Lekker vaag weer van mij :squarewink:
Inderdaad.

Via het board alle vier tegelijk .
Zijn je vingers je lief dan haal bij het testen en instellen altijd alle props er af .
Mvg Johan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Lekker vaag weer van mij :squarewink:
Inderdaad.
Via het board alle vier tegelijk .
Zijn je vingers je lief dan haal bij het testen en instellen altijd alle props er af .
Mvg Johan
ik heb net de nieuwe firmware erop gezet en ik heb de indruk dat hij veel stabieler is
Mijn P staat nu op 80 en mijn I op 40.
Dit lijkt het goed te doen. Heb maar kort kunnen testen. Hoe krijg je eigenlijk het voltage van je batterij te zien? Moet je dan onderaan 2 draadjes solderen of is er een andere manier?
Wat zijn jullie instellingen voor P en I (en evt. andere instellingen)?
Heb even een aantal "voorbeelden" nodig om van daaruit verder te experimenteren.
Heb vanavond het KK2 boardje maar weer eens een factory reset gegeven en denk dat ik hierna een klein logboekje ga bijhouden met instellingen die ik doe en het resultaat om zo te leren.
net even de nieuwe FW geflashed... En ja hoor de bug is er uit en het board calibreerd weer als van ouds......
nu alles opnieuw afstellen![]()
ROLL/PITCH:
P GAIN:50
P LIMIT 60
I GAIN 0 (huh?kan mij niet herinneren dat ik die op nul had gezet..)
I LIMIT 20
YAW
P GAIN 150
P LIMIT 90
I GAIN 50
I LIMIT 10
deze instellingen heb/had ik op een HK HAL frame met 2830 850KV met 11" props.
vliegt als een speer.. selflevel nooit gebruikt.. de quad word gek met dat aan..
Voorbeelden van instellingen zijn ook gebonden aan de gebruikte props en ESC's:
Props : hoe minder spoed en/of diameter des te sneller zullen de motoren kunnen opspoelen
ESC's : Bij de eerst gebruikte ESC's ( HK: TYP1-25A/17135 Turnigy TY-P1 25Amp HEXFET® Brushless Speed Controller ) moest ik de waarde van de P-gain terug brengen naar 50 om rustig ( geen oscillaties )te kunnen vliegen ( nadat een dezer ESC's verbrand was heb ik 4 nieuwe ESC aangeschaft nl. TURNIGY Plush 18amp Speed Controller deze kunnen een PWM rate van 400Hz aan waardoor ik de P-gain naar 100 a 120 kon brengen zonder dat de de quad gaat oscilleren, ik werd bij wijze van spreken van een beginner een kleine professional enkel door andere ESC's te gebruiken.
lijst van 400Hz PWM ESC's
Het is me gelukt met de auto level.
Heb een nieuw board er op zitten met de KK2 1.2 software er op.
Heb hem op een DJI 330 frame zitten en werkt goed,
de waarde's op 100 en 60 staan en levelt goed..
gegroet![]()
Iemand nog tips voor mij? Hij is klaar die van mij, maar heb het idee dat als ik meer "gas" geef hij achterover wil kantelen. Heb de esc's al opnieuw gecalibreerd en alle motoren draaien de goede kant op. 2x CW 2x CCW. Als ik dan auto level aanzet, gaat het wel gelijk op.. dus kantelt hij niet naar achter met het gas geven.
Iemand nog tipjes voor mij? Ik schijt echt 10 kleuren bagger zo voor de eerste keer....
de waarde's op 100 en 60 staan en levelt goed..