Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ondertussen ga ik verder met het kielvlak en rudder.
Het plan voorziet in een indekking met 1,5 mm balsa. Zoals je kan zien zijn er overal hulpribben aanwezig in de D-Box. Wanneer de indekking daarmee verlijmd is zou dat de torsiestijfheid wel moeten verbeteren denk ik. Klopt deze gedachte? Of moet ik indekken met triplex?
Graag jullie mening hierover. Groeten, Maarten
Waarom zitten er bij de wortel geen 'extra' neusribben voor de ligger?
Maarten, je torsiestijfheid neemt enorm toe door het beplanken van de voorkant van de vleugel. Je hebt ook nog eens een vrij dik profiel (hoe dikker het profiel, hoe groter de toename in torsiestijfheid bij het beplanken). Ik zou er niet over in zitten, komt helemaal goed.
Waarom zitten er bij de wortel geen 'extra' neusribben voor de ligger?
Ik moet zeggen dat ik veel schik aan het bouwen heb van tekening en kijk al uit naar het volgende project.
Dat zal een Gö1 Wolf worden, zie je ook niet vaak. Eerst deze klus klaren, er zit nog wel wat werk in maar dat geeft niet.
@Fotor: yep de vleugels zijn super(torsie)stijf geworden. 1 is helemaal beplankt, de andere 1 kant.
Straks nog 1 kant en dan zit dat deel erop.
Dat vind ik het toppunt van gedrevenheid!
Prachtig project!
Johannes
Welke dikte heeft je beplanking.
Altijd een zeer cruciale fase van de vleugelbouw.
De GO WOLF lijkt wel erg op de Grunau Baby.
Veel succes verder.
Mvg,
Aurectar