HPI WR8 flux rally topic

Bij mij zat er gewonde handleiding bij.
Ach de meeste hier weten toch veel meer als de handleiding.
Accu laden en knallen!

Tja, het is allemaal wel weer nieuwe voor mij, lang geleden dat ik met mijn zelfgebouwde Tamiya met NiCd accu heb gewerkt...

Maar mag ik aannemen dat de accus sowieso opgeladen moeten worden?

Ik zal even wat fotos plaatsen van de accu en de lader..

De accu's inderdaad sowieso even opladen.
Die staan waarschijnlijk op Storage voltage, dus daar kan nog meer in :)
En de handleiding is te downloaden op de site van HPI, dus ik zou hem wel downloaden, daar staan ook de exploded views etc. in, dat is wel handig.

Pfffff.... heb ik weer...

Lader aangesloten, accu aangesloten, opladen, error: Connection Break.

Andere accu, zelfde. Kabeltjes los, opnieuw aangesloten, error.

Ik naar PK racing, daar aangesloten, laden. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Even rondgesnuffeld, naar huis, aangesloten: Connection Break!

Aaaaaaaaaaah!!!

Ok, kan maar 1 ding zijn, het stekkerblok waar de lader op aangesloten is...

Direct aangesloten aan een wandcontactdoos, LADEN!

Raaaaaarrr......

Jammer dat de kabel van de wandcontactdoos naar de lader zo kort is...

Kan het kloppen dat de aandrijfassen vlakbij de motor wel flink wat herrie / ratelend geluid maken?

Ik heb de auto even op een verhoging gezet, zonder dat de wielen de grond raken, en dan gas gegeven. Vind het wel een raar geluid.

Maar ja, misschien is dit wel normaal...

Ik denk dat je de spur en pinion bedoelt ?(tandwiel op het midden diff. En het tandwiel op de motor)

Staal op staal qwa tandwielen geeft meer lawaai dan bv staal op kunststof .

Laatst bewerkt:
tandwielen netjes afstellen, dan valt de hoeveelheid herre best mee. (gewoon een papiertje er tussen, en de motor er strak tegenaan drukken. motor vast zetten, papier er tussenuit. je moet het spur minimaal kunnen bewegen als je het pinion vast houd. (maar op zich dus zo weinig dat je het eigenlijk net kunt voelen, of heel goed moet kijken. )
Als je de tandwielen zo nauw afsteld, blijven ze verschikkelijk lang heel, en maken ze ook redelijk weinig geluid.

Ik zal me hier ook maar eens melden met mijn wr8 flux. Ik heb zojuist een hele bult geld uitgegeven aan een nieuwe kap, draagarmen, wielen en een nieuwe bodemplaat.
Ik ben mijn oude wr8 flux abudhabi toch maar aan het omkatten naar ken block.
De kap was erg versleten en als je dan toch een nieuwe moet en niet zelf wil gaan spuiten dan kun je maar het beste even op ebay kijken, dacht ik.

Die kan ik zo wel effe maken :D
tis wel een zooi nu. Heb het maar een beetje schoon ;)

Even in het bos aan het rally rijden geweest met de nieuwe off road banden. Erg leuk! Bij thuiskomst zat in het rechter achterwiel een "deuk" , blijkt de insert gescheurd te zijn....beetje jammer

Back