koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Leuk dat je weer gaat rijden, ik ben er ook niet elke week als je maar lol hebt als je er bent.

We rijden bijna allemaal met hobbywing motor en regelaar, banden van bv xceed hard voor medium achter. Er word ook met medium rondom gereden.
Smeer middel varieert het meeste denk ik alle bekende merken worden wel gebruikt.

Ja, idd als je er logisch over na denkt klopt het gewoon :-). Want in het begin van het seizoen ging m'n auto echt goed rond. Maar nu ik dus spacer/shims weg moet halen onder je stuurblokken, om je rij-hoogte te corrigeren, komen automatisch je stuurstangen steeds lager te liggen. Dus de enigste oplossing is dan om (als je geen andere servo saver hebt) je servo schuin te zetten net als je 1/12...
Thanks Alexander!

Schuin zetten en altijd schuin laten;). Je zult mischien wat meer stuur moeten inbouwen naderhand maar je zult zien dat je over het gehele bereik geballanceerder rond gaat= sneller

@alex

Nissan mix voor 225
Achter 245
Nissan p35 voor 205
Achter 235
Mercedes voor 220
Achter 240

Erg makkelijk je kunt ze zo overelkaar stapelen
546b6c20-d367-d29f.jpg

@alex

Nissan mix voor 225
Achter 245
Nissan p35 voor 205
Achter 235
Mercedes voor 220
Achter 240

Zeker weten?

Dus de Nissan Mix is niet legaal met 245mm en de Mercedes ook niet met 240....
Nissan p35, 205mm aan de voorkant, lijkt me wel erg smal.....

Hoezo niet Martin? Het regelement zegt dat de max. breedte 250mm mag zijn dus... :D

Afmetingen en specificaties voor de 2wd Pro-Ten

Schaalverhouding: 1:10
Maximale breedte 250 mm
Aandrijving: op 2 wielen direct aangedreven op de achterwielen met differentieel
Wielbasis 228-280 mm
Alle types 2wd (CCT, Pro-Ten, F103, F104 en Formule 1 worden toegelaten)

Oh, hahaha, en ik ging er (helemaal foutief natuurlijk) een beetje automatisch vanuit dat 235mm de max. breedte zou zijn....

Prutser. :p

Blijkbaar!

Ik hou me ook helemaal niet bezig met het regelement voor Pro10, met 1/8 is het wel anders, maar Pro10 is "voor erbij"....

Zelf ben ik momenteel bezig met het maken van een specifieke pro10 body, qua maten zal ik wat moeten knippen om binnen de regelgeving te blijven, maar dat gaat wel lukken..!!

Het doel is om wat snelheid eruit te halen, ga immers zo hard dat het bijna niet leuk meer is...Graag zou ik van de expert willen weten of deze specifiek typisch gemaakte pro10 kap die voldoet aan de maatvoering en eventueel op wens te verkrijgen is voor een kleine vergoeding bij mij in een kleine serie....gebruikt mag worden in het kampioenschap...??

Onderstaand een afbeelding van mijn nieuwe creatie, er komt natuurlijk nog wel een custom paintjob op en aan de voorkant moet die iets smaller. De Gurneystrip zal misschien gebruikt worden, maar hier wil ik nog wat mee testen.
(Let vooral op de airducked aan de voorkant, dit zorgt dus voor motor koeling op hoge snelheid.!!)

86904-5.C_1.jpg

Nou Roy, dat klinkt interessant! En ook wel een flitsend logo op de kap. Alleen vraag ik me af of het verstandig is om de onderkant erop te laten.

Even een goede tip nodig, ik wil even weten wat het verschil is tussen de bovenste en het onderste holes voor de stuurstangen op de servosaver..

Wat zou voor mij het beste zijn.
foto1.jpg

Back