koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Het verschil zit hem uiteindelijk in een verschillende Ackerman instelling. Voornaamste verschil bij de pancar zal de hoek van de stuurstangen zijn. Deze wil je zo parallel mogelijk aan je bovernste draagarmen hebben. In dat geval zoals je nu de servo erin hebt liggen zou ik de laagste gaatjes nemen. Ik heb zelf altijd de servo zo gehad maar ben over gestapt op een schuin liggende servo zoals Alexander hem in de auto heeft. In jouw geval zou ik dus de laagste gaatjes nemen...
 
Het verschil zit hem uiteindelijk in een verschillende Ackerman instelling. Voornaamste verschil bij de pancar zal de hoek van de stuurstangen zijn. Deze wil je zo parallel mogelijk aan je bovernste draagarmen hebben. In dat geval zoals je nu de servo erin hebt liggen zou ik de laagste gaatjes nemen. Ik heb zelf altijd de servo zo gehad maar ben over gestapt op een schuin liggende servo zoals Alexander hem in de auto heeft. In jouw geval zou ik dus de laagste gaatjes nemen...
Dank joost.....
 
Eerste glimps van een nieuwe podplaat voor t-bar auto's met Associated symetrische T-bars. Plannen zijn er om deze binnen afzienbare tijd in productie te nemen. :D

Het is een 3mm aluminium 7075 T6 podplaat.
Er zijn 2 types:
1. Podplaat voor 2,5mm - 2,9 mm carbon chassis. De podplaat heeft een 0,5mm verlaging tpv de bulkheads zodat de podplaat niet onder het hoofdchassis uitkomt.

2. Podplaat voor 3mm carbon chassis, dus zonder 0,5mm verlaging tpv de bulkheads.

1.png
 
NICE! Ziet er gaaf uit Alexander... Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ga je zelf ook een 3mm chassis maken dan voor de L2?
 
Even een goede tip nodig, ik wil even weten wat het verschil is tussen de bovenste en het onderste holes voor de stuurstangen op de servosaver..

Wat zou voor mij het beste zijn.

Dat was wel makkelijk van die Serpent servosaver van mij, want daar kan je niet kiezen. ;)

Als je inderdaad de onderste gaatjes neemt, zoals al aangegeven, geeft dat ook nog het voordeel dat je servo het minder zwaar heeft met sturen. Je stuur wordt er wel langzamer van, maar de snelheid van je servo kan dat wel hebben.

Bumpsteer zoals aangegeven hoeft overigens niet vervelend te zijn, want het geeft ook automatisch meer stuur in snelle bochten, daar waar een Pro10 vaak juist onderstuur begint te krijgen...
 
NICE! Ziet er gaaf uit Alexander... Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ga je zelf ook een 3mm chassis maken dan voor de L2?

Nee was op dit moment niet mijn plan. Ik ben wel bezig om het één en ander in cad te zetten maar is puur voor de hobby om het programma weer opnieuw te leren kennen. Het chassis is nog goed en als ik bedenk wat die auto allemaal overleeft heeft zie ik het niet snel gebeuren dat ik er problemen mee krijg:D. Heeft voor mij niet zoveel zin om iets te maken als het niet kapot is.

Heb nog de MH-X10 en die heeft 3mm carbon vandaar de 2de optie.
 
Alex,

Ik kennatuurlijk niet het hele ontwerp, maar de positie van de podplate tov van het chassis wordt toch bepaald door de tbar? Dan zou bij een 2,5mm chassis er een verlaging van de zijde van de tbar noodzakelijk zijn... En niet van de podplates?

Grt
Julius


Eerste glimps van een nieuwe podplaat voor t-bar auto's met Associated symetrische T-bars. Plannen zijn er om deze binnen afzienbare tijd in productie te nemen. :D

Het is een 3mm aluminium 7075 T6 podplaat.
Er zijn 2 types:
1. Podplaat voor 2,5mm - 2,9 mm carbon chassis. De podplaat heeft een 0,5mm verlaging tpv de bulkheads zodat de podplaat niet onder het hoofdchassis uitkomt.

2. Podplaat voor 3mm carbon chassis, dus zonder 0,5mm verlaging tpv de bulkheads.

1.png
 
hoi julius,

Er komt inderdaad nog een verlaging tpv waar je de t-bar op de pod bevestigd. Dit is op de tekening weggevallen. :rolleyes:

Even een uitgebreidere uitleg.
Het originele chassis is 2,7mm dik. De originele podplaat is 2,5mm dik. De T-bar wordt dmv t-bar spacers aan de pod gemaakt. De t-bar spacers hebben dezelfde dikte als het hoogte verschil van de geplaatste t-bar op het chassis.

De 2,5mm alu pod zit aan de bovenzijde op één lijn met de bovenzijde van het chassis. Het zit niet op één lijn als je het via de onderzijde bekijkt. Aan de onderzijde heb je een verloop van 0,2mm naar boven tov het chassis. (2,7mm-2,5mm=0,2mm). De bulkheads zitten op één lijn met het hoofdchassis.

Als we een 3mm alu plaat gebruiken en deze volgens met t-bar spacers etc bevestigen zal deze aan de bovenzijde op één lijn lblijven met het hoofchassis maar valt die 0,3mm (3mm-2,7mm) onder de lijn van het chassis aangezien de bovenzijde van het materiaal op één lijn zit en niet de onderzijde.

We moeten de podplaat dus naar boven brengen zodat de onderzijde van de podplaat op dezelfde lijn of hoger ligt als de onderzijde van het chassis. Anders krijgt de pod waarschijnlijk erg veel te verduren over curbs en overige zaken. Dit heb ik dmv 0,5mm inkassingen gedaan. (had ook 0,3mm kunnen kiezen aangezien dat het exacte verschil is)

De podplaat wordt 0,5mm naar boven gebracht door de t-bar spacers 0,5mm in de pod te verdiepen (moet nog aangepast worden op de tekening) en de bulkheads worden 0,5mm verdiept om in lijn met het hoofdchasis te blijven.

Uiteindelijk is de pod dan aan de onderzijde 0,2mm hoger dan de onderlijn van het chassis (0,3mm onder het chassis - 0,5mm verhoging = 0,2mm naar boven in vergelijking met de onderzijde van het hoofdchassis). De onderzijde van de t-bar spacers en de bulkheads zijn in lijn met het chassis.

Dit betekend overigens wel dat de bovenzijde van de podplaat niet in lijn is met de bovenzijde van het chassis maar omdat de bulkheads ook naar beneden zijn gebracht zitten deze nog steeds op één lijn met het hoofdchassis. net zoals dit ook het geval is bij de originele pod.

Ik moest er zelf even over nadenken :oops::)

Bij de andere podplaat heb je daar natuurlijk geen last van aangezien die voor een 3mm chassis is bedacht en dus de pod niet naar boven hoeft te brengen. Die zit dus zowel aan de bovenzijde als onderzijde in lijn met de bovenzijde en onderzijde van het chassis.
 
Laatst bewerkt:
Om ffies terug te grijpen naar bodies voor de pro10, ik heb in de kast nog een Toyota body(tenminste daar lijkt hij op) gevonden die op 235MM auto's past.
Lijkt verdacht veel op de Toyota TS020 als ik mij niet vergis.
Zal er vanavond eens een foto van maken.
Helaas wel door een ander al wielkasten uit gehaald en bodypost gaten in gemaakt:(
Is iemand van hier toevallig op de hoogte of deze body wat is, of wie je maker is geweest?

mvg Roy
 
Wellicht hotbodies toyota? Heeft Jitze ook nog mee gereden. Niks mis mee. Is die al compleet uitgeknipt of alleen de wielkasten en de bodypost eruit?
 
Voorste wielkasten, bodypost gaatjes en een antenne gaatje.
Achterwielkasten zitten er nog in maar de achterzijde is al een gedeelte uitgeknipt.
Ben met een uurtje thuis en dan maak ik wat foto's.

mvg Roy
 
yup Hotbodies Toyota. Jammer dat die uitgeknipt en gespoten is.

Met wat 1:10 stickers kan die er ook zo uit zien.
TOYOTA20GT12012L3.jpg


imagesCAMZ3ACV.jpg


f5d04ea6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mja ik weet hoe hij er uit kan zien.
Had hem in het verleden ook op de Tamiya F103.
Lijkt ook verdacht veel op de HPI Toyota TS020.

mvg Roy
 
het is een body die bij een RTR set word geleverd van Victory Hawk is een tijdje geimporteerd door aerotoys deze auto is een regelrechte copy van acedemy

gr Jan
 
@kees, welk programma is dat?



@foxspeed, het zou inderdaad een copy kunnen zijn, de VH sticker zou Victory Hawk kunnen zijn? Het origineel is de hotbodies toyota.

Zo heeft Joost nog ergens een Peugeot MD gescoord uit een pancar kit van één of andere academy
 
Back
Top