HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ja, het rijden zal best gaan met SC. Heb het zelf gezien met een Mugen welke tot SC was omgebouwd door DJLeonardo. Ik ga dinsdagsmiddag naar RACO, dus je kan dan ook komen kijken. Dit aankomende weekend dus de Truggymasters en het weekend erna weer een wedstijd, de NK BC08.

Ja, het rijden zal best gaan met SC. Heb het zelf gezien met een Mugen welke tot SC was omgebouwd door DJLeonardo. Ik ga dinsdagsmiddag naar RACO, dus je kan dan ook komen kijken. Dit aankomende weekend dus de Truggymasters en het weekend erna weer een wedstijd, de NK BC08.

Doe je met je truggy in Utrecht mee met de Truggymasters? :)
Je kan dat mssn eens vragen :D

Zat meer te denken aan een aparte klasse met de SC 1/8 , maar als er te weinig deelnemers zijn is meerijden met de buggy's nog een optie, alhoewel denk ik dat het verschil qwa snelheid en wegligging wel groot zal zijn tov de buggy's .

Ik denk dat het " probleem " met 1:8 shortcourse's is dat ze ook vaak als 1:10 worden verkocht.
Denk hierbij aan de Slashes, de Hongnor etc.

Maargoed, misschien hier een apart topic voor openen?
Het gaat nogal offtopic namelijk..

Ja met je brushless tussen de nitro's eh :)[/QUOTE]

Had ik ook al es over gedacht om mee te doen met mn brushless truggy.
Het is geoorloofd om met je brushless 1/8 truggy mee te rijden, alleen de finale niet dacht ik.
Je wordt dan als "rookie" geklasseerd geloof ik.
En op 1/8 gebied ben ik ook nog een rookie, heb nog maar een handje vol wedstrijden gereden.
Toch maar niet gedaan, misschien volgend jaar??

Kan het zijn dat de voorste schokbrekers korter zijn dan die van achter?
Heb vandaag de olie vervangen met 500 erin en nu lijkt het wel alsof hij van voor hoger staat dan voorheen: kan dit?

Heb vandaag de olie vervangen met 500 erin en nu lijkt het wel alsof hij van voor hoger staat dan voorheen: kan dit?

Op een 1/8 zijn de shocks voor/achter nogal eens verschillend van lengte idd. Op foto's lijkt dit voor de trophy ook te zijn.

Als je olie vervangt kan de auto niet hoger liggen, de rijhoogte wordt bepaald door de preload van de veren, heeft niets met de dikte van de olie te maken.

Vreemd denk dat ik de spacers eventueel verwisseld heb , maar dat lijkt me sterk.
Welleswaar land hij na flinke jumps iets beter en niet telkens op de bodem plaat.

Goedendag,

Sinds kort heb ik een trophy truggy waarvan de motor een rare eigenschap vertoont. De motor-as waarop de pinion zich bevind schuift in een onbelaste staat naar voren. Dit gebeurt dan ook vaak als ik de wagen aan zijn achter bumper naar mijn rij locatie heb gedragen.

Nu kan ik de as gemakkelijk terug duwen en moet ik hem hoogstens even tussen de tanden van de spur gear door werken. Maar dat assen loszitten lijkt mij niet goed. Tevens na het terugzetten drasit de pinion doorgaans tegen de motor mount aan met slijtage van het tandwiel en motormount tot gevolg.

Nu kwam ik hier een topic tegen over een hpi bullet met vergelijkbare problemen maar kon daar geen bevredigende antwoorden in vinden

Is dit zelf veroorzaakte schade (voor zover nog altijd maar rustig gebashed omdat ik hem net heb ) of kan ik hpi mailen voor een garantie geval?

4

Laatst bewerkt door een moderator:
juist, dan gaat ik even een mailtje opstellen.

wat zou beter zijn? de winkel waar het spul vandaan komt mailen of direct naar de importeur? (merit racing dacht ik zo).

vriendelijk bedankt :)

Wilde ik vandaag me karretje uitlaten op het strand heeft de motor er na 3 minuten de geest gegeven. Het draait wel maar hij spuugt per direct zn as naar buiten zodra ik tractie geef.

En ik had zo zin in wat jumps in de duinen :(

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Back