Kds 450s Vs Belt Cp V2

Hallo
Heb zelf sinds kort ook een kds450s met 2.4 ghz zender.
Kun je mij helpen met het afstellen van de zender met name het digitaal instellen hoe snel de sticks moeten reageren.
Zitten er nog meer instellingen op om het vliegen eenvoudiger te maken; ben n.l. nog maar een beginner.
Alvasr bedankt voor je reactie.

Groeten Roland.

Ik ga een dezer dagen mijn bestelde KDS450S ophalen bij CSAlkmaar en zo doen zij dat bij aflevering.

groet

Optie 3..
Koop bij een betere modelbouw winkel en laat het model ter plekke bij aflevering voor vliegen..
De basis afstelling wordt dan door de winkel gedaan waarbij je zelf kunt zien hoe het model vliegt..

Overigens geldt dat voor iedere heli (van E-sky tot T-rex) als je zelf nog geen CCPM heli hebt gevlogen...

Benno

Ik krijg binnenkort de KDS-450C binnen. Uiteraard wil ik deze met mijn DX6i laten vliegen. Daarvoor moet een AR6200 worden ingebouwd, volgens mij gaat dat wel lukken. Daarna wordt het andere koek... met name het inregelen, daar zoek ik ook nog hulp voor. Ik zal t.z.t. nog wel een balletje opgooien. Eerst maar eens wachten tot ie binnen is.

Je kan ook een AR6100E gebruiken, daar vlieg ik ook mee en voor een 450size heli gaat dat makkelijk. Tenzij je er zover mee wil vliegen dat je 'm niet meer ziet ;)

Je kan ook een AR6100E gebruiken, daar vlieg ik ook mee en voor een 450size heli gaat dat makkelijk. Tenzij je er zover mee wil vliegen dat je 'm niet meer ziet ;)

Die heb ik nog op de plank liggen... maar die heeft reeds een andere bestemming gekregen. Iemand vond het namelijk nodig om mij aan te steken met de zelfbouw van een Parkjet ;)

Ik krijg binnenkort de KDS-450C binnen. Uiteraard wil ik deze met mijn DX6i laten vliegen. Daarvoor moet een AR6200 worden ingebouwd, volgens mij gaat dat wel lukken. Daarna wordt het andere koek... met name het inregelen, daar zoek ik ook nog hulp voor. Ik zal t.z.t. nog wel een balletje opgooien. Eerst maar eens wachten tot ie binnen is.

De DX6i is een erg makkelijke zender om alles in te regelen, dat moet dus wel lukken. Je zou de filmpjes van Finless Bob over de Trex 450 CCPM setup kunnen kijken op Helifreak.com, daar wordt de hele afregeling besproken, hij gebruikt dan wel een Futaba zender, maar het lijkt allemaal erg veel op elkaar.

De DX6i is een erg makkelijke zender om alles in te regelen, dat moet dus wel lukken. Je zou de filmpjes van Finless Bob over de Trex 450 CCPM setup kunnen kijken op Helifreak.com, daar wordt de hele afregeling besproken, hij gebruikt dan wel een Futaba zender, maar het lijkt allemaal erg veel op elkaar.

En anders... ik zie "Zeist" ik zit momenteel op De Krakeling :mrgreen:
Anyway, wederom bedankt voor de tip, tegen de tijd dat ik 'm binnen heb ga ik mij er echt in verdiepen.

Hoi Lucas
Ik heb een kds 450-S en graag wil ik de zender K6X 2,4 mgh ook gaan gebruiken
voor een parascherm met (electro Gondel) te besturen.

Heb al een extra 2,4 mgh ontvanger en de binding met de zender is al gemaakt.
Hoe kom ik in nu de instellingen zonder dat de gegevens van de heli verloren gaan om deze te programeren en wat zijn daarvoor de instellingen ?
Alvast bedankt.
Gr Frans

Ik begin m'n honey bee FP v2 aardig onder de knie te krijgen, maar de ruimte opzoeken om echt wat te gaan vliegen maar dat is lastig omdat het bijna altijd wel wat waait en de bee zo wind-gevoelig is. Ik had de honey bee aangeschaft omdat die niet echt duur was en het een goede beginnersheli zou zijn.
Nu begin ik het echt leuk te vinden dus aan het kijken voor een CP heli die dan ook meer 'windbestendig' moet zijn.

Ik overweeg ook de esky belt v2 of een kds-450s (beide als rtf dan) of is een king v3 misschien ook het overwegen waard? Ondanks veel lezen hier wel wat advies gebruiken :) Op youtube zag ik bv de video's van nuttcaze waar hij zegt dat een belt wel een goede is voor naa de FP om als je de belt-cp dan beheerst te gaan kijken naar een kit.

De KDS-450 heeft volgens mij het voordeel dat die een t-rex 450 cloon is en er daarmee vele onderdelen en upgrades(?) beschikbaar zijn.
De zender is een programeerbare(zij het lastig) 6 of 7 kanaals dus daar kan je meer mee dan die van de belt.
Verschil wat ik zag qua prijs is ~150 voor de belt en ~230 voor de kds.
Qua budget zit de kds in eerste instantie wel op de grens. Later wil ik wel gaan kijken voor een betere zender ed.

Dus ja beter een kds aanschaffen waar je mee vooruit kan? of een belt en later iets anders?

Ik zeg... Gewoon kopen die KDS450s.

Goed voor de NL economie!!!

Doen wij helivliegers toch wel goed aan mee??? :-D:-D

Om een wat meer gefundeerde mening te geven..
Ik heb de king2 en de Belt-cp gehad...
tussen die beide kies ik 200% zeker de king..
Belt-cp is niet een aanrader al vliegt hij best wel met wat aanpassingen...

De KDS is een klasse of 10 beter al is het nog geen T-rex...
De KDS 450S is niet zo als de KDS450C..
Die laaste is voor 95% compatible met de Huidige t-rex 450ers...
De S is een goede opvolging maar wordt ondertussen overschaduwd door de HK450 GT kit..
Maar dan moet je eerst zelf wat gaan bouwen..
DUs RTF..
KDS450S, CopterX450ME en als je het geld er voor hebt..
de 450SV of nog beter de 450C of copterx 450SE...

Benno

Om een wat meer gefundeerde mening te geven..
Ik heb de king2 en de Belt-cp gehad...
tussen die beide kies ik 200% zeker de king..
Belt-cp is niet een aanrader al vliegt hij best wel met wat aanpassingen...
Mede daarom sinds gisteren een blauwe king3 in huis :)Op het eerste gezicht dus niet veel groter dan de honey bee fp (370 tov 400 dacht ik), wel zwaarder uitgevoerd; even opspinnen in de woonkamer en dan is een groot verschil zeg ;)
De KDS is een klasse of 10 beter al is het nog geen T-rex...
De KDS 450S is niet zo als de KDS450C..
Die laaste is voor 95% compatible met de Huidige t-rex 450ers...
De S is een goede opvolging maar wordt ondertussen overschaduwd door de HK450 GT kit..
Maar dan moet je eerst zelf wat gaan bouwen..
DUs RTF..
KDS450S, CopterX450ME en als je het geld er voor hebt..
de 450SV of nog beter de 450C of copterx 450SE...

Benno
Mja inderdaad ook beperkt budget en ben toch nog een beginner die wellicht niet alle voordelen kan benutten, behalve misschien de extra stabiliteit. Later wellicht eens een betere zender aanschaffen en een kit bouwen. Leuke hobby :p

Back