hoi julius,
Er komt inderdaad nog een verlaging tpv waar je de t-bar op de pod bevestigd. Dit is op de tekening weggevallen.
Even een uitgebreidere uitleg.
Het originele chassis is 2,7mm dik. De originele podplaat is 2,5mm dik. De T-bar wordt dmv t-bar spacers aan de pod gemaakt. De t-bar spacers hebben dezelfde dikte als het hoogte verschil van de geplaatste t-bar op het chassis.
De 2,5mm alu pod zit aan de bovenzijde op één lijn met de bovenzijde van het chassis. Het zit niet op één lijn als je het via de onderzijde bekijkt. Aan de onderzijde heb je een verloop van 0,2mm naar boven tov het chassis. (2,7mm-2,5mm=0,2mm). De bulkheads zitten op één lijn met het hoofdchassis.
Als we een 3mm alu plaat gebruiken en deze volgens met t-bar spacers etc bevestigen zal deze aan de bovenzijde op één lijn lblijven met het hoofchassis maar valt die 0,3mm (3mm-2,7mm) onder de lijn van het chassis aangezien de bovenzijde van het materiaal op één lijn zit en niet de onderzijde.
We moeten de podplaat dus naar boven brengen zodat de onderzijde van de podplaat op dezelfde lijn of hoger ligt als de onderzijde van het chassis. Anders krijgt de pod waarschijnlijk erg veel te verduren over curbs en overige zaken. Dit heb ik dmv 0,5mm inkassingen gedaan. (had ook 0,3mm kunnen kiezen aangezien dat het exacte verschil is)
De podplaat wordt 0,5mm naar boven gebracht door de t-bar spacers 0,5mm in de pod te verdiepen (moet nog aangepast worden op de tekening) en de bulkheads worden 0,5mm verdiept om in lijn met het hoofdchasis te blijven.
Uiteindelijk is de pod dan aan de onderzijde 0,2mm hoger dan de onderlijn van het chassis (0,3mm onder het chassis - 0,5mm verhoging = 0,2mm naar boven in vergelijking met de onderzijde van het hoofdchassis). De onderzijde van de t-bar spacers en de bulkheads zijn in lijn met het chassis.
Dit betekend overigens wel dat de bovenzijde van de podplaat niet in lijn is met de bovenzijde van het chassis maar omdat de bulkheads ook naar beneden zijn gebracht zitten deze nog steeds op één lijn met het hoofdchassis. net zoals dit ook het geval is bij de originele pod.
Ik moest er zelf even over nadenken

Bij de andere podplaat heb je daar natuurlijk geen last van aangezien die voor een 3mm chassis is bedacht en dus de pod niet naar boven hoeft te brengen. Die zit dus zowel aan de bovenzijde als onderzijde in lijn met de bovenzijde en onderzijde van het chassis.