Kds 450s Vs Belt Cp V2

Hey texel, ik verkoop kaartjes bij de Teso :P

iig, de stock KDS-450S is een leuk vogeltje, maar vrij fragiel door al dat plastic en omdat er een simpele 9g towerpro op de staart zit ook niet super.

Die van mijn is nu grotendeels naar aluminium over gemod en ik zit momenteel op mijn Gy401 Gyro + Futaba servo te wachten voor de staart :)

Hey texel, ik verkoop kaartjes bij de Teso :P

iig, de stock KDS-450S is een leuk vogeltje, maar vrij fragiel door al dat plastic en omdat er een simpele 9g towerpro op de staart zit ook niet super.

Die van mijn is nu grotendeels naar aluminium over gemod en ik zit momenteel op mijn Gy401 Gyro + Futaba servo te wachten voor de staart :)

haha ok,
je woont niet op texel?
(kaartjes worden toch alleen in Den Helder verkocht ;) dus is niet nodig)

Misschien heb ik je al wel eens gezien.. onbewust :D
heb hem trouwens bij v-nix besteld.

Laatst bewerkt:
In de opmerking over de staartservo ga ik met je mee. Maar de KDS is stockzeker geen fragiel vogeltje. Het frame en de staart zijn uiterst sterk (zeker de nieuwe versie) en metaal in de kop heeft ook zo zijn nadelen. Meer schade bij crashes (beginners) en de schroefjes in de kop blijven van zichzelf veel minder goed zitten in metaal waardoor je ze eigenlijk allemaal zou moeten nalopen en vastzetten met locktite. In plastic draaien de schroeven zich echt vast omdat de gaatjes vaak in beginsel iets te klein zijn. En het plastic is sterk genoeg om normaal mee te hooveren en te vliegen. Voor 3d wordt het wel een ander verhaal.

Ik had nog steeds wat drift op mijn staart en las dat er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben of hadden met de KDS. En dat zinde me niet. Dus na iets gespeeld te hebben met de gain (net aan hunten en dan iets eronder) hoopte ik het probleem opgelost de hebben. De heli bleef echter iets naar rechts draaien. Dus maar besloten dat de staart iets aangepast moest worden. De simpele oplossing was het servolinkje een halve slag (dat kan bij deze versie van de KDS-450S) langer te maken. Sindsdien blijft de staart superstrak in het midden. Opgelost dus. Altijd fijn!

Heb de KDS nu twee maanden en bezit en nog steeds erg tevreden. Ben binnenkort wel van plan de staart servo te gaan vervangen door een digitale versie (ben er nog niet helemaal uit welke, neig nu naar de futaba 9257 omdat deze goed combineert met de KDS800 gyro welke feitelijk een GY401 kloon is).

Wel even een waarschuwing voor degene die de heli ook aanschaffen of hebben geschaft. De bevestiging van de ESC is niet zo stevig. Hierdoor is bij mij de ESC losgeschoten en heeft met het voedingssnoertje tegen de buitenloper aan gezeten. Het gevolg is een beschadigd snoer, niet helemaal door maar wel open en aangetast. Ik heb dus besloten daar voor de zekerheid maar even een nieuwe ESC op te gooien, ondanks dat de heli nog wel functioneerde. Wil het risico niet lopen. Nog wel even de vraag of je een ESC altijd dient te programmeren? Of doe je dit alleen als je speciale afstellingen wilt maken? Hrt betreft de standaard 40A ESC zoals deze op de nieuwe versie van de KDS-450S zit.

MVG

Ik heb vandaag een proef gedaan maar het instellen van de zender drijft me tot wanhoop. Een het boekje helpt ook niet echt. De heli doet niet wat hij zou moeten doen.

Dus zo ready to fly is hij niet ingesteld op de zender, als de kds uit de doos komt? heb net even het pdfje va nde zender gelezen dat is niet erg helder.
Zit eraan te denken om deze te bestellen maar wil hem eerst gewoon vliegen zonder veel in te moeten stellen maar jou bericht doet me anders vermoeden of vergis ik me ?

De heli zelf wel, ik heb iets aan de staart en swash moeten klooien maar dat wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik vond de computerzender niet fijn, omdat je slecht kunt zien wat je aan het instellen bent. Ook is de handleiding redelijk onduidelijk. Ik ben nu overgestapt naar een standaard WFly 6ch zender en dat vliegt prima. Later dan maar een knappe computerzender.

Groet

Dus zo ready to fly is hij niet ingesteld op de zender, als de kds uit de doos komt? heb net even het pdfje va nde zender gelezen dat is niet erg helder.
Zit eraan te denken om deze te bestellen maar wil hem eerst gewoon vliegen zonder veel in te moeten stellen maar jou bericht doet me anders vermoeden of vergis ik me ?

Hellaas..
RTF slaat alleen maar op het feit dat de heli compleet inelkaar gebouwd is en dus zonder toevoeging van onderdelen kan vliegen.
Afstellen is iets wat iedere heli piloot moet leren en altijd moet worden gedaan voor de eerste vlucht.
De mate waarin verschilt van levering tot levering..

Optie 1..
Koop en crash..

Optie 2..
Koop en zoek hulp voor de maiden...

Optie 3..
Koop bij een betere modelbouw winkel en laat het model ter plekke bij aflevering voor vliegen..
De basis afstelling wordt dan door de winkel gedaan waarbij je zelf kunt zien hoe het model vliegt..

Overigens geldt dat voor iedere heli (van E-sky tot T-rex) als je zelf nog geen CCPM heli hebt gevlogen...

Benno

kds 450s VS cp belt,

kds is stabieler,
kds is groter
kds is mooier
kds vliegt beter
kds heeft een stalen frame terwijl je voor het zelfde geld een cp moet kopen die van plastic is
kds is beter

zender is ook beter, digitaal trimmen, digitaal instellen hoe snel de sticks moeten reageren
:D

(ik heb een kds ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar heb je ook een belt-cp gehad??

Wat is je vergelijks ervaring??

Benno

Overigens is de KDS dus wel beter dan de Belt-cp..
ongeacht welke KDS je bedoeld.

Maar heb je ook een belt-cp gehad??

Wat is je vergelijks ervaring??

Benno

Overigens is de KDS dus wel beter dan de Belt-cp..
ongeacht welke KDS je bedoeld.

haha was meer een geintje,

maar wel iemand gesproken die vond de kds stabieler vliegen
weet zelf niet wat normaal is kwa stabiliteit,
maar de kds is super na 2 accu's leeg op een halve meter, gaat het nu naar 3 meter met rondjes, erg stabiel

Ik ben ook aan het overdenken om tzt over te stappen naar een KDS 450. Ik oefen nu met een Lama v4 wat natuurlijk heel andere koek is. Ik vraag mij af hoe het zit met de vliegduur per batterij. Nu kan ik ongeveer 10 minuten per batterij vliegen. Ik heb er twee. Hoe zit dat met de KDS?

groet

De meeste 450 size vliegers vliegen ongeveer 8 minuten met een accu lading.
3S1P 2200Mah.

Groeten, Wilbert.

Ho ho..
Ik vlieg gemiddeld 10 tot 11 minuten met mijn GL450Ct
Je kunt ook een 2800 mah nog prima onder de kap steken en dan ga je richting de 14 minuten..
Maar 3 lipo's en 2 laders zijn wel een aanrader om door te kunnen vliegen..

Benno

Zou ik een linkje mogen van die PDF?

Ik kom er niet uit wat wat is op die zender, heel onduidelijk, krijg de instellingen ook niet goed.

Weet iemand uberhaupt hoe de zender werkt van KDS?

alvast bedankt,

groetjes niels

Ik heb de meegeleverde zender even aan de kant gelegd om precies dezelfde reden. De handleiding is erg onduidelijk en het is moeilijk te zien wat je nu aan het instellen bent. Je komt er met wat goede hulp mogelijk wel uit maar dan moet die wel in de buurt zijn. Een standaad zender zonder digitale instellingen heeft mij voorlopig even uit de brand geholpen!

Back