koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Thanks voor de tip:D
Nu nog iemand vinden die dit voor mij kan doen daar ik zelf niet in het bezit ben van deze programma's en helemaal al niet in het bezit van een freesbank.

mvg Roy

Mochten ze de t-bar etc niet meer verkopen zou het wellicht verstandig zijn de maatvoeringen eerst in CAD te zetten en wellicht een aantal te laten fresen uit 2mm epoxy. Je kunt er zo een stuk of 8 uit één plaatje halen.

Ben je niet meteen plat als je een keer een t-bar breekt. Je bent zo weer een maand of meer verder. De kans op het breken van een t-bar buiten is erg gering maar je weet het nooit.

Het seizoen is zo goed als afgelopen maar er zijn er wel een paar die dat zouden kunnen doen.

Wat wel belangrijk is, is dat de epoxy plaat maximaal 2mm dik is. Zo is de originele t-bar van de rc10l2 1,9mm dik.

Er kan een marge inzitten van plus of min 5-10%. Ik had begin van dit jaar t-bars ontworpen met meer instelmogelijkheden. Ik had een plaat gekocht van 2,0mm die in het echt 2,2mm bleek te zijn. Die t-bars die uit die ene plaat heb laten frezen zijn dus niet te gebruiken. Ze zijn te dik en passen niet op mijn auto.

Ik heb later een plaat bij conrad besteld en die is wel 2,0mm. Ik heb deze nog in de kast liggen. De originele RC10L2 t-bars zijn nog gewoon te koop en deze werken eigenlijk achteraf gezien bijzonder goed. Die extra instelmogelijkheden die ik had verzonnen had heb ik eigenlijk achteraf niet nodig :rolleyes:
Als je wilt kan je die 2mm plaat overnemen van mij. Koste iets van 11 euro als ik me goed herinner.

En het tekenwerk kan ik wel voor je doen. Ken ook iemand die het freeswerk kan doen dus dat is ook geen probleem. Heb dan wel een T-bar van je nodig om de maten goed op te nemen.

Hallo allemaal,
Fijn om een forum te vinden waar actief over pro10 gepraat word! Moosimasters is wel heel stil geworden.
Men naam is Dirk Quanten en ik ben een van de weinige pro10 rijders in Genk, Belgie.
Het is nu ook weer een paar maanden geleden, maar dat heeft meer met verbouwingen te maken ipv. verlies van interesse.
Verder rij ik in de winter wel vrij actief 1/12 in Megadrom.

Zelf ook al wel avontuurtjes gehad met zelfbouw, maar vanwege tijdsgebrek (en stevigheid van de as...) terug naar Corally gegaan dit jaar.

Groeten,

Dirk

Hallo Joost,

Indien dit te doen is graag.
Kan ik dat gebakkie ook eens we weg op sturen.
Moeten we binnenkort eens afspreken ivm tekenen.
Ik heb nog wat meer onderdelen die ik van BV carbon wil hebben ipv kunststof.
Laat jij het frees werk doen door Oscar?

mvg Roy

En het tekenwerk kan ik wel voor je doen. Ken ook iemand die het freeswerk kan doen dus dat is ook geen probleem. Heb dan wel een T-bar van je nodig om de maten goed op te nemen.

Hallo allemaal,
Fijn om een forum te vinden waar actief over pro10 gepraat word! Moosimasters is wel heel stil geworden.
Men naam is Dirk Quanten en ik ben een van de weinige pro10 rijders in Genk, Belgie.
Het is nu ook weer een paar maanden geleden, maar dat heeft meer met verbouwingen te maken ipv. verlies van interesse.
Verder rij ik in de winter wel vrij actief 1/12 in Megadrom.

Zelf ook al wel avontuurtjes gehad met zelfbouw, maar vanwege tijdsgebrek (en stevigheid van de as...) terug naar Corally gegaan dit jaar.

Groeten,

Dirk

Welkom op dit deel van het forum Dirk. Gebruik je nog steeds die voorophanging met 2 trf dempers? Volgens mij heeft VIP performance nu rijhoogte inserts gemaakt voor de corally as zodat je ipv de amerikaanse assen de corally as kunt gebruiken.

Roy,
Klopt ja, ik laat Oscar het freeswerk doen in alle gevallen. Zijn werk is zéér goed en nauwkeurig tot nu toe dus...
Over het tekenen. Het makkelijkste is om een T-bar in een enveloppe op te sturen naar mij. Dan kan ik er rustig aan meten en tekenen. Een avondje afspreken is in mijn ogen niet echt een optie aangezien ik dan maar kort het onderdeel in handen heb.
Dit doe ik wel vaker met onderdelen van Alexander ook en werkt prima.

@Dirk: Goed om weer van je te horen man... ;)

koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

- waarvan heb je de zwarte zijkanten gemaakt?
- merk je daar iets van tijdens het rijden? Kan alleen beoordeeld worden als gereden is met en zonder natuurlijk:)
- hoe zit het met de downforce bij deze body? Ik bedoel ze heeft niet veel vleugel
- wel of geen spoilersflap monteren? (die verstelbaar is)
- iets wat ik in mijn hoofd heb om misschien te doen: Nissan P35 body voor de lange circuits met grote snelle bochten. De Peugeot 905B HD voor op de korte en technische circuits. Zou dat iets zijn? Ik bedoel het niet voor jou of een ander maar gewoon voor mezelf. Je mening stel ik op prijs
- welke banden met hoeveel shore op de diverse circuits
- welk smeermiddel? Dik (honingachtig), dun (verdampt sneller), buitentemp, duur intrekken enz.
- welke setupmaterialen zijn aan te bevelen. Hudy komt nu met een systeem en Team C ook. De fabrikanten zien er blijkbaar brood in
- voorkeur voor saddlepack of stickpack, afhankelijk van buiten of binnen?
- nog voorkeur voor diffgrease of difflube en zo ja welke (ook merk)
- voorkeur voor diffkogels, toch maar ceramic?
- voorkeur voor een merk motor in de 10.5t klasse?
- meerdere sets banden (drie?) op een wedstrijd om te kunnen wisselen en de banden te sparen i.v.m. zacht worden door het smeermiddel?
- banden na een heat schoonmaken? Nee, of zo ja hoe en waarmee? Remmenreiniger?
- zelf een tire truer aanschaffen of toch maar niet?
- wat zijn de rollouts op de diverse NK-circuits? (ervaringsgegevens)
- hoe kom je tot het vinden van de beste rollout als je het niet aan iemand anders gevraagd hebt?
Parameters: layout circuit, diameter achterband, vertiming op motor en regelaar, temp in de gaten houden van beide, spur, pinion. En proberen maar. Snelheid op rechte stuk goed of niet? Idem acceleratie enz. Gestructureerde aanpak bedoel ik
- vertrekpunt dikte olie in centre shock?
- vertrekpunt dikte syrup in frictiedempers?
- welke spurs en pinions kopen om overal uit de voeten te kunnen (ik bedoel niet zozeer merk maar aantal tanden)
- hoe de banden te behandelen na een wedstrijd, dus weer thuis gekomen? Bv. uitwassen met een zeepsopje en laten uitwalmen?
- welke maatregelen treffen bij natweerrijden? Alles afplakken met ducktape o.i.d? Welke banden in zo'n geval en hoe om te gaan de smering?
- LRP SXX StockSpec bruikbaar? Voor TC (super)stock is 'ie geweldig. Zou in Pro10 ook moeten kunnen, toch?
- op welke diameter snij je de wieluitsparingen in de body uit, wetende dat de wielen kleiner worden in diameter?

Een nieuwe body voor de Pro10 !!! Een Nissan P35 in de strijdkleuren...

RC10R5XwithNissanP35001.jpg

Ben er zelf erg tevreden over... :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een goed idee om deze week nog met alle pancar rijders te gaan knallen op Mach?
Dit is namelijk de laatste week dat ze op woensdag- en vrijdagavond open zijn. Daarna gaat Mach indoor in Haarlem open.
Het ziet ernaar uit dat het weer ook mee gaat zitten:cool:

3_int.jpg

Heemstede
woensdag 28-9-2011
deels zonnig
Hoge temperatuur: 19°C
RealFeel: 18°C

4_int.jpg

Heemstede
vrijdag 30-9-2011
wolken en zon
Hoge temperatuur: 23°C
RealFeel: 21°C

Halewijn

Sounds like a plan to me... Even kijken wat voor diensten ik heb deze week maar zal vast één van beide dagen wel kunnen...

Welkom op dit deel van het forum Dirk. Gebruik je nog steeds die voorophanging met 2 trf dempers? Volgens mij heeft VIP performance nu rijhoogte inserts gemaakt voor de corally as zodat je ipv de amerikaanse assen de corally as kunt gebruiken.

Ben jammer genoeg dus naar een std Corally gegaan ;-)
Iets makkelijker in te stellen, maar men Q10 ging ook best goed, zeker op hobbelige circuits ;-)
Mss iets voor volgend jaar nog es uit te proberen, hopelijk heb ik dan wat meer tijd.
Zorg ik wat dat men Corally achterbrug op men Q10 gezet kan worden, iis enkel een nieuwe bottom en topplate voor de motor maken.
We zien wel wat volgend jaar brengt!

Als de Corally makkelijker is in te stellen lijkt me dat helemaal niet verkeerd.

Vaak heb je met kiss sneller een goede setup gevonden. Is mijn ervaring in ieder geval.:D

Pro10 Shepherd banden

- hoe bevallen de Shepherd banden?
- welke heb je gebruikt? (shore/kleur)
- waar heb je ze gekocht?

- waarvan heb je de zwarte zijkanten gemaakt?
Is gewoon lexaan met een "carbon print" sticker folie.
- merk je daar iets van tijdens het rijden? Kan alleen beoordeeld worden als gereden is met en zonder natuurlijk:)
JA! Meer stabiliteit door de bochten.
- hoe zit het met de downforce bij deze body? Ik bedoel ze heeft niet veel vleugel
De Nissan P35 is een low/medium downforce body en goed all-round in te zetten.
- wel of geen spoilersflap monteren? (die verstelbaar is)
Ik rij altijd zonder op de Nissan.
- iets wat ik in mijn hoofd heb om misschien te doen: Nissan P35 body voor de lange circuits met grote snelle bochten. De Peugeot 905B HD voor op de korte en technische circuits. Zou dat iets zijn? Ik bedoel het niet voor jou of een ander maar gewoon voor mezelf. Je mening stel ik op prijs
Kan, de downforce van de body kan ingezet worden als tuning optie voor een circuit.
- welke banden met hoeveel shore op de diverse circuits
Hangt af van de grip en temperaturen. Wij rijden nu ongeveer 35 achter en 38-40 voor.
- welk smeermiddel? Dik (honingachtig), dun (verdampt sneller), buitentemp, duur intrekken enz.
Ik rij hoofdzakelijk met Speedtech FoamLiquid van Markus Mobers.
- welke setupmaterialen zijn aan te bevelen. Hudy komt nu met een systeem en Team C ook. De fabrikanten zien er blijkbaar brood in.
Hudy heeft het al een tijdje, ik werk ermee en is nauwkeurig, verder een tweak-board of de "twee-munten-methode".
- voorkeur voor saddlepack of stickpack, afhankelijk van buiten of binnen?
Saddle-pack heeft mijn voorkeur, meer gewicht naar de achteras.
- nog voorkeur voor diffgrease of difflube en zo ja welke (ook merk)
Associated stealth lube of IRS difflube.
- voorkeur voor diffkogels, toch maar ceramic?
Ceramisch all the way.
- voorkeur voor een merk motor in de 10.5t klasse?
Elk merk zal volstaan, we rijden allemaal met andere motoren en gaan allemaal even hard.
- meerdere sets banden (drie?) op een wedstrijd om te kunnen wisselen en de banden te sparen i.v.m. zacht worden door het smeermiddel?
JA! Ik rij op een wedstrijd één set banden op één accu.
- banden na een heat schoonmaken? Nee, of zo ja hoe en waarmee? Remmenreiniger?
Ik doe het niet.
- zelf een tire truer aanschaffen of toch maar niet?
JA! Altijd handig maar er zijn er altijd wel een paar voorhanden op een race.
- wat zijn de rollouts op de diverse NK-circuits? (ervaringsgegevens)
Afhankelijk van de motor/ESC combo die je rijd vandaag de dag.
- hoe kom je tot het vinden van de beste rollout als je het niet aan iemand anders gevraagd hebt?
Parameters: layout circuit, diameter achterband, vertiming op motor en regelaar, temp in de gaten houden van beide, spur, pinion. En proberen maar. Snelheid op rechte stuk goed of niet? Idem acceleratie enz. Gestructureerde aanpak bedoel ik
Ja, precies dat wat je zegt. Uitproberen en in de gaten houden.
- vertrekpunt dikte olie in centre shock?
Afhankelijk per chassis, klinkt simpel en zo is het. Elke auto is anders in de Pro10.
- vertrekpunt dikte syrup in frictiedempers?
Zelfde verhaal als hierboven.
- welke spurs en pinions kopen om overal uit de voeten te kunnen (ik bedoel niet zozeer merk maar aantal tanden)
78, 81, 83 spur en bijbehorende pinions om je roll-out te halen.
- hoe de banden te behandelen na een wedstrijd, dus weer thuis gekomen? Bv. uitwassen met een zeepsopje en laten uitwalmen?
Mijn banden gaan gewoon de doos in tot de volgende race. Doe er verder niks bijzonders aan.
- welke maatregelen treffen bij natweerrijden? Alles afplakken met ducktape o.i.d? Welke banden in zo'n geval en hoe om te gaan de smering?
Bij regen: Regenauto inzetten, anders niet rijden. Tijdelijke oplossingen werken niet. Banden: regenbanden (Tamiya caps of Kiss tyres).
- LRP SXX StockSpec bruikbaar? Voor TC (super)stock is 'ie geweldig. Zou in Pro10 ook moeten kunnen, toch?
Ja is bruikbaar maar je zal er een passende motor bij moeten zoeken omdat de regelaar niet vertimebaar is.
- op welke diameter snij je de wieluitsparingen in de body uit, wetende dat de wielen kleiner worden in diameter?
Achter +/- 60mm. Voor +/- 58mm.
- hoe bevallen de Shepherd banden?
Zeer goed.
- welke heb je gebruikt? (shore/kleur)
Achter 35 shore, Voor 38-40 shore.
- waar heb je ze gekocht?
Bij Shepherd ;)

Dank je wel voor dit interview ;) haha...

Zijn een hoop vragen geweest en ik hoop dat je wat hebt aan de antwoorden. Helaas is niet elke vraag met een simpel antwoord te beantwoorden, hoop dat je dat begrijp. Sommige dingen worden "eigen" door te doen en ervaring...

Pro10 Nissan body

Rij je op alle circuits met deze body?
Ik hoor vaak dat er verschil wordt gemaakt tussen korte technische circuits en lange "pook"-banen met lange slingers van bochten.
Van de RC-Lemans-mannen hoor ik dat voor de eerste categorie het meest de Lola (Mix) wordt gebruikt en voor de tweede categorie de Porsche (Corally). Deze laatste rijdt "ronder" en "goedmoediger" dan de Nissan zegt men.
Hoe zie jij dat?
Ik ga me toch eens oriënteren op deze twee bodies.

[mod]elke keer mijn foto quoten is niet nodig... ;)[/mod]

Ik rij eigenlijk alleen maar met de Nissan ja. De rest doe ik in de setup van de auto en banden... De Lola en de Porsche mogen we regelementair niet gebruiken in onze klasse (geen electro body).

Quoten?

Sorry, maar ik weet niet wat u bedoeld.
Zal aan mij liggen omdat ik de technische aspecten van deze site nog niet ken.
Excuses als ik iets verkeerd heb gedaan.
Bedankt voor de moeite en het feit dat u me hierop attendeert.

Interview

Bedankt voor de moeite en het snelle beantwoorden van de vragen.
Misschien moet ik nog eens bij je terug komen.
Ik hoop dat dat mag.

Back