KK2 Board zeer interessant !!

Ik heb de ESC gewoon stuk voor stuk gecalibreerd.
5 minuten werk.

En inderdaad wel de props eraf halen!

Binnenkort zoals geschreven zou de bug voor het gelijk calibreren eruit moeten zijn.
 
Inderdaad. ;)

Via het board alle vier tegelijk .

Zijn je vingers je lief dan haal bij het testen en instellen altijd alle props er af .

Mvg Johan

Ja ik kan soms vaag zijn :confused: haha.

Nee tuurlijk de props eraf anders kan het weleens fout aflopen.

Ik heb de oude firmware nog op het board staan, dus dan gaat dat wel lukken. In de toekomst ook maar eens een flashkabel bestellen en dan flashen. Maar ik wil eerst de oude vliegspecs eens beleven ;)
 
Wat zijn jullie instellingen voor P en I (en evt. andere instellingen)?
Heb even een aantal "voorbeelden" nodig om van daaruit verder te experimenteren.

Heb vanavond het KK2 boardje maar weer eens een factory reset gegeven en denk dat ik hierna een klein logboekje ga bijhouden met instellingen die ik doe en het resultaat om zo te leren.
 
stond 2 pagina's terug

ik heb net de nieuwe firmware erop gezet en ik heb de indruk dat hij veel stabieler is

Mijn P staat nu op 80 en mijn I op 40.
Dit lijkt het goed te doen. Heb maar kort kunnen testen. Hoe krijg je eigenlijk het voltage van je batterij te zien? Moet je dan onderaan 2 draadjes solderen of is er een andere manier?
 
Wat zijn jullie instellingen voor P en I (en evt. andere instellingen)?
Heb even een aantal "voorbeelden" nodig om van daaruit verder te experimenteren.

Heb vanavond het KK2 boardje maar weer eens een factory reset gegeven en denk dat ik hierna een klein logboekje ga bijhouden met instellingen die ik doe en het resultaat om zo te leren.

ROLL/PITCH:
P GAIN:50
P LIMIT 60
I GAIN 0 (huh?:confused: kan mij niet herinneren dat ik die op nul had gezet..)
I LIMIT 20

YAW
P GAIN 150
P LIMIT 90
I GAIN 50
I LIMIT 10

deze instellingen heb/had ik op een HK HAL frame met 2830 850KV met 11" props.

vliegt als een speer.. selflevel nooit gebruikt.. de quad word gek met dat aan..
 
De ESC calibratie bug schijnt eruit te zijn.....er is weer een nieuwe FW.
Vanavond maar eens flashen.
Zal m'n ervaring wel laten weten.
 
net even de nieuwe FW geflashed... En ja hoor de bug is er uit en het board calibreerd weer als van ouds......

nu alles opnieuw afstellen ;)
 
net even de nieuwe FW geflashed... En ja hoor de bug is er uit en het board calibreerd weer als van ouds......

nu alles opnieuw afstellen ;)

Bij mij gelukkig ook de bug eruit.
Ook weer alles opnieuw instellen maar ik ben er nog niet uit wat de beste instellingen zijn.

Maar voorlopig even niet vliegen......vanavond een pootje gebroken :hammer:
Duur verhaal die quadcopters :p
 
ROLL/PITCH:
P GAIN:50
P LIMIT 60
I GAIN 0 (huh?:confused: kan mij niet herinneren dat ik die op nul had gezet..)
I LIMIT 20

YAW
P GAIN 150
P LIMIT 90
I GAIN 50
I LIMIT 10

deze instellingen heb/had ik op een HK HAL frame met 2830 850KV met 11" props.

vliegt als een speer.. selflevel nooit gebruikt.. de quad word gek met dat aan..


dutchcommando, heb je die instellingen met de oorspronkelijke firmware gebruikt of met KK20_1V2?
 
is met de originele firmware.

(na flashen naar de nieuwe FW niet meer op de quad gehad.. ligt gezellig naast de kk 5.0 te wachten op een reden om een frame in te gaan..)
 
Voorbeelden van instellingen zijn ook gebonden aan de gebruikte props en ESC's:
Props : hoe minder spoed en/of diameter des te sneller zullen de motoren kunnen opspoelen
ESC's : Bij de eerst gebruikte ESC's ( HK: TYP1-25A/17135 Turnigy TY-P1 25Amp HEXFET® Brushless Speed Controller ) moest ik de waarde van de P-gain terug brengen naar 50 om rustig ( geen oscillaties )te kunnen vliegen ( nadat een dezer ESC's verbrand was heb ik 4 nieuwe ESC aangeschaft nl. TURNIGY Plush 18amp Speed Controller deze kunnen een PWM rate van 400Hz aan waardoor ik de P-gain naar 100 a 120 kon brengen zonder dat de de quad gaat oscilleren, ik werd bij wijze van spreken van een beginner een kleine professional enkel door andere ESC's te gebruiken.

lijst van 400Hz PWM ESC's
 
Voorbeelden van instellingen zijn ook gebonden aan de gebruikte props en ESC's:
Props : hoe minder spoed en/of diameter des te sneller zullen de motoren kunnen opspoelen
ESC's : Bij de eerst gebruikte ESC's ( HK: TYP1-25A/17135 Turnigy TY-P1 25Amp HEXFET® Brushless Speed Controller ) moest ik de waarde van de P-gain terug brengen naar 50 om rustig ( geen oscillaties )te kunnen vliegen ( nadat een dezer ESC's verbrand was heb ik 4 nieuwe ESC aangeschaft nl. TURNIGY Plush 18amp Speed Controller deze kunnen een PWM rate van 400Hz aan waardoor ik de P-gain naar 100 a 120 kon brengen zonder dat de de quad gaat oscilleren, ik werd bij wijze van spreken van een beginner een kleine professional enkel door andere ESC's te gebruiken.

lijst van 400Hz PWM ESC's

Bedankt voor je info. Is natuurlijk is het ook zo dat de instellingen afhankelijk zijn van de setup. Ikzelf heb een 450 frame, 30A plush ESC (timing gisteren op medium gezet), en Turnigy SK3 1020kV motoren, 1045 props. Ik ben alleen ff op zoek naar wat richtlijnen van andere, om daar mee als begin instelling te starten.
 
update KK2 1.2 software

Er is een update voor de KK2,
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=5082117&d=1344939776

de info:
Firmware V1.2

-Bug-fix: ESC calibration.

There where two uninitialized variables when entering ESC calibration. (flagMutePwm and ServoFilter) Of course this was the one function I forgot to test in V1.1. Sorry about that.

Note that ESC calibration is a bit simpler now. You can plug in the battery and then press the buttons, since the welcome screen adds a bit delay. No need for 4 hands
smile.gif


Also note that the ESC calibration amplifies the throttle signal a bit to make sure the ESC receive the full range of 1 to 2 ms. (in all versions)
This why it it is best to do the ESC calibration though the KK2.

gegroet ;)
 
Andere type aan software voor de KK2...

Heb hem gisteren eens er op gezet en moet zeggen dat het er goed uit ziet.
Het is niet direct bedoeld voor multirotor projecten maar meer voor vleugel modellen
en bij de laatste versie is ook software voor een gimball aansturing (in V3).

hier de link met meer info:
OpenAero2 open-source stabilisation software for KK2 boards - RC Groups


hier een link voor meer software ,natuurlijk alles op eigen risico om de software te gebruiken...

gegroet :D
Downloads - nextcopterplus - Open source fully featured flight controller code for KK type boards - Google Project Hosting

Ik ga het in ieder geval wel wat proberen er mee...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
goed nieuws...auto level aan het werken...

Het is me gelukt met de auto level.
Heb een nieuw board er op zitten met de KK2 1.2 software er op.

Heb hem op een DJI 330 frame zitten en werkt goed,
de waarde's op 100 en 60 staan en levelt goed..

gegroet :D
 
Iemand nog tips voor mij? Hij is klaar die van mij, maar heb het idee dat als ik meer "gas" geef hij achterover wil kantelen. Heb de esc's al opnieuw gecalibreerd en alle motoren draaien de goede kant op. 2x CW 2x CCW. Als ik dan auto level aanzet, gaat het wel gelijk op.. dus kantelt hij niet naar achter met het gas geven.

Iemand nog tipjes voor mij? Ik schijt echt 10 kleuren bagger zo voor de eerste keer....
 
Het is me gelukt met de auto level.
Heb een nieuw board er op zitten met de KK2 1.2 software er op.

Heb hem op een DJI 330 frame zitten en werkt goed,
de waarde's op 100 en 60 staan en levelt goed..

gegroet :D

Wat zijn de rest van de settings voor pitch roll en yaw? Heb hier namelijk eenzelfde quad en krijg hem niet afgesteld.
 
Iemand nog tips voor mij? Hij is klaar die van mij, maar heb het idee dat als ik meer "gas" geef hij achterover wil kantelen. Heb de esc's al opnieuw gecalibreerd en alle motoren draaien de goede kant op. 2x CW 2x CCW. Als ik dan auto level aanzet, gaat het wel gelijk op.. dus kantelt hij niet naar achter met het gas geven.

Iemand nog tipjes voor mij? Ik schijt echt 10 kleuren bagger zo voor de eerste keer....

Ik heb nu deze settings van Dutch aangehouden:

ROLL/PITCH:
P GAIN:50
P LIMIT 60
I GAIN 0 (huh?:confused: kan mij niet herinneren dat ik die op nul had gezet..)
I LIMIT 20

YAW
P GAIN 150
P LIMIT 90
I GAIN 50
I LIMIT 10

deze instellingen heb/had ik op een HK HAL frame met 2830 850KV met 11" props.


Ik heb ze dus met 1200kv motoren met 8x4.5 props. Het gaat nu stukken beter, maar ik ben denk ik nog iets te voorzichtig ermee....
 
Back
Top