in de handleiding hierover heeft staan.

Edit: pagina 26 van de Truggy handleiding, de beschrijving hoe te vullen.
 
Laatst bewerkt:
Is het bij deze shocks niet belangrijk dat hij bv 1/3 in is? Bij mugen is het 20mm voor en 25mm achter dat de pistonstang uitsteekt. Kan me voorstellen dat HPI ook,wel iets in de handleiding hierover heeft staan.

Edit: pagina 26 van de Truggy handleiding, de beschrijving hoe te vullen.

Dat ligt aan de rebound die je wilt hebben :)

Je kan ze vullen met verschillende soorten percentages rebound, waardoor de shock anders gaat reageren.
 
Merk wel dat rebound op de mugen shocks nergens op slaat. Ben al blij als ik er 25% uit krijg. Maar dit heeft denk ik te maken met die shock diagrams, deze zijn erg zacht. Verder deuken ze ook in bij mij, niet altijd weliswaar. Maar bij het hervullen kom ik er altijd wel eentje tegen.
 
Merk wel dat rebound op de mugen shocks nergens op slaat. Ben al blij als ik er 25% uit krijg. Maar dit heeft denk ik te maken met die shock diagrams, deze zijn erg zacht. Verder deuken ze ook in bij mij, niet altijd weliswaar. Maar bij het hervullen kom ik er altijd wel eentje tegen.

Idd de standaard bladders zijn niet geweldig, een deftige rebound moet je er wel uitkrijgen. Het indeuken had ik inderdaad ook wel regelmatig.
Kyosho of CSI bladders steken en je shocks herleven helemaal!

Heb laatst in Purmerend met de CSI bladders en pistons gereden en naar mijn gevoel ging het geweldig!
 
Bestel ik een shock tower voor truggy, krijg ik een of andere plaat.
Klopt wel, maar dacht dat een shock tower de shock zelf was (waar de veer overheen zit). Morgen maar naar Enschede om een echte schockbreker te halen.
 
Idd de standaard bladders zijn niet geweldig, een deftige rebound moet je er wel uitkrijgen. Het indeuken had ik inderdaad ook wel regelmatig.
Kyosho of CSI bladders steken en je shocks herleven helemaal!

Heb laatst in Purmerend met de CSI bladders en pistons gereden en naar mijn gevoel ging het geweldig!

Had je geen last van lekkages(bij CSI)? Ik las op amainhobbies iets van 5 reviews en bij 3 mensen paste ze niet goed en gingen lekken. Heb je hier geen last van?

Verder vraag ik het me af of ik het wel merk dat er bij een shock een bladder is ingedeukt lol... Voel niet zoveel verschil tussen een niet/wel ingedeukte, het viel me eigenlijk alleen maar op toen ik ze voor het eerst open schroefde.
 
Nee hoor, als je ze goed erin zet kunnen ze nooit lekken hoor.
Je moet ze wel goed zetten, want het is echt serieus mm werk lol

Ben der heel tevreden van, heb in de buggy de blauwe pistons met zwarte bladders voor en blauwe achter. In de truggy heb ik ook de pistons erin maar met originele Mugen pistons van 1.2mm*8. Deze werken ook zeer goed, maar toch komen er ook CSI pistons in als ik Bjorn (Rc-Speedhouse) zijn truggy over het circuit zie gaan.
 
Ah, dat is balen.
De shocktower is de plaat waar je de schokbrekers/shocks aan vast monteert bovenaan.

Maargoed, dat is suiker na de koffie.

Bestel ik een shock tower voor truggy, krijg ik een of andere plaat.
Klopt wel, maar dacht dat een shock tower de shock zelf was (waar de veer overheen zit). Morgen maar naar Enschede om een echte schockbreker te halen.
 
Nee hoor, als je ze goed erin zet kunnen ze nooit lekken hoor.
Je moet ze wel goed zetten, want het is echt serieus mm werk lol

Ben der heel tevreden van, heb in de buggy de blauwe pistons met zwarte bladders voor en blauwe achter. In de truggy heb ik ook de pistons erin maar met originele Mugen pistons van 1.2mm*8. Deze werken ook zeer goed, maar toch komen er ook CSI pistons in als ik Bjorn (Rc-Speedhouse) zijn truggy over het circuit zie gaan.

Ik heb idd ook CSI bladders besteld bij Bjorn, helaas nog niet binnen. Wanneer ik shocks openhaal, altijd deuken in mijn std mugen bladders. Dus voor een betere rebound beter volledig naar beneden, heen en weer halen, lucht er uit, afvullen en dit alles dan in de laagste stand. Wil je minder rebound, dan hoger neerzetten. Klopt dat?
 
aanschaf van een goede stuur servo

Op het forum kom ik vaak de servo's van Savox tegen, nu wil ik graag een nieuwe stuur servo aanschaffen.
Nu heb ik de Savox SC 1267SG en de Fitec FS5621M gevonden na wat zoek werk op internet. Beide kunnen ze 21Kg aan en zijn aan te sluiten op een lipo.
Mijn vraag is een van deze een goede keus?? Of is er betere optie.
 
Ik was altijd een groot fan van de servos van savox totdat ik de ace ds1015 had gekocht voor mijn trophy truggy erg snel en ook stil en soepeltjes.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
 
Voor een truggy raad ik je toch wat sterkers aan, de savox 1283sg. Voor een buggy voldoet de ace prima! Zelf met beide gereden en de 1283sg bevalt me zo goed dat ik hem nu zelfs in mn buggy heb :) ..
 
Is er nog wat goedkoper's voor de truggy. Heb het idee dat de originele wat erstandaard inzit niet sterk genoeg is. Is dat ook zo??
Want 85 euro voor de savox is mij iets te prijzig.
 
De savox 1256 is 65 euro. Ook een goede alleen minder kg en de snelheid ligt lager. Maar dit is wel een goede servo voor de trophy
 
Back
Top