koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik denk dat je achter medium bedoeld, ik kan soft carpet achter nl niet vinden op de site van xceed. Of ik kijk er overheen.

Ik rij met
Purple voor 40 shore
Lilac achter 37 shore

Dat is dus een stuk harder dan wat jij gebruikt.

P.s dit zijn mobgumms en dus geen speciale carpet banden.
 
Ik denk dat je achter medium bedoeld, ik kan soft carpet achter nl niet vinden op de site van xceed. Of ik kijk er overheen.

Ik rij met
Purple voor 40 shore
Lilac achter 37 shore

Dat is dus een stuk harder dan wat jij gebruikt.

P.s dit zijn mobgumms en dus geen speciale carpet banden.

Ik zie ze daar ook niet staan, maar ik heb ze wel.
RR-CARPET-SOFT Part Nr.: #101569

Overigens ga ik wel medium proberen aan de achterkant. Dat scheelt wellicht wat tegen het kiepen, en hopelijk levert het ook wat stuur op.
 
Ik zie ze daar ook niet staan, maar ik heb ze wel.
RR-CARPET-SOFT Part Nr.: #101569

Overigens ga ik wel medium proberen aan de achterkant. Dat scheelt wellicht wat tegen het kiepen, en hopelijk levert het ook wat stuur op.

101566 1:10 WGT FR black carpet soft
101567 1:10 WGT FR black carpet medium
101568 1:10 WGT FR black carpet hard
101569 1:10 WGT RR black carpet soft
101570 1:10 WGT RR black carpet medium
101571 1:10 WGT RR black carpet hard

Ik heb de indruk dat je vrij "agressief" rijdt, en je moet gaan proberen veel meer door de bochten te "rollen", dan zal die minder last gaan hebben van "grip roll".
Verder kun je idd medium achter proberen.

p.s., ook ik rij soms nog steeds te agressief, is erfenis van het brandstofrijden..... maar het lukt steeds beter. :p
 
Ik begreep dat er vorigjaar met lilac rondom gereden werd, dit is shore 37.
Dit zijn natuurlijk wel andere banden maar ik vind het verschil erg groot.
 
Ik heb de indruk dat je vrij "agressief" rijdt, en je moet gaan proberen veel meer door de bochten te "rollen", dan zal die minder last gaan hebben van "grip roll".
Verder kun je idd medium achter proberen.

Ik had er gister wel heel erg last van, juist ook in het midden van de hairpins waar de auto gewoon aan het rollen was. M'n rijstijl helpt inderdaad niet mee, maar het is meer dan alleen dat.
Het is jammer dat zo'n WGT maar in zo'n kleine range van bandendiameters écht snel is, dat geldt voor de 1/12 hetzelfde denk ik.
 
Ik rij Xceed Carpet Hard (40) voor en Xceed Carpet Medium (30) achter. Was in de veronderstelling dat Medium achter 35 was, maar dit blijkt niet zo te zijn. Hard achter is 35. Maar eens kijken waar die te verkrijgen zijn....

Overigens rijd deze combi (40-30) met een goede afstelling wel oké.

Nu ik nog;)....

Halewijn
 
Staar je niet blind op die hardheden, de compound is ook van belang, hoeveelheid natuurlijk rubber ofzoiets. Krens zou er wel een lezing over kunnen geven.
Wellicht is zacht achter, voor binnen wel te zacht, en is medium beter, dus Bart, gewoon proberen.
 
ik kan soft carpet achter nl niet vinden op de site van xceed. Of ik kijk er overheen.

Staan er weer bij. ;)

Het is jammer dat zo'n WGT maar in zo'n kleine range van bandendiameters écht snel is, dat geldt voor de 1/12 hetzelfde denk ik.

Ja, maar wellicht in mindere maten.
Ik draai ze al vrij klein, want als ze te groot zijn, chunken ze snel en kun je ze alsnog weggooien.
Ook moet je gewoon de rijhoogte binnen vrij laag houden, scheelt ook in grip roll.
 
Staan er weer bij. ;)



Ja, maar wellicht in mindere maten.
Ik draai ze al vrij klein, want als ze te groot zijn, chunken ze snel en kun je ze alsnog weggooien.
Ook moet je gewoon de rijhoogte binnen vrij laag houden, scheelt ook in grip roll.

bedenk ook dat als je auto het tapijt raakt in de bocht er ook dingen gebeuren die je niet wilt. Na de run even checken: als de zijkant van je chassis aan de onderkant helemaal plakt van het rubber dat op de baan ligt staat de auto te laag !
 
maak je niet te druk om 64 of 48 dp. Heb vorig jaar 48dp binnen gereden omdat ik geen 64dp heb en dit ging ook gewoon goed.
 
maak je niet te druk om 64 of 48 dp. Heb vorig jaar 48dp binnen gereden omdat ik geen 64dp heb en dit ging ook gewoon goed.

Ik maak me ook niet dtuk om de 48dp, maar 17t 64dp is toch een hele andere verhouding dan 17t 48dp? Daar was ik eerder verbaasd over....
 
ah ok :) verhoudingsgewijs maakt het niet uit. 16 pinion en 75 spur in 64dp is dezelfde verhouding als 16 pinion en 75 spur in 48dp. Enigste verschil zit hem in de diameter van de pinions en spurs. Die zal bij 48dp groter zijn omdat die grotere tanden heeft. Voordeel van 64dp is dat je de rollout fijner kunt afstemmen en het loopt iets stiller en wellicht iets minder weerstand maar heb daar verder geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Heu, 17t 64dp?? Ik rij 17t 48dp....tires 56mm. Mmmmm, ik moet me toch maar wat meer in die roll out materie gaan duiken:-) .

Laat je niet meteen van de wijs brengen, ik ben ook maar wat aan het proberen. Maar ik heb echt het idee dat een flink kleine rollout een uitkomst gaat zijn op de binnenbaan.

Ik heb ze al besteld bij The Border, maar voor hem staan ze in backorder bij z'n leverancier dus het duurt nog even voordat hij ze heeft waarschijnlijk. Maar ik zou wel graag de EPS met een kleine roll-out rijden, dus vandaar mijn zoektocht.
 
Maar ik heb echt het idee dat een flink kleine rollout een uitkomst gaat zijn op de binnenbaan.

Maar ik zou wel graag de EPS met een kleine roll-out rijden, dus vandaar mijn zoektocht.

Aan welke rollout denk jij dan Bart? Volgens Gearchart heb ik een roll out van 38.34... (17T, 78 spur en 56mm).


Halewijn
 
Laatst bewerkt:
Back
Top