Kds 450s Vs Belt Cp V2

Ik ben me aan het orienteren op een overstap van de Honeybee FP naar een CP helicopter. Heb al veel gelezen maar erg fragmentarisch. Ik ben op twee heli's uitgekomen die als starter interessant zijn naar mijn mening:

- KDS 450S RTF
- E Sky Belt-CP V2 RTF (2,4ghz)

De meningen zijn nogal verdeeld alhoewel ik iets meer negatieve reacties omtrent de E Sky Belt (o.a. plakkende kop, slappe staart riem, kromme assen) heb gelezen dan omtrent de KDS.

Kan iemand mij kort vertellen wat kwalitatief en qua vliegeigenschappen de beste keuze zou zijn? Ik begrijp dat er persoonlijke redenen kunnen zijn voor voorkeuren maar toch stel ik de vraag. Ik ben voorlopig nog niet klaar voor 3d.

Groet
 
Ik heb momenteel de KDS. Ik kan geen vergelijking maken met de Belt,want die ken ik verder niet. Wel kan ik zeggen dat ik tevreden ben met de KDS. Vliegt zeker goed, dus prijs-kwaliteit verhouding is mijns inziens goed. Ook zijn er volop onderdelen verkrijgbaar, tegen een lage prijs!
Ik heb de mijne inmiddels ge-upgrade naar alu-kop(van kds) en carbon bladen.


2iuq2c2.jpg


Voordeel van de Belt is misschien dat ie op 2,4GHz vliegt. Echter zal je misschien snel willen investeren in een betere zender. Momenteel zit ik zelf te denken aan een Spectrum DX6i. Dus dan zou het niet erg veel uitmaken om met 35MHz te beginnen...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de KDS nemen. Dit is de meest rechtstreekse 450 kloon die je kan krijgen.
 
Ik had hetzelfde probleem. Ik kon goed vliegen met de Honeybee FP en wilde graag de overstap maken naar een CP. De vraag is dan: hoe duur en hoe goed ga je?

Mijn ervaring is dat je maar beter meteen kan zorgen voor een metalen kop en een goede zender. Ik heb zelf een GL450C en die heeft een metalen kop. En het vliegt echt veel strakker als een Belt CP met plastik kop (die een vriend van me heeft en waar ik mee gevlogen heb).

Ik had de GL450C gekocht als RTF. Maar na 2 maanden was ik de zender al helemaal zat. Totaal geen instelmogelijkheden. Ik wilde graag exact de throttle en pitch curves kunnen instellen, en de end-points van de servo's, en de gyro instelling, enz, enz. Dus heb ik een Futaba 7C 2.4Ghz zender gekocht. Perfect!!!

Ik vlieg ook nog geen 3D. Maar wat ik wel merkte is dat de overstap echt vreselijk simpel was. Als je een Honeybee FP kan vliegen dan is een CP alleen maar makkelijker. De laatste is gewoon veel stabieler en rustiger. Ik heb er nu misschien een 80 lipo-ladingen mee gevlogen en nog geen enkele crash.

Dus nogmaals: als je de stap maakt, doe het dan goed. Je gaat alleen maar onderdelen staan verwisselen als je minder spul koopt! Zeker ook omdat je al de basis hebt geleerd met de FP.

Succes!! Groet, Joost
 
Als je een KDS met metalen kop aanschaft kom je toch weer in een iets hogere prijs klasse. Het moet een leuke trainer blijven. Wat mij betreft blijft het dan ook nog even plastic. Ik heb nog wat mensen gesproken en ook die raden aan richting de KDS te gaan, onder andere ook door de bijgeleverde gyro en iets betere materiaal kwaliteit. Ik kon echter niet terug vinden of de Towerpro 9g Micro Servo nu digitale servo's of analoge servo's zijn.

Ik heb de FP nu aardig onder controle, ook buiten. Tail in en side in hoover gaat perfect, draai de eerste bochtjes en piro's en oefen op nose in. Helaas heb ik niet vaak de ruimte om binnen te vliegen en dan is een CP toch een stuk stabieler buiten dan de FP.
 
Nog een sugestie:

Wat je ook kunt doen is de 35 euro trex 450 kloon nemen en hem verder zelf bouwen, hij is al bijna helemaal in elkaar gezet (ARF) dus dat is ook voor een beginner wel te doen en al helemaal met de filmpjes finless bob. Ook ben je dan nog waarschijnlijk niet veel duurder uit en kun je eventueel inversteren in een goede digitale zender zoals de dx6 inderdaad. Daar heb je als je met de hobby door wilt gaan heel veel aan.

M.V.G. Robin
 
Towerpro 9 grams zijn analoog. Ik heb ze ook op mijn GL450C. Ik heb toevallig van de week een digitale servo gekocht voor op de staart. Die ga ik binnenkort eens proberen (het is nu echt rotweer).

Over het plastik: tja, het kan ook. Over de KDS lees ik veel goede dingen. En de RTF heli is slechts 200 euro ofzo. Maar ik ben zelf toch wel tot de conclusie gekomen dat je zoveel meer plezier beleefd aan kwalitatief betere spullen. Het nadeel is natuurlijk dat dat veel duurder is. Ik had mijn GL450C trouwens voor 300 euro gekocht (RTF). Valt dus ook nog wel mee.
 
Zo ik zie dat nog niemand met een Belt-CP gereageerd heeft.
Ik vlieg sinds een jaar met een Belt-CP en hij bevalt nog steeds goed.
Extra geld uitgeven om de 2,4Ghz versie te krijgen heeft een zin na enkele maanden wil je toch naar een beter zender met meer mogelijkheden...
Je keuze is natuurlijk ook afhankelijk van je budget.
Ik denk dat de KDS of Gulang de betere heli is.
De HK450 heb ik vandaag afgebouwd. Voelt niet verkeerd. Helaas moet ik de maiden nog maken dus kan ik je niet zeggen hoe hij bevalt.
Qua gevoel zit hij wel dichter bij de KDS dan de Belt.

Welke je ook kiest, je zult er veel plezier aan beleven.

Groeten, Wilbert.
 
Ja dan kan ik misschien nog wel het beste een vergelijk maken omdat ik naast de king2 en een GL450Ct ook de Belt-cp en de KDS450-s gevlogen heb. De HK450 is vergelijkbaar met de KDS 450-s terwijl de Belt-cp tussen de King2 en de KDS450-s Ligt.. De GL450Ct is weer beter omdat die met zijn glasvezel frame en alu kop toch wel een stuk stabiler is.
Als ik dan persoonlijk mag stellen met welke ik het liefste vlieg..
Ik vind je King2 nog steeds het leukste omdat je daar konstant aan het vechten bent met de limiten van de Heli. De heli danst voor de lucht omdat de speling in de kop en het frame nooit een mooite rustige vlucht geven.
De Belt-cp daar mee vergeleken vliegt dan als een baksteen. Log en niet reactief dus ja opzich beter als beginner maar niet leuk om mee te vliegen omdat je (als je beter gaat vliegen) telkens tegen het lage motor vermogen aan loopt. De speling in de indirecte servo/kop sturing is hier een oorzaak van. De KDS450-s heeft hier ook last van al geeft zijn motor vermogen een beter gevoel. Technisch zit die beter inelkaar en het onderhoud is dan ook leuker. De HK450 is bijna vergelijkbaar maar die heeft wel directe servo aansturing en omdat je een betere electronica kunt kiezen zal die wel beter kunnen werken. Echter als je nog nooit een 450 CCCPM heli inelkaar hebt gezet kun je maar beter zorgen dat je hulp in de buurt hebt. Een RTF is ook niet een echte aanrader omdat de standaard RTF zenders vaak na 2 a 3 maand al kuren beginnen te vertonen.

Uit eindelijke advies wordt dan ook een verassende..
Zoek iemand die ook een heli heeft in de directe omgeving.
Kijk wat hij heeft en volg hem. Samen kun je dan snel alle problemen oplossen en van elkaar leren.

Overigens voor jvdl..
Mijn GL450Ct heeft onlangs corona Metal gear servo's op de kop gekregen.
Die had ik ook wel nodig omdat mijn tower pro's tot 2x toe de tanden kapot had in de lucht door heftige banking bochten en pitch bumping...
Iets wat ik met alle andere heli's nooit voor mekaar had gekregen.
Als je beter gaat vliegen en dan richting 3D wilt gaan moet je echt investeren in betere servo's en veel betere staart servo..
Daar worden de stuur kwaliteiten echt veel beter van..
En de Towerpro's zijn dan gewoon niet sterk genoeg meer voor de C uitvoering (t staat voor Titanium.)

Benno
 
@Benno: Hmmm... ik had de DS928BB van Corona gekocht voor op de staart om richting lichte 3D te gaan. Maar jij hebt dan zeker de DS929MG servo erop gezet?? Heb je die nu op de kop EN op de staart??
 
Dit drijgt een eigen topic te worden maar effe kort dan..
Ik heb mijn kerst kado in de vorm van een GY401 met bijbehorende futaba servo. Dat verschil is giganties. Daarvoor had ik nog last van uitbrekende staart als ik full pitch up/down gaf.. Met de GY401 en bij behorende servo was dat meteen superstrak. Daarna nog een keer gecrashed omdat een van de voorste kopservo (towerpro) spontaan zijn tanden brak.
Daarna idd de MG versie van corona..
Die dingen zijn wel lekker snel maar maken een klere herrie..
Gelukkig niet hoorbaar boven de motor uit.
Echt vliegen heb ik daar nog niet mee gedaan i.v.m. de weersomstandigheden..

Benno
 
Bedankt voor de tips. Ik heb na overleg met nog wat mensen besloten toch voor de KDS-450S te gaan. Ik vlieg normaal met E Sky en ben prima te spreken over de kwaliteit. Echter, na het lezen van nog enkele berichten over wisselende problemen met de Belt V2 (slechte afwerking, slappe riem, plakkende kop, mindere kwaliteit ESC) heb ik besloten voor de KDS te gaan. Ik begreep dat er even met het zwaartepunt moet worden gespeeld als de standaard batterij gebruikt wordt. Ook zijn de servo's analoog. Dit zijn echter de enige twee nadelen die ik terug kon lezen over de KDS. Daarnaast is het vrij makkelijk om de 450S kop om te zetten naar aluminium mocht ik dat ooit nog willen doen. Ik ben zeer benieuwd en zal de eerste ervaringen en wat foto's nog wel even posten. Allen bedankt.
 
Toch goed dat je gevraagd hebt.

De Esky Belt is een prima helicopter maar in onderdelen zeer duur.
Het zwaartepunt van de belt ligt anders dan bij de trex 450 clonen zodat deze ook moeilijker te vliegen is.

Ik heb een Esky-Belt V1 en zie het een beetje als speelgoed (als je deze kunt vliegen kun je bijna elke heli vliegen).Wel stukken zuiniger in accuverbruik dan andere 450 modellen.
Een wolf 450-se deze zit tussen de belt en trex in (flybar boven de main blades) Deze vliegt iets stabieler.
Ook heb ik een KDS/GL450C met veel Alu (Geweldig stabiel maar wel snel speling op de alu onderdelen)

Ik vlieg het liefst met mijn HK-450-S.
Dit in combinatie met 4 digitale esky belt servo's en een goede gyro vliegt deze zeer stabiel voor weinig geld.
Ook is het crashen lachwekkend omdat je voor 35$ weer een nieuwe hebt.
Ik heb er nu al 2 versleten met crashes en ga binnenkort een 3de bouwen.

Als ik jou was zou ik een HK450 bij bestellen want deze onderdelen passen ook op een KDS

Succes
 
Zwaartepunt van de Kds is gemakkelijk aan te passen. Gewoon het plaatje waar de batterij op ligt omdraaien. Dus de voorkant naar achteren. Dan steekt ie iets uit aan de voorkant en als je dan de standaard LiPo gelijk legt met het plaatje moet het goed zijn...

Veel plezier met je aankoop en we lezen wel hoe het gaat!
 
zou wel voor de KDS gaan, maar dan is een alu uitvoering bijna een Pré, vind de kds anders nogal zagerig overkomen qua geluid, (resonantie ) met alu is dat stukkkkeee minder.

zou de belt cp, links laten liggen.

gr Joris
 
Ik kreeg afgelopen de week de "vervelende mededeling" dat ik de nieuwe versie van de KDS-450S geleverd krijg. De veranderingen zijn vooral cosmetisch voorzover ik kan achterhalen. Hoop de heli volgend weekend in bezit te hebben, dan weer meer!

Hier nog een impressie:

KDS450SRTFM2n.jpg
 
De heli is binnen en wat een beest! Alles ziet er echt keurig uit. Gister even kort op kunnen toeren en dat zag en klonk allemaal prachtig! Deze versie is uitgerust met een computerzender die overigens wel wat beperkter is dan de duurdere versies (logisch ook). Dit is voor mij de eerste keer dat ik hiermee werk dus dat levert even wat leeswerk op. Ik heb alvast wel wat vragen voor de specialisten hier:

1. Op de zender zit een flip switch waarmee ik kan kiezen tussen "ail/eve/rud en dual rate. Ik kan de dual rate instellingen ook wijzingen in de zender. Maar wat is dual rate uberhaupt? Kon het niet terugvinden.
2. De gain van de gyro wordt op afstand ingesteld (-100 tot + 100 waarbij -100 tot 0 rate mode is en 1 tot 100 heading lock mode is. Echter, vanaf +25 gaat er een lampje branden op de gyro en komt de staartservo niet automatisch weer terug in het midden. onder de 25 en minder wel. Ik heb altijd begrepen dat de gain ongeveer op 60 a 70% moet staan om normaal te kunnen hoveren.
3. Er zitten ook nog twee schroefknoppen op de gyro (kds800), de limit schroef (maximale uitslag staart?) en de delay schroef (analoge servo). Ik heb gelezen dat de waarden voor de limit op ongeveer 10% moet staan en de delay wederom tussen de 60 a 70%. Klopt dit?

Bedankt alvast!
 
Wat een vragen..

1, dual rate is volgens mij netzoiets als Expo..
in deze stand wordt de servo uitslag niet meer lineair met de stick uitslag.
Vooral in het begin zul je veel te grote stick bewegingen maken waarbij Dual rate je bewegingen verkleinen. Maximale servo is nog wel steeds maximale stick..

2. dat ledje geeft aan dat de gyro in Heading Hold gaat en idd komt de servo niet meer terug in de midden stand maar moet de heli eerst om zijn as draaien om de servo in het midden terug te krijgen.

Het eenvoudigste om dat te begrijpen is dat je niet meer je staart verdraaid met je stick maar de richting dat je heli heen wil veranderd.
Dus vlieg je naar het noorden en druk je even de stick een beetje naar rechts draaid de heli naar rechts tot hij richting het oosten vliegt.

Normaal moet je de stick dus vast houden tot hij vergenoeg gedraaid is maar met heading hold werkt het dus net iets anders..
Effe wennen maar zeker bij hooveren veeeeeeel makelijker..

3.Delay heb je alleen nodig met analoge staart servo's en is nodig om de trage analoge werking te compenseren..
Dus bij een digitale servo zet je de delay op 0. (min)
de Servo limit is wel heel belangrijk en moet afgesteld worden zodat de Gyro nooit de servo tever kan verdraaien.
Zet de Gyro op rate..
druk de stick max links en kijk op de staart schuif niet vast slaat..
dus dat de servo niet vast loopt.. Druk vervolgens max rechts en kijk hetzelfde..
Heb je nog ruimte over zet je de limit iets hoger ..
Loogt hij vast dan zet je hem lager..
Dan gaan hooveren in rate stand..
Kijk of de staart blijft staan of heel langzaam verdraaid.. Minder als 10 tellen voor een rondje van 360graden..
verschuif de servo op de staart tot het goed is en (nu komt het) stel de limit weer af.
Zorg dat de servo niet vast slaat en dat de schuif dus ruimte overhoud..
Kijk of de staart stuurstang niet buigt enz..
Ga dan weer hooveren in rate en kijk of de staart rustig blijft..
Verhoog de gain op de zender en zoek het punt dat de staart gaat wiebelen (schudden) als je een staart correctie geeft.
Neem dan gain met ong 10% terug...
Zet dan de zender op Headding hold en zoek weer met zoveel mogelijk gain het punt van schudden op..
Verlaag dan weer dat punt met 10%..

Ik geloof niet in vaste setpoints anders hadden ze het niet afstelbaar gemaakt..
Gain is afhankelijk van headspeed en dus motor, tandwiel, accu spanning enz..
Hogere headspeed geeft automaties een hogere gain en dus moet die op je zender lager staan..
(vandaar die -10%)

Succes en waar blijven de foto's??
Altijd eerst voor je maiden heel veel foto's maken..
Krijg je problemen kun je altijd op de foto's kijken hoe het orgineel inelkaar zat...

Benno
 
Back
Top