HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Bedankt voor jullie reactie.
65euro is veel geld maar als je voor 10 euro meer of minder een betere heb is dat natuurlijk het overwegen waard.
de Savox 1283SG is rond de 90,-euro snel en sterk(30KG). maar moet je dan nog een Bec erbij maken??
De Savos 1256TG is ong 65 euro en kan ook 20kg aan.
De Fitec FS5621 is 60 euro en kan aan de lipo gemaakt worden.
De Savox 1267SG is 75 euro en kan ook door een lipo gevoed worden.
 
Let wel op dat die servo's op LiPo kunnen, maar niet meer dan 2S!
Dus niet direct aan de rijaccu..
Dan moet je er een BEC tussen doen, of een losse 2S LiPo erin, maar dat laatste is niet erg handig ivm plek, balans, 2 accu's laden etc. etc..
Ik zou voor een Castle BEC gaan, deze zijn erg goed in mijn ervaring, en hebben een instelbare output, dus je kan bijvoorbeeld op 6V rijden, maar ook op 7,4V.

Let wel op met 7,4V, check even of je ontvanger dat ook aan kan.
En als je een BEC gaat gebruiken, even het rode pennetje uit de stekker van de ESC naar de ontvanger halen en even een tapje erom, zodat de ontvanger niet ook nog 6V van de ESC krijgt..
 
Ik weet dat die 1267 wel op een bec moet of op een aparte accu

Waarom zou je die op een bec moeten aansluiten in een electrische auto.
De regelaar zet de uitvoer naar de servo automatisch op 6V of bij de duurdere kan je die variabel aanpassen. Hij gaat je dan wel geen 21kg leveren maar iets van een 15 of zo.
 
Een jongen op de baan had die servo erin gezet zonder bec oid en die kon nieteens sturen. Hij had er een tekin rx8 in dus dat is vast wel goed genoeg;)
 
Lijkt me dan toch een ander probleem want op 6V zou hij in principe gewoon moeten werken. Wat wel kan zijn is dat hij te weinig stroom krijgt van de regelaar. Dat is een ander probleem natuurlijk.
 
Inderdaad moet het ergens anders liggen. Een RX8 kan 5A leveren bij 6 volt. De gen2 zelfs 7A bij 6 of 7,4 volt (instelbare uitgangsspanning). Onbelast moet het zonder meer werken want dan verbruikt een servo minder stroom.
 
Herstel... Nadat ik de shocks opnieuw gevuld had met 500 leek in eerste instantie minder hard te landen op chassis... Blijkbaar niet goed genoeg getest,want ben stapje verder gegaan met hoogte en snelheid van 't nemen van mega jumps met vol vermogen over jumps van denk dikke 1.5meter vrij stijl. En hij springt dan ook wel zeker meter of 20denk ik.
Nu ist dat hij soms echt hard land op 4wielen ma dat me telkens de shock caps eraf breken. Zonde van de olie die erin zit en harde klappen telkens krijgt! Iemand een oplossing of tip hiervoor. Qua rij gedrag ís0500heel fijn over hobbelig terrein.
 
Zelf heb ii vandaag voor het eerst gereden met 500 in me dempers (gisteren groot helemaal onderhouden). Mijn ervaring is dat 500 dikker is dan stock maar ik moet zeggen dat het inderdaad de rijeigenschappen over ruw terrein in het positieve beinvloed. Echter merk ik wel dat hij in bochten wat eerder wil "happen" en een koprol maakt.

Om daarbij terug te komen op de brekende shock caps, door de tragere werking van de dempers door dikkere olie worden je verbindingen bij zware klappen van jumps harder op de proef gestelt. Ik zou als het vaker gebeurd eens voor een 300-400 kijken om erin te doen. Bij zulke sprongen moet je in mijn idee alleen de initiële klap opvangen ket de ophanging en de rest van de energie laten afvloeien met het chassis als het de bodem raakt om weer verder je ophanging te ontlasten.

Daarbij voeg ik ook nog even mijn eigen vraag toe: na vandaag lekker te hebben gescheurd "letterlijk" op een pad met grind en steentjes is een van me bandjes overleden. Iemand een idee voor goed offroad rubber naast de voor de hand liggende hpi pin bandjes die er standaard op zitten?

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat 20 meter springen gewoon wat ver is voor een autotje. Je mag doen met de shocks wat je wil, iets gaat er altijd stuk.

Met dikkere shockolie krijg je minder grip/stuur en zou ook minder zijdelings moeten happen. Raar dat jij het tegenovergestelde ervaart.
 
kan ook aan het gras hebben gelegen ondanks dat het laag gras was. en er kunnen altijd nog andere factoren in de ophanging meespelen dus echt geweldig vergelijken zal nooit lukken.

tevens "dikkere olie" geeft geen slechtere grip, "te dikke" dat verziekt de grip en eveneens doet te dunne dat (verschil tussen stuiteren en de grond aantikken)

20 meter ver... als dat alleen in lengte is weten we nog niets van hoogte. en het is nu eenmaal de klap die dwars op de voortgaande beweging staat die een hoop stress op het geheel zet.
 
20 meter ver haal je nooit door niet hoog te gaan. Op NBR in Mol sprongen we een meter of 5-6 denk ik (wat al immens ver is) en daar ging je ook makkelijk een meter of 2 de lucht in.
Als een auto niet in de landing neerkwam voelde je de slag gewoon als je er in de buurt stond.

Dikkere olie in de shocks geeft wel een andere grip:
- Dikke olie achter vermindert de on-power grip achteraan
- Dikke olie voor vergroot de stuurrespons, vermindert stuur en geeft on-power meer onderstuur.

Tuurlijk spelen andere factoren nog mee die grip bepalen, maar shockoil heeft zeker een invloed op het gedrag en grip van een wagen.
 
Hebben jullie iets gedaan om te voorkomen dat de banden balloonen? Het is mij opgevallen dat de banden op topsnelheid twee keer zo hoog worden. Dat is ook funest voor de handelbaarheid. Ik vind het jammer dat de fabrikanten daar af-fabriek niets aan doen.
 
Wat het meest gedaan word, is de banden tapen, maar dat is met gemonteerde banden moeilijk, want dan moet je ze los halen..
 
Dat heb ik ook gedaan met de banden van mijn monstertruck. Maar daarvoor had ik nieuwe banden en wielen gekocht. Toen ik de banden van de velgen af probeerde te halen gingen ze stuk. Daar ben ik nu weer bang voor. Ik vind het zo vreemd dat de fabrikanten daar geen aandacht aan besteden. Het lijkt mij niet zo moeilijk om dat te regelen in de fabriek.
 
Back
Top