koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Zie net dat er al 36 pro10 rijders hebben ingeschreven voor de deutsche meisterschaft in Munster (1/8 circuit). Aantallen waar wij alleen nog van kunnen dromen.

Het is volgens mij een open wedstrijd. Iemand wellicht interesse om volgend jaar mee te doen in de 10.5t klasse als het een beetje in de buurt wordt gehouden? Ik denk dat wij daar zeker een hele grote kans maken. Modified is bijna niet haalbaar maar van 10.5t klasse hebben ze geen kaas gegeten.:mrgreen:

Teilnehmerliste
ps: even inschrijvingen 28-08-11 uitkiezen in het menu

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat je wel lid moet zijn bij een duitse club(of velp),en minimaal 1 sk lauf meerijden om tekwalificeren.

Duitser rijden in de stock toch met een 9,5 t?.

Ik heb er zelf ook wel eens aan zitten tedenken,lid worden bij een goedkoope duitse club.Inschrijven voor de sk lauf op oberhausen(vaak in combi met de lemans race) en hopa,je kunt meedoen om het duits kampioenschap.
Maar het ontbreekt bij mij meestal aan tijd. :)

Stock is nu ook 10.5t.

wat ik me kan herinneren was het open en het staat ook op de uitnodiging http://www.mcmunster.de/files/ausschreibungen/2011/a_dmegpro10_2011.pdf

even copy en paste
Teilnahme: Fahrer mit gültigem DMC-Ausweis und Gastfahrer.
Fahrern ohne DMC Lizenz wird eine Versicherungsgebühr von 3.-€ berechnet

Filmpje van mc munster. Vind het zelf wel een leuk circuit. In het filmpje wordt er Euro GT klasse gereden (200mm pancars met 17.5t zonder vertiming).

Laatst bewerkt door een moderator:
Rearpod CRC

He Kees en Joost,

Begrijp ik het goed dat jullie een alternatieve achterpad gaan maken voor de CRC? Eentje zonder verbredingswielmeenemers zeg maar?

Ik hoor het graag even ;-)

Gr. Niels

Ja klopt Niels, ik ben bezig met de CAD tekeningen voor een wide-pod voor de CRC Pro10. Op die manier heb je dus niet meer de alu verbredings hubs nodig. Wat rest is nog een goede maatvoering voor de upper pod plate en als die er is materiaal en freeswerk en dan kunnen we aan de slag, als je interesse hebt laat maar weten. Dat scheelt weer in de kosten uiteindelijk...

Zie net dat er al 36 pro10 rijders hebben ingeschreven voor de deutsche meisterschaft in Munster (1/8 circuit). Aantallen waar wij alleen nog van kunnen dromen.

Het is volgens mij een open wedstrijd. Iemand wellicht interesse om volgend jaar mee te doen in de 10.5t klasse als het een beetje in de buurt wordt gehouden? Ik denk dat wij daar zeker een hele grote kans maken. Modified is bijna niet haalbaar maar van 10.5t klasse hebben ze geen kaas gegeten.:mrgreen:

Teilnehmerliste
ps: even inschrijvingen 28-08-11 uitkiezen in het menu

Moeten we maar eens gaan kijken dan volgend jaar Alexander... Lijkt mij wel gaaf om daar even wat neer te gaan zetten toch? Hebben we het nog wel even over binnenkort dan...

Zeker een leuk baantje met een aantal mooie rechte stukken erin, kunnen we wel knallen!!!

oke,dat wist ik ook nog niet.

ps,heb je al op de site van corally gekeken? :)

Leuk stukje van Mathijs... De foto's komen van mijn camera, ook leuk om terug te zien op de Corally site ;)
Was inderdaad even spannend die laatste finale en helaas door het "race incident" met Martin ging het niet helemaal lekker maar zeker een mooie finale op Rucphen... Ze hadden alleen even de andere foto mogen nemen in mijn mening haha... ;)

Uiteraard moet de grote ster van Corally op de voorpagina ;););) Ook al wordt ie maar derde......:rolleyes: Is een stukje Pro10 promotie van mijn kant.

Ik had ook al dit jaar met een schuin oog naar de optie om het DM mee te doen gekeken. Maar aangezien ik eind van het jaar vader wordt, is de focus iets verschoven. Volgend jaar maar weer eens kijken. Ik hoop dat de DM een keer in Oberhausen gehouden wordt. Lekker dicht bij.

Voor carbon, kijk eens op hobbyking. Goedkoop en redelijke kwaliteit zo te lezen in de reviews. De platen zijn volgens mij niet helemaal goed uitgelezen (kans op krasjes in het carbon etc) maar voor een achterpodplaat maakt optische defecten niet echt iets uit. De platen zijn niet al te groot maar je kunt er wel wat podplaten van maken lijkt me.

Had de tip van Martin gekregen die het gebruikt heeft voor zijn 1/8 Serpent brushless project.

Een nieuwe bovenpodplaat die beide bulkheads verbind zou je ook nog kunnen maken. Maakt het allemaal toch net wat stijver van. Die chassis brace wat tevens fungeert als lipohouder vind ik ook goed gelukt.

Laatst bewerkt:
Maakt me op zich niet zoveel uit waar het DM gereden wordt dan. Als we daar met een groepje heen kunnen denk ik ten eerste zoals Alexander al zegt dat we goede kansen hebben en ten tweede zal het een leuk (lang) weekend kunnen worden denk ik...

Klopt Niels, als we met een paar man zo'n plaat kopen valt de kost best mee denk ik. En dan hebben we allemaal wat spare parts voor als er wat kapot gaat.

Ik heb idd nu ook zo'n nieuw boven dek maar die zit alleen aan de voor kant vast.
546b64aa-ee69-fc19.jpg

Hier een tekening van de pod die joost gaat maken, het is een ruwe schets!
546b64aa-ee9b-2d86.jpg

@jan en martin mochten jullie ook interessen hebben, laat het maar even weten!

Laatst bewerkt:
ik zou persoonlijk die bovenplaat doortrekken zodat je die zoals op die foto met de 1/12 met 4 schroeven vast zet. samen met de 5de schroef die het paaltje met de pivotbal verbind heb je best een stevige pod, helemaal met de X-brace aan de achterkant. Ga je dan ook met de IRS hubs werken? De oval hubs van CRC zijn dezelfde lange IRS hubs maar dan in rood ;)

Laatst bewerkt:
Back